הגנת החינוך הממלכתי- לא להצעת חוק מוסדות חינוך מוכרים חרדים (חוק "גפני").

 

ע"מ לקרוא את החוק עצמו- לחצו על הקובץ בתחתית העמוד.

בסופו של דבר, לאחר פעילות של התנועה יחד עם גורמים אחרים, מותנה הצעת החוק. פעילות התנועה כללה יצירת לובי, התארגנות בתי ספר ואיום על פתיחת הלימודים בממ"דים. הדברים פורסמו בכלי התקשורת השונים:

http://www.haaretz.com/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=1099773&contrassID=1&subContrassID=10&sbSubContrassID=0

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3745879,00.html

מאמרי רקע נוספים בנושא:

באנרג'י (עם תגובת התנועה): http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/910/917.html

בגלובס: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000476725&fid=2

בהארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1095854.html

http://www.haaretz.com/hasite/spages/1096140.html

במעריב: http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/910/854.html  

 

קריאה לחיזוק החינוך הממלכתי – לא להצעת חוק מוסדות חינוך מוכרים חרדים (חוק "גפני")

 

אנו קוראים לחברי הכנסת לפעול מיידית נגד "חוק גפני" העומד להיות נדון – ומאושר – בימים הקרובים, עד כדי פרישה מהממשלה.

לכל ילד בישראל, כולל ילד יהודי חרדי, מוקנית זכות טבעית לחינוך. בחוק גפני מושגת תוצאה הפוכה לגמרי: הוא יביא עשרות אלפי ילדים לעולם של עוני ודלות בבגרותם. הצעת החוק, אם תתקבל חלילה, תמוטט בדרך גם את החינוך הממלכתי-דתי בישראל:

1. הצעת החוק מעניקה הכרה מלאה ללימודים בבתי הספר היסודיים המונחלים בתאגידים החרדים, בלי שאלה יחוייבו בהקניית תכנית הליבה של משרד החינוך, בה ניתנים כלים לשוק העבודה בישראל. התיקצוב המלא , המושווה ללא שום בדיקה לתיקצוב בתי הספר הרשמיים, יקנה לבתי הספר החרדים עודפים כספיים ניכרים, כיון שעלות אחזקתם נמוכה לאין ערוך מעלות אחזקת בית ספר ממלכתי (מעבדות, ציוד ספורט, פעילות תרבות). בתקציבי מדינה ורשויות מקומיות, יוכלו בתי הספר של התאגידים החרדים לממן הסעות ותזונה לתלמידיהם, כשלבתי הספר הרשמיים לא מוענק תקציב למטרות אלה. הורים רבים עלולים לשלוח ילדיהם – בשל כך – לבתי הספר הפרטיים של התאגידים החרדים.

 

2. הקצאת מבנים – לפי הצעת החוק, אם תתקבל, יוכלו בתי הספר החרדים להשתלט על מבנים של בתי ספר רשמיים, תוך ניצול יתרונם כבתי ספר על-אזוריים לעומת חובת הרישום האזורי, המוטלת רק על בתי הספר הרשמיים. בתי הספר הרשמיים יידחקו לשוליים, וההורים, השולחים ילדיהם לבתי ספר אלה בשכונות מגוריהם, יאלצו לשנות מקום מגוריהם, אך נוכח הגעת תלמידים חרדים מחוץ לאותן שכונות – לבית הספר החרדי "המקומי".

 

3. דרישת "השוויון", כביכול, המהווה בסיס להצעת החוק מקוממת לגמרי: שוויון בזכויות, ופטור מוחלט מהחובות. לא בשוויון עסקינן אלא באפליית בתי הספר הרשמיים בישראל.

4. מי שמבקש לסייע לעניי ישראל, אינו יכול להסתפק בהשגת פטור ממע"מ לפירות ולירקות. יש למנוע, בכל מחיר, מצב, בו פוגעים פגיעה בלתי הפיכה בעתידם של ילדי ישראל, ובעתיד המדינה כולה, תמורת שקט זמני בקואליציה.

אנו מבקשי מחברי הכנסת לפעול בכל דרך ע"מ לעצור חוק זה וליתן עדיפות תקציבית ברורה לחינוך הממלכתי.

 

חשוב ביותר: ע"מ לחתום על העצומה בעניין לחצו כאן!