אחר שלאורך הסמסטר עסקנו בתא נת"ע באוניברסיטה העברית בנושא השבת במרחב הציבורי בכלל ובירושלים בפרט, אנחנו שמחים לקיים שיתוף פעולה בין תאי במפגש האחרון.

חברי וחברות התא נפגשו לאורך הסמסטר עם אנשי הגות ועשייה מכל הקשת. שמענו גישות שונות, נקודות הסתכלות שונות ופתרונות שונים. לסיכום המפגשים, אנחנו שמחים לארח את חברי וחברות התאים המפלגתיים, שיובילו את המדינה עוד מספר שנים, לחשיבה משותפת.
לאופי השבת במרחב הציבורי, (יחד עם שאר ענייני דת ומדינה) יש חשיבות מכרעת באופיה ועיצובה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. על הדור שלנו להכריע- האם הולכים להמשך מאבקי כוח בין השבטים השונים או שפונים לפיוס והתפשרות. האם השבת בעוד 50 שנה תראה כמו שהיא נראית כיום? האם היא תמשך לכיוון החרדי והכל יהיה סגור? האם הצד החילוני יגבר והכל יפתח ויעשה יום חול? האם תמצא דרך הזהב שתתאים לכולם?

למפגש יהיו שני חלקים:
החלק הראשון יהיה שולחנות עגולים על החלקים שעומדים בבסיס האתגר והמחלוקת הציבורית בנושא השבת. זכויות סוציאליות, תחבורה ציבורית בשבת ופתיחת בתי עסק, הם רק חלק קטן מהאגוז הזה שכל כך קשה לפיצוח ובהם נעסוק בשולחנות. המטרה היא להשמיע ולשמוע, לדבר ולהקשיב. לנסות ולחדד עמדות מצד אחד ומצד שני לזהות את המשותף שיכול להוביל לשיתופי פעולה פוריים.
החלק השני יהיה פאנל חברי כנסת עם נוכחות מרשימה. בפאנל ישתתפו הח"כים הבאים:
אלעזר שטרן Elazar stern (יש עתיד)
מיכל רוזין (מרצ)
רויטל סויד עו"ד | Revital Swid (המחנה הציוני)
Amir Ohana(הליכוד)
מוטי יוגב – Moti Yogev (הבית היהודי).
בחלק זה אנחנו נשמע כיצד נראית השבת בעיני נבחרינו, נשמע לאיזה כיוון הם רוצים להצעיד אותנו וכמובן נאתגר אותם בשאלות שמעניינות אותנו.

הלו"ז השלם:
17:30-18:00 התכנסות ונשנושים
18:00-19:15 שולחנות עגולים (זכויות סוציאליות, תחבורה ציבורית, פתיחת עסקים)
19:15- 19:30 הפסקה
19:30-20:30 פאנל חברי כנסת.