“טעמי התורה”

– נמשלו דברי תורה במים, ביין ובחלב: על טעמיה, השתקפויותיה ואתגריה של התורה בימינו

הכנס נערך בשיתוף מדרשות אמי”ת באר בירוחם ובאשדוד

חמישי-שבת, י”א-י”ג שבט תשע”ט, פרשת בשלח, 17-19.1.2019

מלון יערים, מעלה החמישה

סרטונים מהכנס:

כנס בנושא “טעמי התורה” 

מהי תורה שהיא מים חיים? איך יוצרים תחושה של צמא ללימוד תורה? מהם האתגרים והגבולות מול תורה שנמשלת ליין? באילו מובנים התורה היא חלב-אם, שמחברת אותנו לבית שבו גדלנו?

נעסוק בטעמים השונים – המתוקים והמפולפלים במפגשי התורה עם החיים, התורה עם בית ההורים, התורה ובתי המדרש השונים בהם היא נלמדת. נפגוש שו”תים מפתיעים בעידן האינטרנט, נתפלמס על דרכי לימוד התנ”ך ועל אתגרי מדרש מודרני, נפגיש לחברותא את הרמב”ם עם ר’ נחמן ועם הבן איש חי. נביט מקרוב במקומם של ההורים בהעברת המסורת מול מוסדות החינוך, נציץ ללימוד המתרחש בשלבי חיים שאחרי המדרשה או הישיבה ונברר סוגיות של שפה דתית בשיח בין-דורי.

כל זאת ב’שבת שירה’ בדגש על פיוט וניגון, ממזרח וממערב ובטעימות סדנאות מגוונות ודרכי לימוד שונות מתוך פרשת שירת הים.

רשימת המרצים בכנס:

אסף בנמלך

אסף בנמלך

יו"ר התנועה
אסף בוגר ישיבת הר עציון, ושותף במשרד עורכי הדין טולצ‘ינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי ושות’. הוביל בתנועה מהלכים משפטיים מרכזיים ובהם שינוי שיטת הבחירה של רבני עיר, ייצוגו של הרב אבי וייס אל מול הרבנות הראשית ועוד.

אלקנה שרלו

אלקנה שרלו

אלקנה שרלו, תושב ירוחם, למד בישיבת ההסדר המקומית. בעל תואר שני בתנ"ך ממכללת הרצוג. מורה, מרצה ומנחה במגוון רחב של מוסדות לימוד ברחבי הדרום. בוגר בית המדרש לרבנות ישראלית, שותף לקבוצת השיח הבין דתית בנגב ולקבוצות נוספות התרות יחדיו אחר שבילי תיקון בחברה בישראל.

אורי עופרן

אורי עופרן

אורי עופרן, מלמד במדרשת באר, מייסד בית המדרש ‘דרומא’ באונ’ בן גוריון, עוסק בהוראת ספרות חז"ל ומחשבת ישראל, בהנחית קבוצות ובהנחית מורים.

הרב ד"ר מיכאל אברהם

הרב ד"ר מיכאל אברהם

הרב ד"ר מיכאל אברהם, דוקטור לפיזיקה, לימד בישיבת ההסדר ירוחם ובשנים הראשונות במדרשת באר ירוחם. כיום במכון הגבוה לתורה באוני’ בר אילן. כתב ספרים ומאמרים בנושאי הלכה, מטא-הלכה, פילוסופיה ולוגיקה.

ד"ר שולמית קיציס

ד"ר שולמית קיציס

ד"ר שולמית קיציס מרצה ומנחה בתוכנית "מן הבארות" של מכון שלום הרטמן, מלמדת בביה"ס לחינוך באוניברסיטת בר אילן. ספרה "דמות דיוקנו" על היחסים בין אבות רבנים בציונות הדתית לילדיהם יצא לאחרונה בהוצאת רסלינג.

תמר ביטון

תמר ביטון

תמר ביטון (לבית רביצקי) עומדת בראש מדרשת אמי"ת באר – מדרשה קהילתית לבנות בירוחם ובאשדוד, מייסדת-שותפה של בית המדרש במדבר והמדרשייה התיכונית אמי"ת קמה. בעלת תואר שני בלימודי מדרש ואגדה מהאוניברסיטה העברית.

המוסיקאי יגל הרוש

המוסיקאי יגל הרוש

יגל הרוש. מוסיקאי, מורה, מלחין ומשורר. נגן קמנצ’ה ונאי. גדל בדימונה. מייסד בית המדרש למקאם ופיוט בירושלים, אנסמבל "שיר ידידות" העוסק בביצוע מחודש לשירת הבקשות של יהודי מרוקו. חוקר הקשרים של פילוסופיה, פואטיקה, מוסיקה ומיסטיקה יהודית. הוציא השנה קובץ שירים - "דיוואן יגל בן יעקב – שירים לחצות הליל".

ד"ר זאב קיציס

ד"ר זאב קיציס

ד"ר זאב קיציס הוא מרצה לחסידות, מלמד בישיבת מעלה גלבוע ובמסגרות נוספות, עורך האתר "זושא" - מגלים את הסיפור החסידי ומוזיקאי יוצר.

הרבנית יעל שמעוני

הרבנית יעל שמעוני

הרבנית יעל שמעוני, בוגרת בית המדרש במגדל עוז והמכון התלמודי במת"ן, האקדמיה לאומנות בצלאל ובעלת תואר מנהיגה רוחנית מהמכון למנהיגות הלכתית על סוזי ברדפילד במדרשת לינדנבאום. לימדה כרמי"ת במגדל עוז, בתיכון פלך בירושלים ובמסגרות על תיכוניות נוספות. כיום משמשת רמי"ת וסגנית בישיבה בראש צורים, ועומדת בראש מיזם ‘משיבת נפש – רבניות בית הלל, נשות תורה עונות כהלכה’, מענה הלכתי ורוחני באינטרנט

ד"ר דוד ביטון

ד"ר דוד ביטון

ד"ר דוד ביטון, ראש החוג ללימודי יהדות בקריה האקדמית אונו. עוסק ביזמות חינוכית בירוחם, ממייסדי "פעמי מדבר", "מכינת ירוחם", "אלול מן המזרח" ו"כולנא". ממייסדי רשת מורשה לחינוך יהודי חברתי ומנהלה בעבר.

 ד"ר טובה ליכטנשטיין

ד"ר טובה ליכטנשטיין

דר‘ טובה ליכטנשטיין (לבית סולובייצ’יק), חברת סגל בבית הספר לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר-אילן בגמלאות, מומחיות בתחום רווחת הילד, הייתה יושבת ראש של ועדה מייעצת לשר הרווחה ושר המשפטים בענייני אימוץ בין ארצי.

אורית לסר

אורית לסר

ראש תחום חינוך בתנועת נאמני תורה ועבודה, ירושלמית בהווה, גרה בקרית מנחם ונשואה לרוני, עו"ס ורב הקהילה האתיופית בשכונה. הורים לחמישה ילדים. בעלת תואר ראשון בחינוך והוראת תנ"ך ותושב"ע לחט"ב ותואר שני בניהול מלכ"רים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בוגרת שלוש שנות לימודי בית מדרש לנשים במדרשת לינדנבאום. עוסקת שנים רבות בתחומי החינוך והקהילה.

אסתר שקלים

אסתר שקלים

אסתר שקלים, משוררת דתית מזרחית הדוגלת בשיוויון מגדרי וחוקרת קהילות ישראל.
דוקטורנטית באוניברסיטת ת"א. לשעבר מנהלת "המרכז למורשת קהילות ישראל" במוזיאון ארץ-ישראל ת"א. כתבה ספרים, מאמרים וערכות-לימוד בתחומי התמחותה.

הרבנית טוני מיטלמן

הרבנית טוני מיטלמן

טוני מיטלמן - ראשת אולפנת צביה שדות נגב. למדה ולימדה תורה שבעל פה במסגרות שונות, כולל מדרשת באר בירוחם. היתה חברה בצוות הפיתוח של מכון "ברנקו וייס" ועסקה בפיתוח וקידום הוראה ולמידה במערכת החינוך.

 הרבנית רחל ריינפלד

הרבנית רחל ריינפלד

הרבנית רחל ריינפלד – וכטפוגל היא מורת הלכה, עברה הכשרה בבית מורשה ולמדה גם במתן ובמדרשת נשמת. לאורך השנים לימדה ומלמדת במדרשות, בקהילה ובתיכונים. ממקימות ומנהלות מדרשת אפיקי לתיכוניסטיות. כיום מכהנת בתפקיד רבנית בית ספר במדרשת אור תורה רמות

שלומית פלינט

שלומית פלינט

שלומית פלינט היא בוגרת המכון התלמודי עיוני במת"ן ירושלים ועמיתה בתכנית לימודי הלכה "וסמכת" של מדרשת עין הנצי"ב וישיבת מעלה גלבוע. מלמדת גמרא והלכה במדרשת אמי"ת באר בירוחם ובאשדוד.

לוח זמנים ראשוני:

*יתקיימו עוד מספר שינויים בסדרי ההרצאות והמרצים

יום חמישי:

מושב ראשון: התורה והחיים

14:00 קבלת חדרים

15:45 תפילת מנחה

16:00 תמי ביטון –  פתיחה: חלונות שקופים אטומים

16:15 הרב מיכי אברהם: “מהלכים בין העומדים” – האם ההלכה הולכת, ולאן?

17:15 הרבניות יעל שמעוני ורחל ריינפלד וכטפוגל – על אתגרי שו”ת, נשים ואינטרנט – “משיבת נפש – נשות תורה עונות כהלכה”.

18:30 ערבית וארוחת ערב

20:00  אורי עופרן: תורה אקטואלית או רלוונטית (בעקבות תורתה של נחמה לייבוביץ’)

20:50  מופע!– יגל הרוש וטריו שיר ידידות, משירת האהבה המיסטית של יהודי מרוקו

22:15 – שיחה לסטודנטים/יות ובוגרות מדרשת באר:

שלומית פלינט: “טוב טעם ודעת למדני” – התורה כחלק מהחיים.

יום שישי:

07:00 –שיעור לפני תפילה – אורית לסר: עבודת השם במרכז ובפריפריה

07:00 – דף יומי – לימוד משותף

07:30  שחרית וארוחת בוקר

-חברי חוג הידידים ומובילי התנועה יתכנסו לארוחת בוקר משותפת, שיח ודיון על תוכנית התנועה לשנים 2021-2022. הארוחה תתקיים באולם ארז, בסמוך לחדר האוכל

מושב שני: התורה והבית  (שיח בין דורי)

09:15  “והעמידו תלמידים הרבה” – אורית לסר על אתגרי חינוך, תורה ומשפחה

09:50 תמי ביטון – “ואיש אל משפחתו תשובו”

10:40 הפסקה

11:05 ד”ר טובה ליכטנשטיין ובתה הרבנית טוני מיטלמן: שיח בין דורי על מסורת

12:30 אסף בנמלך: “תורה, משפחה, וקהילה בנכר” – על התמעטות מעמד רבנים בתפוצות. קריאת כיוון משפטית ומציאותית.

13:00 טעימת צהרים קלה

13:45 (רשות) ד”ר שולמית קיציס – דמות דיוקנו – על יחסי הורים וילדים

16:00 קבלת שבת מוסיקלית עם ד”ר זאב קיציס

16:41 זמן הדלקת נרות

16:55 תפילת מנחה וקבלת שבת

דבר תורה: ד”ר שולמית קיציס

תפילת ערבית

סעודת שבת

מושב שלישי: התורה ובית המדרש (דרכי לימוד)

19:30 ר’ נחמן, הרמב”ם והבן איש חי נפגשים לחברותא – רב שיח בהנחיית הרב אלקנה שרלו

20:30 עונג שבת לשבת שירה עם המוזיקאים יגל הרוש וד”ר זאב קיציס

 

שבת: 

07:00 קפה ועוגה

07:00 – דף יומי  -לימוד משותף

07:15 שיעור לפני התפילה: ד”ר שולמית קיציס – ” חומץ בן יין”?  ניתוח מדרש

08:00 תפילה (אולם שקד).

10:00 קידוש וסעודה שניה (חלבית)

11:15 שיעורי בחירה:

האם לימוד תנ”ך הוא ביטול תורה? – הרב מיכאל אברהם והרב אלקנה שרלו (אולם שקד) /

יגל הרוש – שירה ככלי להשגה אצל פילוסופים ומיסטיקנים (אולם ערבה)

12:15 הרב מיכאל אברהם – “אלו ואלו דברי אלוקים חיים”? על הלימוד המסורתי והאקדמי (אולם ערבה) /

דוד ביטון – ישיבות מרוקו וליטא – דגמים ללימוד תורה (אולם שקד)

13:15 מנחה וסעודה שלישית (בשרית)

14:30 מנוחה

16:00 קפה ועוגה

16:20 פיצול לסדנאות בחירה: דרכי לימוד שונות לשירת הים:

סבב ראשון:

שירת הים בחסידות – ד”ר זאביק קיציס (אולם שקד) /

שירת הים המזרחית – מפגש עם המשוררת אסתר שקלים (אולם ערבה)

17:10 סבב שני:

תמי ביטון – “שירת הים ושירת הבאר” – בין מדרש קלאסי למדרש מודרני (אולם שקד) /

“שירת הים – ממשה ועד אלתרמן” – הרב אלקנה שרלו (אולם ערבה)

18:00 תמי ביטון: “קבעת עיתים לתורה?” סיכום ומחשבות לעתיד

18:10 סיכום ודיון פתוח עם צוות נאמני תורה ועבודה: עת לעשות!

18:35 הבדלה מוסיקלית

– ערבית (17:41 צאת שבת)

אנא החזירו את מפתח השבת וסעו בזהירות כדי שניפגש

תקצירי ההרצאות:

תקצירי הרצאות יום חמישי:

– הרב מיכאל אברהם: “מהלכים בין העומדים”: האם ההלכה הולכת ולאן?
השיעור יעסוק בשאלה כיצד ייתכנו שינויים בהלכה. ניגע בשאלות של מהות (מדוע נדרשים שינויים בתורה נצחית – היחס לערכים חיצוניים, ומה בין שינוי לרפורמה), מכניזמים של שינוי לגיטימי וסמכות (שינויים בהיעדר מוסד הלכתי מוסמך – סנהדרין).

-הרבניות יעל שמעוני ורחל ריינפלד: שו”ת, נשים ואינטרנט – “משיבת נפש – נשות תורה עונות כהלכה”. בשנים האחרונות ההלכה נכנסה לתוך העולם הדיגיטאלי – אינטרנט, ס.מ.ס, ווטסאפ ורשתות חברתיות הפכו לפלטפורמות לשאלות הלכתיות. האם יש לראות תהליך זה בחיוב או בשלילה? מהם הקשיים, הסכנות, ההזדמנויות והאתגרים שמעורר התהליך? נציג את המודל של “שו”ת משיבת נפש – נשות תורה עונות כהלכה” ואת הניסיון להתמודד בפועל עם שאלות אלו.

– אורי עופרן: “תורה אקטואלית או רלוונטית” (בעקבות תורתה של נחמה ליבוביץ)  להתחבר אל’ – ‘להרגיש’ – ‘לעורר חוויה’  – אלה מטרות  לימוד תורה הנפוצות היום אצל תלמידים ואצל מורים – האם נחמה היתה שותפה למטרות אלה? מה היתה דרכה ‘להתחבר’ לתורה ולחבר אליה תלמידים? האם נחמה היתה משתלבת בבתי המדרש המתחדשים? מה נוכל ללמוד מתורתה על האופן שבה התורה פוגשת את החיים.

תקצירי הרצאות יום שישי:

– אורית לסר: “והעמידו תלמידים הרבה”- כיצד מחוללים שינוי תודעתי ונאבקים על הזכות לחינוך דתי לכל מי שחפץ בו?! הפרקטיקה שמאחורי האידאולוגיה של חינוך לכולם, מבית נאמני תורה ועבודה.

– תמר ביטון: “ואיש אל משפחתו תשובו” – הרהורים על חינוך בין פנים לחוץ, בין הבית לישיבה ובין ככר השוק למערה, בין “גלות” למקום תורה חד דורי וחד מגדרי, לבין דגם תורה בתוך קהילה ומשפחה.

-ד”ר טובה ליכטנשטיין ובתה הרבנית טוני מיטלמן: שיח בין דורי על מסורת. שיח בין דורי על העברת המסורת כחלק אינטגרלי של עיצוב הזהות האישית והמשפחתית של הילד. השיח יתבסס על מושגים מעולם הפסיכולוגיה, מקורות תורניים וחויות אישיות.

– אסף בנמלך: “תורה, משפחה, וקהילה בנכר” –  על התמעטות מעמד רבנים בתפוצות. קריאת כיוון משפטית ומציאותית.
במהלך ההרצאה ייסקרו תהליכים הופכיים בקרב קהילות אורתודוקסיות בארה”ב אשר מחדדים את ההבחנה בין אורתודוקסיה מתונה לאורתודוקסיה מתחרדת, ובאים לידי ביטוי במאבקים עזים בין ארגונים רבניים. בכלל זאת ייוחד מקום לבחינת העמדה שנוקטת מדינת ישראל באמצעות הרבנות הראשית במאבקים אלה. עמדה זו מעוררת דילמות ערכיות ומשפטיות אליהן נתייחס.

–  ד”ר שולמית קיציס: “דמות דיוקנו” – על יחסי הורים וילדים במפגש נשוחח על העדר האב במשפחת הרב הציוני-דתי ועל השפעת ההעדר על הילדים ועל מערכת היחסים. כמו כן נדון בהתמודדותו של האב – הרב במקרה של סטיית הילדים מהדרך הדתית.

ליל שבת

– רב שיח בהנחיית הרב אלקנה שרלו: “ר’ נחמן, הרמב”ם והבן איש חי נפגשים לחברותא”
עולם בית המדרש ולימוד התורה חי ותוסס לא מעט בשל רב גוניות וססגוניות השותפים בו. וכשמדובר בבית מדרש – השותפים בו הם שותפים מדורות שונים, מקומות מגוונים וזהויות מורכבות. ברב שיח נבקש לעמוד על זהויות מורכבות אלו, על נוכחותן בעולמנו, ועל נתינת מקום לזהויות נוספות המבקשות להשתתף בלימוד התורה. הדוברים והדוברות מגיעים מבתי מדרש שונים, ויטעימו אותנו בטעמם.

תקצירי הרצאות שבת:

– ד”ר שולמית קיציס:  חומץ בן יין”?על אפשרות ההנחלה הבין- דורית אצל חז”ל ובכלל. בשיעור נקרא את הסיפור על רבי אלעזר בנו של רבי שמעון בר יוחאי (בבא מציעא פג ע”ב – פה ע”א). בעקבות הסיפור נשוחח על הליכה בדרכי האבות ועל דמות היורש אצל דרידה.

– הרב מיכאל אברהם: האם לימוד תנ”ך הוא ביטול תורה? עם הרב אלקנה שרלו.
במסגרת הדו-שיח אנסה להציג ולהגן על הבחנתי בין “תורה בגברא” (תלויית קונטקסט) לתורה בחפצא (תורה במובן אובייקטיבי).

– הרב אלקנה שרלו: לימוד תנ”ך הוא ביטול תורה? עם הרב מיכאל אברהם.
לימוד התנ”ך הוא לימוד שנמצאים בו הבדלים רבים בין בתי המדרש המגוונים: הבדלים ביחס אל תפקידו בעולם התורה; במקום שהוא תופס בסדר הלימוד; הבדלים בגישות ללימוד ועוד. לפני כמה חודשים פרסם הרב מיכאל אברהם באתרו שני מאמרים הנוגעים לחלק משאלות אלו, ותהה האם לימוד תנ”ך נחשב לימוד תורה? הרב אלקנה שרלו כלומד ומלמד תנ”ך מציג גישה שונה. על זאת ועוד ישוחחו יחדיו.

– יגל הרוש: “אעירה שחר” – מסע בעקבות שורשי שירת הליל החל משירת תהלים ועד למקובלים בני זמנינו – הלילה שימש כזמן אידיאלי להתעוררות לשירה. הלילה מחד, מהווה זמן סימבולי בו משתקפת הגלות במלוא עוצמתה, מאידך הלילה הוא גם זמן בו אהובים ממתיקים סוד. בתוך הרקע הזה צומחת “שירת הבקשות”. נבקש לצעוד בערפילי שירת הליל, ולחשוף את המבנה התרפויטי של שירת הליל , כמבקשת להוביל את האדם השר מקינה לחיזור, מריחוק לקרבה, מחשכה לאורה, מגלות לגאולה.

– הרב מיכאל אברהם: אלו ואלו דברי אלוקים חיים: על הלימוד המסורתי והאקדמי.
נעמוד על היחס בין מחקר אקדמי לבין לימוד ופסיקה (מבחינת ההנחות והמטרות של כל אחד מהם). כמו כן, ננסה להדגים ולהבהיר את הדומה והשונה בין שני סוגי הלימוד, והאם הם סותרים או משלימים (סימביוזה, עימות, או נתק).

– ד”ר דוד ביטון : לימוד תורה – בין ישיבות מרוקו לליטאהאם ישיבה צריכה להיות קשורה לקהילה? האם יש עדיפות ללימוד תיאורטי או יישומי? מיהו ראש הישיבה – דיין או למדן? האם תלמיד ישיבה צריך לדעת לכתוב פיוט ושירה? האם המיקוד הלימודי הוא בגמרא? האם נכנסים למערכת מקצועות חול?… נעמוד על ההבדלים בתפיסות לימוד התורה ופסיקת ההלכה הספרדית והאשכנזית, דרך דמותו של ר’ שלום משאש, שהיה רבה הראשי של מרוקו ושל ירושלים. נבחן את המודל הישיבתי שהקים במקנס – בין לימוד התורה הספרדי המסורתי לבין השפעות אשכנזיות מיובאות מאירופה.

– אסתר שקלים: שירת הים המזרחית מפגש עם המשוררת אסתר שקלים ושירתה המבטאת את מאבקה של  האישה המזרחית מהדָרָה לשוויון ולהגשמה אישית, והאמביוולנטיות הנוצרת בקירבה של אישה ישראלית מודרנית דתית פמיניסטית, על רקע גידולה  על בירכי התרבות המזרחית הפטריאכלית – שיבטית

– הרב אלקנה שרלו: “שירת הים ממשה ועד אלתרמן”  אירוע קריעת ים סוף ושירת הים שפרצה בעקבותיו, ממשיכים ללוות את התודעה הישראלית מימי התנ”ך ועד ימינו. בלימוד נעקוב אחר הופעות אלו בתנ”ך ובשירת אלתרמן סביב תקופת קום המדינה ונשאל על משמעות האירועים ומקום השירה בחיינו. האופן שבה התורה פוגשת את החיים.

– תמר ביטון: שירת הים והבאר –בין מדרש ישן וחדש “אין בית מדרש ללא חידוש” – הפסוקים משאירים לנו רווחים ופערים ללימוד תורה יוצר ואקטיבי בכל דור ודור. נישען על דמותה של מרים – משירתה על הים ועד לשירת הבאר, כדי לשאול מה תפקידו של מדרש, על איזה צורך הוא בא לענות ולמה להמשיך ולכתוב היום עוד מדרשים.

עלות הכנס (שני לילות): 

לזוג: 2,280 ש”ח. ליחיד בחדר: 1840 ש”ח.

לזוג חברי “נאמני תורה ועבודה” או להורים של בוגרות ותלמידות מדרשות באר:  2,180 ש”ח

(לחידוש חברות לחצו כאן או צרו איתנו קשר בהרשמה).

פירוט מחירים לילדים, תינוקות, הישארות במוצ”ש, זוגות צעירים וכו’ – ניתן לקבל במשרד: 02-5611761

* ניתן לבטל את הרישום לשבת חודש מראש. לאחר מכן, תחוייבו בתשלום של 250 ש”ח. ביטול אחרי 14 יום לפני תחילת האירוע, יגרור תשלום מלא עבור השבת.

מידע נוסף לאורחים:

כמידי שנה אנו מתרגשים מחדש לקראת הכנס.

על מנת שכולנו נתכונן היטב מראש, אנא בבקשה, קראו בעיון את ההודעות שלהלן,

נשמח לכל הערה והארה ולכל עצה ותבונה.

1. כמו בכל פעם נחלק לאורחים “דף קשר” פשוט עם מספר טלפון, דוא”ל, ושם הישוב של כל אחד ואחת מן האורחים. הדף נועד למטרת שמירה על קשר בין המעוניינים. במידה ומישהו מכם אינו מעוניין ששמו יופיע ברשימה, נשמח אם בבקשה יאמר לנו באמצעות פנייה למשרד.

2. לוח הזמנים צפוף ועמוס ואנו ממליצים לכם לבא מוקדם, לנוח מעט ואז להיכנס רעננים לכנס. הכניסה לחדרים מתחילה רשמית בשעה 14:00 אך מרביתם יהיו מוכנים לכניסה בשעה 13:30.

עניין נוסף הוא שעת הסיום. אע”פ שהשבת יוצאת בשעה מעט מוקדמת יותר, רב השיח המסכם, תפילת ערבית והבדלה יסתיימו בערך בשעה 18:45. אנו מבקשים מכם לתכנן את עיתותיכם על פי לוח זמנים זה.

3. מי אחראי על מה?

פיתוח ובניית התכנים ע”י צוות מדרשות באר בירוחם ואשדוד.  עניינים הקשורים לאירוח במלון: ענבר תיירות (ע”י רינת): 052-5353540. ענייני תשלום, משרד נאמני תורה ועבודה (ע”י אידית), 02-5611761. לכל דבר אחר: שמואל שטח- 052-7731906

4. ספא- יש הנחה לאורחי המלון. במידה ואתם מעוניינים בטיפולי ספא, אנו ממליצים לכם להרשם מראש (כבר היום) על מנת לאפשר לצוות הספא להתארגן בהתאם. קישור לעמוד הספא.

5. נגישות: המלון על מתקניו השונים, נגיש לנכים ולבעלי מוגבלויות. ישנם חדרים המיוחדים לשם כך (יש לתאם איתנו מראש).

6. נא להביא סידורים, חומשים וברכונים.

7. מיזוג אוויר בחדר ההרצאות: מיזוג האוויר פועל באופן קבוע לפי טמפרטורה קבועה. באופן טבעי, פיזור האוויר משתנה ממקום ישיבה אחד למשנהו. אנו ממליצים להביא סוודר נוסף למקרה של קור. לא נוכל לשנות את מערכת הקירור בהתאם לכל אדם באופן אישי.

8. שעוני שבת: אין שעוני שבת ובכל מקרה אנו תמיד ממליצים להשאיר רק אור קבוע בחדר האמבטיה. כמו כן, יש לכוון את טמפ’ המזגן מערב שבת בהתאם להעדפותיכם.

9. דרכי הגעה למלון, כולל תחבורה ציבורית, יש אוטובוסים עד למלון. ב-WAZE יש להקליד: לחצו כאן

10. בערב שבת (לפני כניסת השבת) תתקיים קבלת שבת מוסיקלית. הנכם מוזמנים להביא איתכם כלי נגינה, להצטרף ולהוביל את השירה. מי שיודע/ת נגן- נשמח אם יעדכן אותנו.

11. בשבת תופעל מערכת הגברת קול שפיתח מכון “צומת”. מיותר לציין שמדובר בפיתוח טכנולוגי שמיועד לתפקד בשבת ללא כל חשש לחילול שבת והמערכת מיועדת לאו דווקא למקרים של דיעבד. מי שסקרן ללמוד במה מדובר, מוזמן להיכנס לאתר של צומת בקישור זה.  רכשנו לעצמנו את המערכת ונשמח להשאילה לאירועי החברים.

12. המלון הוא זה שמחליט על שיבוץ החדרים ולכן אין באפשרותינו להתחייב לשמירת חדר מסויים באגף מסויים.

13. ניתן להשאיל בעלות של 3 ש”ח, כרית לריפוד הכיסא. מספר הכריות מוגבל והן יונחו בכניסה לאולם שקד.