במלון קראון פלזה בנצרת, יחל מחר הכנס השנתי של תנועת נאמני תורה ועבודה בשיתוף מדרשת עין הנצי"ב, שיעסוק בין השאר במקומן של נשים בעולם התורה.

ד"ר אסתר פישר, ר"מית במדרשת עין הנצי"ב, ובוגרת המחזור הראשון של המדרשה, אומרת לערוץ 7, כי היא חשה שהן צעדו כברת דרך ארוכה מאוד והביאו לשינוי אדיר, "כשהתחלתי במדרשה כמעט ולא היו מסגרות בארץ שמאפשרות לנשים צעירות לימוד לשמה, היה קשה למצוא, תנועת הקיבוץ הדתי הרימה את הכפפה, ועשינו מסע ארוך. במשך שנים רבות  בתי המדרש לתלמוד והלכה, היו סגורים לנשים, אשרינו שהעולמות האלה נפתחו, וכבר שלושה עשורים שנשים חובשות את ספסלי בית המדרש".

לדבריה, היום נשאלת השאלה האם בעתיד נשים תוכלנה להשתלב גם בתפקידים תורניים משמעותיים בעולם התורה, "יש היום אמנם מסגרות לא מעטות של מדרשות ומוסדות בהן נשים מכהנות כר"מיות וראשות המוסדות, יש גם כמה מסגרות של לימוד גבוה לנשים שמקביל ללימוד ההלכה של הרבנים. מעבר לים יש מקומות שבהם הנשים נכנסות לעמדות של הנהגה בקהילה ומתברגות גם בעולם ההלכה. כיום יש מסלול חשוב של מדרשת נשמת שמכשיר נשים בתחום הלכות נידה וטהרת המשפחה ועשרות נשים הן כבר כתובת בתחום הזה".

היא מקווה שהמגמה של שילובן של נשים בתפקידי מפתח בעולם התורני, תתקבל בברכה, "ימים יגידו האם יקבלו בהבנה את הנשים הללו, בארה"ב יש היום מורות רוחניות תורניות. אני באופן אישי מאמינה במילים וטרמינולוגיה וצריך לחשוב טוב איך לקרוא לאותן נשים. בחוויה האישית שלי משהו קורה ומשהו יצא לדרך לשם שמיים, ויהיה קשה לעצור את זה, רק צריכים לנהוג בחוכמה. אני מקווה שתהליכים שצריכים להתנהל, יתנהלו באחריות".

ד"ר פישר מעלה גם את סוגיית הקמת בתי מדרש משותפים לדתיים וחילונים, לגברים ולנשים, "השאלה של מרחבי לימוד משותפים ראויה לדיון. צריכים לקום יותר בתי מדרש שמפגישים ויוצרים שפה משותפת, בעולם התורה יש ריבוי של בתי מדרשות, וכל בית מדרש מפתח שיח ושפה שלא מתקרבים זה אל זה. עולם התורה הגברי הוא עולם נפלא, אני חושבת שנקודת המבט של הנשים מטלטלת את העולם הקודם. אבל אני פוגשת הרבה גברים לומדי תורה שלא פחות נרגשים ושמחים על כך".

פורסם בערוץ 7