אבות לבנות מצווה: למה אנחנו לא יכולים להשתתף באירוע?

 

מסיבת בת מצווה בבית ספר יסודי ברמת גן, מיועדת רק לאמהות ולסבתות, האבות לא הורשו להשתתף. אב לתלמידה: "קיבלנו את ההפרדה בין בנים לבנות, אבל בין אבות לבנותיהן? זה חוצה גבולות של כל טעם טוב". הרב אבי גיסר: ההחלטה הייתה מוטעית. האזינו לכתבה מרדיו גלי ישראל.

 

26.03.12

פחות משבוע לאחר התבטאותו הנחרצת של יו"ר מועצת החמ"ד, הרב אבי גיסר, אשר יוצא נגד תופעה של "הדרת אבות" ממסיבות בית ספריות של בנותיהם, מתגלה הפער בין ההנחיות שניתנות מלמעלה, לבין מה שקורה בשטח.

אמש (א') התקיימה בבית הספר נעם הרוא"ה ברמת גן, מסיבת בת מצווה הפתוחה לאימהות וסבתות בלבד, האבות- נשארו בחוץ.

רם גל, אב לתלמידת כיתה ו' בביה"ס, מצר על החלטת המוסד ומותח ביקורת קשה "אין לי שום דבר נגד דרכו החינוכית של ביה"ס, אבל אני מוחה על כך שאני ממודר מהנושא הזה ואין לי יכולת לשנות את ההחלטה. דוכאתי מראש אפילו מלנסות להילחם נגד זה. זו החלטה חד משמעית, ואין בילתה!".

גל מספר כי בצעירותו, כאשר הוא למד בבי"ס דתי לאומי, הלימודים התקיימו בכיתות מעורבות "אני מסתכל על עצמי, כתלמיד למדתי עם שתי בנות של רבנים בחינוך הדתי המעורב… אמנם היום, כהורים, קיבלנו את ההפרדה בין בנים לבנות, אבל בין אבות לבנותיהן? זה חוצה גבולות של כל טעם טוב."

את השינוי שהתחולל עם השנים בבית הספר הוא תולה בהרכב הקהילה שהשתנה עם הגעת המשפחות של ישיבת ההסדר.

האזינו לאייטם בתוכנית הבוקר של רדיו גלי ישראל עם קלמן ליבסקינד ורעות וילף (רדיו גלי ישראל)

יו"ר מועצת החמ"ד, הרב אבי גיסר התייחס למקרה ואמר כי לדעתו ההחלטה למנוע מאבות להשתתף במסיבה, הייתה מוטעית "אני חושב שזו מחלת ילדות של בית הספר שמנסה לעצב את עצמו באופן שמתאים לקהילה כולה." אמר הרב.

"אני סבור שגם אבא אחד או שניים בכיתה, שלא טוב להם כאשר אינם מוזמנים למסיבת בת מצווה, זה דורש מביה"ס לקיים אירוע נוסף הפתוח לכולם"

כפשרה מציע הרב גיסר שבתי הספר יקיימו מסיבה אחת לכל המשפחה, ואלו המבקשים לקיים את החלק האומנותי בפני האמהות בלבד, יוכלו לעשות זאת באירוע נוסף.

"קודם כל צריך להיות אירוע בת מצווה אחד להורים: אבות- אמהות- בנות. לא ייתכן שנוציא את האבות מן האירוע הזה. יחד עם זאת, אין לנו שום התנגדות, שאם בי"ס מסוים חושב שריקודים והופעות לא יכולים להתקיים בפני אבות, ייערך אירוע נוסף לאימהות."

בהנהלת ביה"ס נעם הרוא"ה בחרו שלא להגיב.

מארגון "נאמני תורה ועבודה" נמסר:

"אנו מקווים שההורים יפעלו בהתאם להנחיות החמ"ד וימלאו אותם כפי שנקבע. על מנת להתמודד עם האתגרים השונים שמזמנת המציאות, יש להשקיע בחינוך נכון ולצייד את התלמידים בדרכי התמודדות, ולא לנסות לייצר מציאות מדומה, שבמוקדם או במאוחר תקרוס כאשר התלמידים יצאו לעולם האמיתי."