הציונות הדתית מתגייסת לבחירת רב ראשי ציוני לירושלים

 


ארגוני הציונות הדתית ונציגי הציבור הדתי במועצת העיר ירושלים קיימו כנס תמיכה בבחירת רב ראשי ציוני לירושלים. ראש העיר ירושלים, ניר ברקת הצהיר:"אני מחוייב לבחירת רב ציוני"  22/06/2009

כנס תמיכה בבחירת רב ראשי ציוני לירושלים התקיים אמש במועצת העיר במעמד ראש העיר ירושלים, ניר ברקת. את הכנס ארגנה חברת המועצה רחל עזריה בשיתוף תנועת "נאמני תורה ועבודה", והוא נערך בהשתתפות ד"ר אביעד הכהן, דיקן מכללת שערי משפט, מאיר יפה מארגון פנים להתחדשות יהודית בישראל, הרב רפי פויירשטיין, יו"ר הנהלת רבני צהר וח"כ נחמן שי, נשיא איחוד הקהילות היהודיות של צפון אמריקה לשעבר.

בכנס השתתפו מאות מתושבי ירושלים בהם חילוניים, דתיים, צעירים מבוגרים, חניכי תנועות נוער, סטודנטים, נציגי בתי כנסת ורבני קהילות שקראו פה אחד למינוי רב ראשי ציוני בירושלים. מבוגרים וצעירים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אשר מוביל בשלוש השנים האחרונות מהלך לבחירת רב ראשי ציוני לירושלים לצד רב חרדי, ציין כי הוא עומד מאחורי ההתחייבות הזו ורואה בה חשיבות רבה. "אני סבור כי רב ראשי מן הזרם הציוני הוא הכרח בעיר בה 70% מהאוכלוסייה היהודית איננה חרדית והינה בעלת צרכים ייחודיים משלה. זה הדבר הנכון לעשות, לשמחתי תהליך בחירת הרבנים נעשה בשיתוף מלא של מנהיגות הציבור הדתי לאומי בעיר, ויחד אנחנו פועלים למימוש העיקרון של רב ציוני. חשוב להבהיר – ככל שיהיו יותר מועמדים לרב הציוני, כך יקטן הסיכוי של הציונות להצליח במהלך. אני מברך את היוזמה של בכירי רבני הציונות הדתית בראשות הרב חיים דרוקמן, הרב אהרן ליכטנשטיין והרב יעקב אריאל, להגיע למועמד מוסכם על הציונות הדתית, אנו מקווים כי תהיה הסכמה רחבה של הציונות הדתית על מועמד והוא יקבל את הגיבוי ואת תמיכתנו המלאה, אני סבור כי בחירת רב ראשי, כמו ראש עיר, שמחבק ומחבר את כלל עם ישראל לירושלים ומדבר לציבור החילוני, לציבור שמשרת בצבא, לציבור שאוהב את ירושלים היא קיומית לעוצמתה של ירושלים".

מארגנת הכנס, חברת המועצה רחל עזריה אמרה כי "לראשונה מזה שנים רבות הציונות הדתית מחזירה לעצמה את תפקידה ההיסטורי ולוקחת אחריות על כלל החברה הישראלית, ביחסי דת ומדינה. לאחר שנים רבות הציונות הדתית מרימה ראש אל מול ההקצנה החרדית ואומרת בקול ברור וצלול אנחנו הדתיים שמרגישים אחריות כלפי כלל החברה הישראלית לא עסוקים בבדלנות ובדאגה לאינטרסים הצרים של זרם כזה או אחר.

סגן ראש העיר דוד הדרי אמר כי " הציונות כולה כאן ללא חילוקי דעות, כולנו עומדים כאן ופועלים יחד כאיש אחד על אף כל חילוקי הדעות, כדי להשיג את המטרה להגיע לכך שבירושלים יהיה רב ראשי ציוני".

ד"ר אביעד הכהן, דיקן מכללת שערי משפט דיבר על הסמכויות החוקיות של הרב הראשי, "לרב העיר יש סמכויות שמשפיעות על חלקים גדולים של חיינו. דרוש אדם שמאמין שמדינת ישראל והציונות אינם תינוק שנשבה. לא כזה שמקפיד רק על כך שהאוכל כשר אלא שלא מלינים את שכרם של העובדים וכי מתקיים תו הכשר חברתי. רבה של ירושלים צריך להיות גדול בתורה שמעמד האישה אינו מאיים עבורו, אלא משימה ואתגר להתמודד עימו באומץ".

ח"כ נחמן שי, נשיא איחוד הקהילות היהודיות של צפון אמריקה לשעבר, דיבר על הקשר החשוב בין רב העיר ויהדות התפוצות וציין כי "יהודים רבים בעולם נושאים את עיניהם לירושלים, הם מחזירים מישראל ומהקשר לישראל דרך ירושלים. בשנים האחרונות הקשר לא היה טוב כי ירושלים לא דיברה איתם. הרב הציוני שייבחר חייב יחד עם הנהגת העיר הפוליטית ליצור את הגשר החשוב בין ירושלים לעם היהודי".

הרב רפי פויירשטיין, יו"ר הנהלת רבני צהר אמר "באתי הנה כדי לחזק את ידי ראש העיר. רב ראשי אינו רק של הדתיים, אלא של כלל תושבי ירושלים. רב שידע שראוי וחשוב שיהיו חילונים בירושלים, ויבין שאם הם נוסעים בשבת בודאי שהם צריכים מקום לחנות בו. רב שדרך ארץ שלו קדמה לתורה, שמכיר בכך שישנם ערבים בירושלים שניתן לחיות איתם בשלום בירושלים המאוחדת".