הרבנות חוזרת בה: מכירה באישורי היהדות של הרב אבי וייס

 

 

אחרי שהודיעה הרבנות כי אינה סומכת על הרב אבי וייס, שפרש משירות ארגון הרבנים האורתודוכסיים בארה"ב, היא חזרה בה בעקבות הלחצים מצד גורמים ליברלים ואחרי הבהרות מארגון ה-RCA האמריקני.
הרבנות הראשית משנה את החלטתה הקודמת והודיעה לרב אברהם וייס כי היא מכירה באישורי היהדות הנמסרים על ידו.

 

ההודעה נמסרה בעקבות פגישה שהתקיימה בין מנכ"ל הרבנות הראשית עודד וינר, יועצה המשפטי הראל גולדברג ומנהל לשכתו של הרב הראשי הרב רפי פרנק, ובין עורך דינם של הרב וייס ושל תנועת נאמני תורה ועבודה אסף בנמלך. בפגישה השתתף גם הרב שמואל הרצפלד, רב קהילת 'אוהב שלום' בוושינגטון DC כנציג אישי של הרב וייס.

לפני כשבועיים החליטה הרבנות הראשית שלא לסמוך עוד על אישורי היהדות שמנפיק הרב וייס, וזאת אחרי שפרש מארגון הרבנים האורתודוכסי בארה"ב ה-RCA.

הרב וייס, ייסד את ישיבת "חובבי תורה" להכשרת רבנים ואת "ישיבת מהר"ת" שבה מוסמכות נשים לרבנות להן הוא מעניק תור רב, כפי שעושים הרפורמים והקונסרבטיבים. בקהילתו הוא מאפשר לנשים לעלות כשליחות ציבור בפסוקי דזמרה ובקבלת שבת. על רקע התנהגותו הליברלית, פרש מארגון הRCA והחל לנהל נגדו קרב מתוקשר.

הפרשה עוררה הדים רחבים, כאשר רבנים ליברלים בהם הרב דוד סתיו, הרב יהודה גלעד ותנועת נאמני תורה ועבודה עמדו לצידו של הרב וייס, הצביעו על ההשלכות הרחבות של סוגיה זו, וביקשו מהרבנות הראשית כי תחזור בה.

עו"ד אסף בנמלך שייצג את הרב אבי וייס ואת תנועת נאמני תורה ועבודה ציין כי "יש לראות בהחלטת הרבנות הראשית הכרה במפעלי חייו של הרב וייס בישיבת חובבי תורה ובישיבת מהר"ת ובדרכה של האורתודוקסיה הפתוחה בארצות הברית המתמודדים עם אתגרי דורנו בתוך גדרי ההלכה".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: "אנו שמחים שיחד עם הרבנות הצלחנו להגיע להבנה משותפת ואנו משבחים את הרב הראשי, הרב דוד לאו, על עזרתו הרבה בניסיונותיו להגיע לפשרה. אנו מאמינים שהדבר מסמן שינוי משמעותי בדרכי עבודתה של הרבנות."

מהרב וייס נמסר כי "אני אסיר תודה על תיקון העוול ועל כל התמיכה שקיבלתי מרחבי העולם. זהו רק צעד ראשון, מכיוון שמעולם לא ראיתי בכך סוגיה פרסונאלית. לא אשקוט עד אשר כל הרבנים הנמנים על התאחדויות ה- RCA וה- IRF יוכרו באופן פורמאלי. אני מבקש מאת הרבנות הראשית להרהר בדרכים בהם היא תוכל לסייע לנו להגיע לכבוד הדדי, הכרה וקבלה של כל יהודי התפוצות".

אישורי יהדות – הרב אבי וייס-page-001 

לכתבה המקורית באתר "סרוגים"