בג"צ ביטל גמלת הבטחת הכנסה לאברכים

 

 

ח"כ גפני: "בג"צ מעולם לא פסק לטובת הציבור החרדי"; בש"ס מנסחים חקיקה חדשה

http://www.iba.org.il/bet/bet.aspx?type=1&entity=651760
יוסי הדר ואמוץ שפירא | 14.06.10 – 17:29


בג"צ בהרכב מורחב של 7 שופטים ביטל את גמלת הבטחת הכנסת המינימום לאברכים בכוללים וקבע כי אינה יכולה להיכלל בחוק התקציב מהשנה הבאה.
השופטים קבעו כי הגימלה לאברכים פוגעת פגיעה שאינה מידתית בעיקרון השוויון ועומדת בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון. נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית בייניש קבעה כי אין מקום להבחין בין אברכים לבין סטודנטים הלומדים במוסדות שונים.
השופט אדמונד לוי התנגד להחלטה ובדעת מיעוט הוא כותב כי לא ניתן להשוות בין שני הסקורים – סטודנטים ובני ישיבות.
החלטת בית המשפט ניתנה בעתירה שהגיש לפני 10 שנים חבר מועצת ירושלים אורנן יקותיאלי נגד שר הדתות בשעתו.
יו"ר וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני אומר בתגובה כי מדובר במשפחות החלשות ביותר מבחינה כלכלית. לדבריו "בג"צ מעולם לא פסק לטובת הציבור החרדי. נבחן את הפסיקה ונראה כיצד להתמודד איתה לקראת שנת התקציב הבאה".
בעקבות פסיקת בג"צ, הנחה יושב ראש ש"ס אלי ישי את יושב ראש הסיעה חבר הכנסת אברהם מיכאלי להכין הצעת חוק המסדירה הענקת גימלת אבטחת הכנסה לאברכים.
ארגון "נאמני תורה ועבודה" אומר כי בג"ץ פסק על פי ההלכה היהודית הקובעת כי תלמוד תורה אינו יכול להוות קרדום על מנת לקבל כסף. התפיסה החרדית העכשיווית הקיימת בישראל הקובעת שציבור שלם יכול להתפרנס שלא ממעשה ידיו היא חידוש שמעולם לא התקיים בעולם היהודי ההלכתי. יש לקוות כי התהליך המבורך שהחל עם הגבלת הקיצבאות יקבל עכשיו תאוצה.
מנכ"ל עמותת "חידוש" לחופש דת ושיויון הרב הרפורמי אורי רגב אומר כי "החלטת בג"ץ מתקנת עוול ואפליה הסטוריים. הוא קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לעמוד במכבש הלחצים הצפוי מהמפלגות החרדיות להעברת חוק עוקף בג"ץ".