לא רק בצבא: הגיע הזמן להוביל גם בתחומים נוספים במדינת ישראל

 

פעילות חדשה וייחודית תיערך בשבתות הקרובות ברוח יום העצמאות בתנועות הנוער של הציונות הדתית. סטודנטים ומדריכים יעבירו פעילויות בנושא "מצוינות כציונות". "בחינוך הדתי יש הרבה מצוינות. יש מצוינות בתרומה ובעשיית חסד, יש גם מצוינות בקליטת עלייה ואוכלוסיות טעונות טיפוח. אני חושב שכדאי לחזק את ערכי המצוינות הללו גם בתחום הלימודים", אומר אריאל פינקלשטיין, חוקר בתחום החינוך בתנועתנאמני תורה ועבודה ומחבר מספר מחקרים אודות מצב החינוך הדתי.

בתנועת 'נאמני תורה ועבודה' שמו לעצמם החודש מטרה להדגיש בקרב הנוער את מימד המצוינות כחלק מהציונות בת ימינו. הפעילות היא כחלק מפעילות תאי הסטודנטים של נאמני תורה ועבודה ברחבי הקמפוסים השונים הפועלים להנחלת ערכי תורה ועבודה לדור הבא.

יערה  וידמן- סמואל, רכזת פעילות תאי הסטודנטים של הארגון מספרת כי מדובר בפעילות שתיערך מטבריה ועד באר שבע, "לפעילות הצטרפו גם אנשים מבוגרים שיגיעו לסניפים ויעבירו פעולה בנושא, מדריכים בפנימיות דתיות וכמובן הסטודנטים שברובם יחזור לסניפי העבר שלהם דבר שחשוב מאד גם לקשר הבין דורי והחיבור של החניכים לבוגרים המצטיינים". וידמן-סמואל מדגישה כי בראייה של נאמני תורה ועבודה "הצטיינות בלימודי התיכון במקצועות מתמטיקה, פיסיקה, אנגלית תאפשר פתיחת שערים לעולם שיגיע לאחר הלימודים התיכוניים, למי שילמד הנדסה ופיזיקה, למי שילמד מדעי המדינה ומשפטים וגם למי שילמד הוראה".

ב'נאמני תורה ועבודה' מסבירים, כי כרגע יש לקדם את לימודי המדעים בחינוך היסודי והעל יסודי הממלכתי דתי בישראל, מתוך מטרה להביא למצוינות מדעית ואישית של בוגרי החמ"ד, ועל מנת לאפשר להם להגיע ללימודים אקדמיים גבוהים בכל תחום, ולהשתלב בכלל תחומי העבודה והחברה בישראל.

"יפה מאוד לראות שאחוז הזכאות לבגרות של החינוך הדתי גבוה מאשר בחינוך הממלכתי וזאת על אף שמספר טעוני הטיפוח בחינוך הדתי גבוה יותר". יחד עם זאת, מוסיף פינקלשטיין, "עדיין אני מרגיש שניתן לחזק עוד את השאיפה למעבר: שאיפה ליותר מחויבות ללימודים מאתגרים, גם בלימודי הקודש, וגם בחמש יחידות מתמטיקה והצטיינות במגמות כדוגמת פיסיקה".

לטענת פינקלשטיין, "לפני כ-20 שנה הציבור הדתי הציב לעצמו יעד ואידיאל להשתלב בצבא ובתקשורת, אנו רואים את הפירות של השאיפה הזאת היום. בכל מערכת צבאית או תקשורתית נמצאים דתיים מובילים ומצוינים. כיום מדינת ישראל צריכה אנשים ונשים מצוינים שיובילו אותה בתחומים נוספים, כלכלה, טכנולוגיה, מדעי הרוח וספרות".

וידמן-סמואל מוסיפה שהרעיון הוא ליצור מצוינות בכל תחום ולא להתמקד בתחום אחד בלבד, "כל אחד והתחום שמדבר אליו, זה יכול להיות לימוד תורה או חמש יחידות במתמטיקה העניין הוא להרחיב את האופקים של הציונות הדתית ולשאוף למצוינות בכל תחום".

כתוב ע"י נתנאל לייפר
הכתבה המקורית מופיעה באתר כיפה