משיחות עם אנשי חינוך בנושא הפרדה בגילאי חינוך היסודי / פרופ’ דניאל שפרבר, רחל קרן, הרב יהודה גלעד

        מאמרים, מחקרים ושיחות נוספות בנושא- באתר התנועה: toravoda.org.il   הרב פרופ’ דניאל שפרבר, ראש מועצת חמ”ד לשעבר: “…צניעות זה לא רק צניעות מינית אלא צניעות חברתית באופן כללי, הכוללת יחס לזולת ויחס לאחר. כשישנה הפרדה מוחלטת ומנסים לחנך את הבנים שלא יסתכלו על בנות, ומורים להם ללכת עם העיניים כלפי מטה על […]

ילד אסור, ילד מותר, ילד פה וילד שם / שרה תאומים

יועצת אקדמית לחנוך בגיל הרך (M.A. בחינוך)   “הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם נוֹעָדוּ” (עמוס  ג,ג)   השפעה רבה יש לתרבות, למדיניות הכלכלית והחברתית על המשפחה הדתית ועל המסגרות החינוכיות הממ”ד. בתהליכי התפתחותם של ילדים בגיל הרך, נתקלים אנו בדילמות הנוגעות בסוגיות ערכיות ובסוגיות הנגזרות של יחסי גומלין של ילדינו עם ילדים הלומדים איתם בגן או […]

על אתגר החינוך המורכב / חנן מנדל

יש הטוענים כי פעולת החינוך היא במהותה אלימה וכופה. כך אולי יש לפרש את “חוסך שבטו שונא בנו” (משלי י”ג, כ”ד). כדי לחנך את הילד לא לגעת בשקע החשמל, אנו יודעים, לא מספיק לעיתים הסבר מלומד על הסכנות שבו, אלא גם לצוות, להבדיל, ולעיתים – לכעוס ולהעניש. אנו מכירים גם את צדדיו האחרים של החינוך. […]

מה יהיה עם הבן החמישי? – ‘ממ”ד – חינוך למורכבות ולמעורבות’ / הרב מאיר נהוראי

בעוד ששאלות שלושת הבנים כתובות בספר שמות הרי ששאלתו של הבן חכם מופיעה בספר דברים וכך נאמר: (דב’ ו, י, כ – כד)   “ … כִּי יִשְׁאָלְךָ בִנְךָ מָחָר לֵאמֹר מָה הָעֵדֹת וְהַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר צִוָּה  ה’ אֱלקֵינוּ אֶתְכֶם: וְאָמַרְתָּ לְבִנְךָ עֲבָדִים הָיִינוּ לְפַרְעֹה בְּמִצְרָיִם וַיּוֹצִיאֵנוּ  ה’ מִמִּצְרַיִם בְּיָד חֲזָקָה: וַיִּתֵּן ה’  אוֹתֹת וּמֹפְתִים גְּדֹלִים וְרָעִים בְּמִצְרַיִם בְּפַרְעֹה […]

עת לדרוש 44

 

פרשת תזריע כ”ז אדר ב’ ה’תשע”א

קובץ PDF

 

 

 

 

מה יהיה עם הבן החמישי? – ‘ממ”ד – חינוך למורכבות ולמעורבות’ / הרב מאיר נהוראי
על אתגר החינוך המורכב / חנן מנדל
ילד אסור, ילד מותר, ילד פה וילד שם / שרה תאומים
משיחות עם אנשי חינוך בנושא הפרדה בגילאי חינוך היסודי