מאות אנשים השתתפו בעצרת מחאה על התחרדות הכותל

 

ברחבת הכותל התקהלו אתמול כ-300 איש במחאה על ההקצנה הדתית באתר. המשתתפים הדליקו נרות חנוכה ושרו שירי חג

 

  על רקע הטענות ההולכות וגוברות להתחרדות הכותל המערבי, דבר הבא לידי ביטוי בין היתר בסדרניות צניעות, הפרדה בין המינים, הסרת דגלי ישראל  וביטול טקסים, התקהלו אתמול (א') כ-300 איש לעצרת מחאה. המשתתפים הדליקו נרות חנוכה ושרו שירי חג ולאום.

 

העצרת אורגנה על ידי הארגונים "ירושלמים", "נאמני תורה ועבודה", "קולך", "התנועה ליהדות מתקדמת" , מרכז יעקב הרצוג, מרו"ם, "אלול", "מימד", "פנים" והקיבוץ הדתי.

 

רחל עזריה, ממייסדי תנועת "ירושלמים", נשאה באירוע דברים. בין היתר אמרה: "כששוחרר הכותל ב-67 הוגדרה רחבה בה כללי בית כנסת חלים באופן חד משמעי, להבדיל מהרחבה העליונה שהיא רחבה לאומית, ציונית, תרבותית ותיירותית. רחבה בה נהוגים כללים של מוסד לאומי ואזור בעל חשיבות ציונית. בזמן האחרון רב הכותל שינה את הסטאטוס קוו והחיל על הרחבה העליונה את כללי בית הכנסת כפי שחלים בסמוך לכותל וגם ביטל טקסים לאומיים. לכן באנו הערב להדליק נרות יחד ולשיר את התקווה. בפעם הראשונה מזה הרבה זמן לא ניגשה אלינו סדרנית צניעות כדי להספיק את השירה".

 

ד"ר מיכה גודמן הוסיף: "בניגוד לכל החומות שבדרך כלל נועדו להפריד, החומה הזאת שאנו ניצבים מולה היום (הכותל) מסמלת את הורדתן של המחיצות בעם ישראל ולכן אנחנו נמצאים כאן כולם יחד, דתיים חילונים ומסורתיים וכולנו חרדים, חרדים לעתידה של אחדות ירושלים".