דיון נוסף על מינוי רב ראשי לירושלים

 

http://192.118.0.136/online/54/ART1/947/444.html


שר הדתות יעקב מרגי הודיע בתגובה כי הדיון החוזר שייערך ביום חמישי נערך "לפנים משורת הדין".

יועץ התקשורת של השר גם טוען כי ההחלטה על דיון נוסף התקבלה לפני העתירה

לבג"ץ של בתי הכנסת מהזרם הדתי לאומי


29/9/2009

 

בעקבות עתירה לבג"ץ, הודיע שר הדתות יעקב מרגי כי ביום חמישי הקרוב, "לפנים משורת הדין", יתקיים דיון נוסף לבחירת נציגי בתי הכנסת בירושלים. כזכור, לטענת העותרים המייצגים את בתי הכנסת בבירה המשתייכים לזרם הדתי-לאומי, מאחר ולחרדים אין רוב בירושלים, לא אמור להיות להם רוב בגוף הבוחר בעיר רב ראשי. יעקב מרגי דודו גרינשפן

יצוין כי השר לשירותי דת למעשה חזר בו, לאחר שהצהיר כי על אף תלונות של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ולמרות הצהרות בתי הכנסת הציונים-דתיים, לא ייערך דיון חוזר על הרכב הוועדה למינוי רב ראשי לירושלים.

אלון נוריאל, יועץ התקשורת של השר מרגי מסר בתגובה: "השר לשירותי דת יעקב הורה לוועדה לבחירת רבנים ראשיים לירושלים לקיים ישיבה נוספת לבחירת נציגי בתי הכנסת וזאת במטרה להימנע מספיקות זאת לאחר תיאום משפטי שהתקיים בין הלשכה המשפטית במשרד לשירותי דת לבין הלשכה המשפטית בעיריית ירושלים, יצויין כי ההחלטה לקיים דיון נוסף נקבעה לפני הגשת הבג"ץ".

נוריאל הוסיף וציין: "במכתב מפורט שנשלח ליועץ המשפטי לעירייה יוסי חביליו בעקבות הוראת השר מרגי, מגולל עו"ד ישראל פת היועמ"ש למשרד לשירותי דת את השתלשלות האירועים עד למסקנה המתבקשת כי, "כל הליך הבחירה של הוועדה בוצע כדת וכדין", אולם לפנים משורת הדין מוסיף עו"ד פת, תתכנס הוועדה בהוראת השר ביום חמישי בלשכת השר, כדי לדון בנושא בחירת נציגי בתי הכנסת".

 

עו"ד קמינצקי: בלי שינוי יימשך ההליך המשפטי


"עו"ד אילן קמינצקי, יו"ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים מסר בתגובה: "בהליך בחירת בתי הכנסת שנבחרו על ידי משרד הדתות היו פגמים רבים ומהותיים. מסיבות תמוהות ביותר מרבית בתי הכנסת שנבחרו לגוף הבוחר את רב העיר, מזוהים עם הציבור החרדי הלא ציוני וזאת למרות שרוב הציבור בירושלים הינו ציבור ציוני.

"חשוב לזכור כי ירושלים אינה עיר חרדית והציבור שנזקק לשירותי הרבנות הראשית בעיר הינו הציבור החילוני והציבור הדתי ציוני ועל כן אין כל הצדקה לבחירת רב עיר חרדי לירושלים שאינו מכיר במוסד

הרבנות ומשרת ציבור שאינו נעזר בשירותי הרבנות הראשית. אנו משוכנעים שבעקבות העתירה לבית המשפט העליון, יחול שינוי מהותי בהרכב הגוף הבוחר את רב העיר ירושלים באופן שינתן משקל משמעותי לעמדת הציבור הציוני בירושלים".

עו"ד קמינצקי הוסיף וציין כי הדיון ביום חמישי לא מהווה סוף פסוק. לדבריו: "הבהרנו למשרד הדתות כי ככול שבפגישת חברי הוועדה ביום חמישי, לא יחול שינוי מהותי בהרכב בתי הכנסת החברים בגוף הבוחר, נאלץ להמשיך בהליכים המשפטיים, עד אשר יובטח בחירת רב ציוני לירושלים".


"נאמני תורה ועבודה", רוצים הליך שקוף

מתנועת "נאמני תורה ועבודה" נמסר: "אנו מקווים כי הפעם ייערך הליך הבחירה בשקיפות מלאה ועל-פי קריטריונים שווים, אחידים, גלויים וברורים. על הוועדה לבצע עבודה יסודית בה ימופו כל בתי הכנסת בעיר, ולאחר ניתוח רציני לבחור בתי כנסת אשר ישקפו את הרכב האוכלוסייה בעיר על כל גווניה".

יצוין כי לעתירה לבג"ץ היתה שותפה גם חברת מועצת העיר ירושלים, רחל עזריה. לדבריה יש לברך על כך שהעתירה לבג"צ הביאה לשינוי בעמדתו של שר הדתות. עזריה הוסיפה וציינה: "ש"ס מבינים כעת שהציונות הדתית 'נעמדת על הרגליים האחוריות' בעניין הרב הראשי ולא מתכוונת לוותר. אני מבטיחה כי אנו נמשיך להיאבק למען בחירת רב ראשי ציוני. כל הציונות הדתית מחויבת למאבק, וגם החילוניים בעיר עומדים מאחורי המהלך. העתירה היא שלב נוסף בדרך לבחירת רב ראשי ציוני".

ראוי להזכיר כי בתי הכנסת הדתיים-לאומיים שואפים למנות לתפקיד הרב הראשי לירושלים את הרב אריה שטרן. במגזר הציוני-דתי מאיימים כי אם ש"ס תמשיך לבחוש בקרב בין החרדים ל"סרוגים" על מינוי רב ראשי אשכנזי לבירה, הם ייפעלו למנוע אפשרות בה אחד מבניו של הרב עובדיה יוסף, ייזכה במינוי הרב הראשי הספרדי של ירושלים, המהווה כידוע מקפצה נוחה לקראת התואר המבוקש – רב ראשי ספרדי לישראל.