ארגון רבני צהר: "הרב מצגר נכנע לעסקנים"

 

בציונות הדתית הגיבו היום בחריפות לתמיכתו של הרב הראשי לישראל, הרב מצגר בפסילת גיוריו של הרב דרוקמן.רבני צהר:"הרב הראשי נכנע לקבוצת עסקנים חרדית קיצונית ששמה לה למטרה לחבל .תנועת נאמני תורה ועבודה הגישה תלונה לשר נאמן וליועץ מזוז וקראו לרב מצגר להתפטר.

17/06/2009

דבריו של הרב יונה מצגר שתמך בדיין בית הדין הגדול, הרב אברהם שרמן, שפסל את הגיורים שבוצעו ע"י הרב דרוקמן, ראש מרכז ישיבות בני עקיבא עוררו זעם רב בציונות הדתית.

ארגון רבני צהר פרסם הודעה חריפה:"מדהים ומצער לראות שהרב הראשי לישראל אינו מגבה את מוסדות הרבנות הראשית. במקום לתמוך במאמץ דייני הגיור שפועלים תחת סמכות הרבנות הראשית, נכנע הרב הראשי לקבוצת עסקנים חרדית קיצונית ששמה לה למטרה לחבל בגיור".

"הרבנות הראשית לישראל מופקדת על פסיקה לכלל ישראל מתוך אחריות לאומית. האחריות ההלכתית והלאומית בזמן הזה היא להתמודד עם מצוקות המתגיירים, החובה למנוע נישואי תערובת ופילוג של העם היהודי. על הרבנות הראשית לישראל להיות נאמנה לדרכם של ראשוניה, כמו הרב עוזיאל זצ"ל והרב אונטרמן זצ"ל, שעשו כל שההלכה מאפשרת ואף מחייבת כדי להתמודד כראוי עם האתגר העצום שעומד היום בפני עם ישראל, והוא המשך קיומנו כעם אחד".

"מצער לראות כי כבפולמוס השמיטה כן עתה, מאמצת הרבנות הראשית עמדות קצה בעולם ההלכתי, שאין בהם כדי להתמודד כראוי עם הבעיה, ואינה פועלת בדרכה של הרבנות הראשית עצמה"נאמר בהודעת הארגון.

ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) אמר כי :" כבודם של הגרים חשוב יותר מכבודו של רב ראשי שלא מכיר בגיורים של הרבנות הראשית ומנסה להתחנף לשולחיו החרדים".

תנועת נאמני תורה ועבודה פנתה לשר המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה בעניין.
בפנייה עליה חתומים יו"ר התנועה יונתן בן הרא"ש ומנכ"ל התנועה שמואל שטח נכתב:הרב מצגר, שמכהן – מכוח החוק של מדינת ישראל – תקף בדבריו בתי דין שהוקמו ופועלים מכוח המדינה, מעשה המנוגד לכללי התקשי"ר ולהוראות דין שונות, אם לא די בכך, הרב מצגר נקט עמדה פומבית בנושא שתלוי ועומד באלה הימים בבג"צ, ויש בדבריו משום ניסיון להשפיע על תוצאות פסק הדין, ולהטות משפט, כמו גם הסתה נגד ציבור שלם של דיינים ובעלי דין".

"זאת ועוד: בהמשך לפרסום דברי הרב מצגר פורסם עוד כי רבני ערים חתמו על הצהרה ולפיה הם מחויבים לנהוג במתגיירים שהתגיירו בבתי הדין המיוחדים לגיור על פי הוראותיהם של "בכירי הרבנים החרדים". רבני ערים הנם עובדי מדינה לכל דבר, הכפופים להוראות הדין, וכבילת שיקול דעתם מראש להכרעתה של סמכות אחרת, חיצונית למערכת, הנה פסולה בתכלית, הן מצד ההלכה, והן מצד הדין, על כל אלה, הננו פונים אליכם בבקשה שתפתחו בחקירה כדי לברר האם בדבריו של הרב מצגר יש בסיס להעמידו לדין"נכתב בפנייה לנאמן ומזוז.

תנועת נאמני תורה ועבודה קראה בעקבות הדברים להתפטרותו לאלתר של הרב הראשי לישראל יונה מצגר בעקבות תמיכתו בפסילת גיורי הרב דרוקמן.

בהודעת התנועה נמסר כי:"תנועת נאמני תורה ועבודה קוראת לרב יונה מצגר לחזור בו מדבריו הקשים בדבר התמיכה בדיין שרמן שפסל את גיוריו של הרב דרוקמן, המהווים קריאת תיגר על מערך הגיור שהוא עצמו מופקד עליו. אם לא כן, התנועה קוראת להתפטרותו לאתר של הרב הראשי יונה מצגר. לא ייתכן שבמדינת חוק מתוקנת – ראש המערכת, המקבל משכורת מן המדינה, יצא כנגד פעולות הנעשות בידי המערכת שהוא עצמו מופקד עליה. נראה שהרב הראשי לישראל – שכח שהוא הרב הראשי של כלל ישראל ולא רבם של המיעוט החרדי הקיצוני. הגיע העת שיומנה לתפקיד חשוב זה רב ראשי של כל עם ישראל, כזה שיוכל להתמודד עם אתגרי הזמן, ולהוות דוגמא ומופת של יהדות תורנית המחוברת לכל חלקי העם ומסייעת בפתרון מצוקות של אזרחי מדינת ישראל המשוועים לרבנות ערכית ומוסרית שהצדק והיושר הם נר לרגליה".