הרב אריה שטרן מועמד הציונים-דתיים לתפקיד הרב הראשי של ירושלים

 


כלקח מהבחירות לראשות העיר, הוחלט בזרם הדתי-לאומי לבחור מועמד שיהיה מוסכם על כל חובשי הכיפות הסרוגות ואשר יוכל לנצח את המועמד שבו ייתמכו החרדים

27/8/2009

לפני דקות ספורות נבחר החליטו רבני הציונות הדתית כי הרב אריה שטרן הוא המועמד שלהם לתפקיד הרב הראשי של ירושלים. יצוין כי הארגון המייצג את בתי הכנסת הציוניים בירושלים בחר בשני מועמדים מומלצים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי של ירושלים – הרב יוסף כרמל והרב אריה שטרן. כאמור, הרב שטרן אכן נבחר לבסוף על ידי הוועדה.

תזכורת: כלקח מהבחירות לראשות העיר, הוחלט בזרם הדתי-לאומי לבחור מועמד שיהיה מוסכם על כל חובשי הכיפות הסרוגות ואשר יוכל לנצח את המועמד שבו ייתמכו החרדים. לאחר דיונים רבים נקבע כי שלושה רבנים בכירים מהמגזר יקימו ועדה שתקבע מי יהיה הרב המומלץ לתפקיד.
שלושת הנבחרים היו – הרב חיים דרוקמן , הרב יעקב אריאל והרב אהרון ליכטנשטיין. לאחר שהשלושה שוחחו ארוכות בנושא, הם גיבשו רשימה ובה עשרות רבנים שאמורים היו לגבש שם אחד שיהיה מוסכם על כל הזרם הדתי-לאומי.

אלא שבבתי הכנסת הדתיים-לאומיים לא היו מרוצים מההסדר. נציגי בתי הכנסת, ובראשם עו"ד אילן קמינצקי, יו"ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים, טענו כי הרשימה מכילה רבנים חשובים ומכובדים, אבל מאחר והבחירה היא ברב הראשי לירושלים, לנציגי בתי הכנסת ופעילי הציבור בעיר אמורה להיות נציגות בולטת ומשמעותית בגוף זה. לאחר דיונים ארוכים, וועדת הרבנים קיבלה למעשה את המלצתם של "נציגי השטח".


עו"ד קמינצקי בתגובה: "נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים מברכת את הרב אריה שטרן לרגל בחירתו למועמד הציוני לראשות רב העיר ירושלים. נציגות בתי הכנסת תפעל למינויו של הרב אריה שטרן לרב העיר הציוני של ירושלים ומאחלת לו הצלחה בהמשך הדרך. אנו משוכנעים כי עמידה איתנה וברורה ומאוחדת של הציבור הדתי ציוני בירושלים תביא לבחירתו של הרב אריה שטרן כרב העיר"

סגן ראש העיר ירושלים, דוד הדרי הבהיר בתגובה כי הוא מברך על הבחירה ברב שטרן ומשוכנע כי הוא ייבחר לתפקיד רב העיר.

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר כי הם מברכים את הרב שטרן על בחירתו כמועמד הציונות הדתית לתפקיד רב העיר ירושלים ומקווים כי אכן ייבחר לתפקיד רב העיר. בתגובה רשמית שפירסמו נציגי התנועה נאמר: "התנועה מקווה כי במידה וייבחר, ישרת הרב שטרן את כלל הציבור הירושלמי ויהיה קשוב לכל המגזרים בעיר, חרדים דתיים וחילונים. על הרב שטרן לפעול למען גישור בין האוכלוסיות השונות בעיר לוייסע לשמור על אופייה המגוון והמיוחד של ירושלים כבירת העם היהודי".