הוועדה החליטה: הרב אלי בן דהן סיים את תפקידו

 

הוועדה לבחירת דיינים, קבעה כי מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב אליהו בן דהן, יסיים את תפקידו. נאמני תורה ועבודה: "הרב אלי בן דהן היה נקודת אור בבתי הדין הרבניים, אנו מקווים כי המנכ"ל הבא יצליח להיכנס לנעליים הגדולות אשר הותיר אחריו הרב בן דהן."


13.06.10

הוועדה לבחירת דיינים, בראשות שר המשפטים יעקב נאמן הדיחה ביום ו' את מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב אליהו בן דהן, לאחר ששימש בתפקיד 20 שנה. הסיבה הרשמית להדחתו היא רענון מערכת בתי הדין הרבניים, אך מתחת לפני השטח, טוענים גורמים במגזר הדתי לאומי כי הסיבה האמיתית לכך היא שהתפקיד הנכבד אמור לעבור לידיים חרדיות, כנראה מתנועת ש"ס.

ארגונים רבים בציונות הדתית זועמים על ההחלטה. ארגון רבני צהר ואנשי תנועת נאמני תורה ועבודה הביעו לפני הדיון את דאגתם מהעובדה שהדחתו של הרב בן דהן תגרום להקצנת המערכת. במכתב שכתב מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה, שמואל שטח, לראשי הסיעות שחבריהן השתתפו בוועדה הוא טען כי "יש לפעול בדחיפות כדי לבלום את המגמה להקצנה של מערכת בתי הדין הרבניים הממלכתיים, והפקדתם המוחלטת בידי גורמים חרדים לא ציונים הפועלים לפי קו הלכתי נוקשה".

גם משמרות המחאה שהתקיימו במהלך כל הדיון מול משרד המשפטים בדרישה מהשר נאמן שלא להיכנע לעסקנות הפוליטית לא הצליחו למנוע את המהלך שבסופו החליט השר לסיים את כהונתו של הרב בן דהן ולמנות בימים הקרובים וועדת איתור לאיוש התפקיד.

תנועת נאמני תורה ועבודה מסרו בתגובה למהלך ההדחה כי "אנחנו מצרים על הדחתו של הרב אלי בן דהן שהיה נקודת אור בבתי הדין הרבניים, אנו מקווים כי המנכ"ל הבא יצליח להיכנס לנעליים הגדולות אשר הותיר אחריו הרב בן דהן. אנו מאחלים לשר המשפטים יעקב נאמן כי יצליח במשימה הכבדה למציאת מועמד ראוי לתפקיד אשר יהיה מוסכם על כלל הגברים ונשים הנזקקים לשירות בתי הדין".

מארגון הנשים "מבוי סתום" הפועל למען נשים מסורבות גט ותמך בהדחתו של הרב בן דהן נמסר בתגובה כי "אנו מברכים את הועדה על המהלך ורואים בו פריצת דרך לשינוי אמיתי בתוך בתי הדין הרבניים, ולתחילת המהפך ביחס לנישואין וגרושין במדינת ישראל. אנו מייחלים שהמנכ"ל הבא יהיה אדם ראוי הקשוב לכלל הציבור אשר יחזיר למערכת בתי הדין את אמון הציבור במערכת בתי הדין"