לקריאת הכתבה המלאה כפי שפורסמה בערוץ שבע לחצו כאן 

הרב צבי קורן, מנהל תחום החינוך בתנועת נאמני תורה ועבודה, משיב היום (שני) לקול המחאה על הכנסת מיזם "משאל"ה" למורי והורי החמ"ד.

כזכור, בערוץ 7 פורסם כי מספר מורים בחינוך הממלכתי דתי מוחים על הכנסת מיזם "משאל"ה – מודעות שוויונית אחת.ד למען השני.יה" לחמ"ד.

"לצערי רוחות זרות נושבות במשרד החינוך", כתב אחד המורים במוסדות החמ"ד במייל פנימי בתפוצת המורים. "החל מטופס מגן לחינוך הורה 1 הורה 2 וכלה במרתון ההזוי הזה. לצערי הרב רעיונות כאלה עלולים לחלחל לבית ספר מהחמ"ד ולהרבות חורבן".

הרב קורן תמה: "רוח זרה?! 'שיוויון מגדרי' יש לו אפס מקום ביהדות מאברהם ושרה ועד היום?!
דאגה שיווניות של נשים וגברים למען נשים וגברים היא רוח זרה?!"

"וכי כל מי ששיוויון מגדרי הינו ערך חיובי בעיניו הוא אדם שמוסד המשפחה היהודי אינו חשוב בעיניו?
האם אתם באמת לא מודעים לכך שהמוני שותפים בחמ"ד – הורים, מורים ומורות, מנהלים ומנהלות, ראשי ישיבות ואולפנות – משלבים ערכי שיוויון בעבודת השם שלהם, כל אחד על פי דרכו? ולא שמעתם שיש להם אפילו רבנים, ושומו שמים – רבניות! – שרואים בשיוויון המגדרי ערך שיש בו הרבה חיוב, שמשתלב היטב ביישום ערכי התורה במציאות בימינו?" שאל.

"לא, אתם לא המייצגים הבלעדיים בחמ"ד, ולא רוב בקרב השותפים בחמ"ד. כבודכם במקומכם מונח. במוסדות שלכם תלמדו את התורה כפי שאתם מבינים אותה. אבל הגיע הזמן שתפסיקו לנסות להכתיב לכלל החמ"ד את הערכים שלכם, כאילו אין בחמ"ד בעלי דעות שונות מכם בנוגע ליחס שבין ערכים מודרניים לבין דרכה של תורה", כך הרב צבי קורן.

הרב דרור אריה, ששלח מכתב מחאה לראש מנהל החמ"ד שוש נגר על הכנסת תכנת משאל"ה, הגיב לרב קורן: "המטרה הסופית של השוויון המגדרי היא פירוק המשפחה והפסקת הילודה, זוהי מגמה אפילה שאסור לאף מחנכת ומחנך בישראל לתת לה יד. שינוי השפה הוא לא כזה תמים, הם יודעים ששפה משנה תודעה. ממתי החליטו להכניס תכנים כאלה בלי לשאול את ההורים? זו גניבה, זו חוצפה של ארגוני השמאל הקיצוני,של הפמיניזם הקיצוני, צריך להיות עיוור כדי לא לראות את זה".