קופצים לביקור בגרעינים התורניים בת"א

 

 


 http://www.inn.co.il/News/News.aspx/229740 


 


בתנועת 'נאמני תורה ועבודה' החליטו לקיים מספר שבתות, בהם יערכו דיונים ב"סוגיות המפתח", כהגדרתם. בשבת הקרובה הם יגיעו לתל אביב.


05/12/11


 


צעירי תנועת 'נאמני תורה ועבודה' יחלו השבת בפרוייקת "מסעות בעם" במטרה ליצור קבוצה של צעירים (גילאי 20-29), שיחד תחשף כלשונם ל"סוגיות מפתח בחברה הישראלית ומתוך כך תצא לעשיה חיובית – בציבור הדתי ובחברה הישראלית".


בראיון לערוץ 7 סיפרה מארגנת הפרוייקט, אפרת גרבר, כי "במהלך יום שישי ושבת נקיים דיונים בסוגייות הנוגעות ליהדות בציבור הישראלי, זאת מתוך תפיסת עולם דתית רחבה, עמוקה ופתוחה. המטרה היא שאחרי כל מפגש השותפים יחשבו על פרוייקטים חיוביים לעשייה, לשינוי והשפעה בתחומים השונים".


בשבת הקרובה יתאספו הצעירים ב'עיר ללא הפסקה' – תל אביב וידונו בסוגיית ההתיישבות הדתית בחברה הישראלית, "בתל אביב יש מגוון רחב של קהילות דתיות – סגורות יותר או פחות. עם המורכבות הזו ניפגש ונחשוב איך לקחת את זה לכיוון של עשיה".


"אנחנו ניפגש עם מגוון רחב של מרצים שיכירו לנו את הקהילות שלהם ואת השאלות שהם מתמודדים איתם. בין המרצים יהיו ראש ישיבת 'מעלה אליהו' – הרב חיים גנץ, ערן יונגר מהגרעין ברמת אביב, חיים גודינר מהגרעין בדרום העיר, הרב יובל אלפרט מהגרעין התורני ביפו והרב יהושע אנגלמן מקהילת יקר".


"השאלות של פתיחות מול סגירות הן שאלות קשות מאוד ודווקא מתוך הדיון הזה אני רוצה לעודד אנשים לחשוב על הפתרון", סיכמה גרבר.