לקריאת הכתבה המלאה כפי שפורסמה בשבע לחצו כאן
מחקר של תנועת נאמני תורה ועבודה טוען: "אקלים והישגים לימודיים טובים יותר בבתי הספר הממ"ד המעורבים".
המחקר, אותו ערך אריאל פינקלשטיין, מצביע על כך שתלמידים בבתי הספר הממלכתי דתי המעורבים מגדרית מגיעים להישגים לימודיים קצת גבוהים יותר בבחינות המיצ"ב בכיתות ה' – בהשוואה לתלמידים בבתי הספר הנפרדים.
בבתי הספר המעורבים התלמידים יודעים אנגלית טוב יותר באופן משמעותי, ובשאר הפרמטרים על פי רוב ישנו יתרון קל בלבד לבתי הספר המעורבים.
בבתי ספר מעורבים ישנו יתרון משמעותי של 20 נקודות במקצוע האנגלית (533 לעומת 513) ויתרון קל במתמטיקה (568 לעומת 564). במקצוע העברית בבתי הספר הנפרדים משיגים ציון טוב יותר (539 לעומת 538).
על פי המחקר, ההשוואה בין בתי ספר מעורבים לבתי ספר נפרדים מלמדת כי בכל הפרמטרים של אקלים חברתי וסביבה פדגוגית ישנה עדיפות לבתי הספר המעורבים.
76.7% מהתלמידים בבתי הספר המעורבים חשים תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר לעומת 74.4% מתלמידי בתי הספר הנפרדים.
התלמידים בבתי הספר המעורבים גם פחות מעורבים באירועי אלימות (10.2% לעומת 11.1%). בתחומי האקלים הפדגוגי השונים, ישנם פערים משמעותיים בדיווחי התלמידים על מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה, במאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית ובאסטרטגיות ללמידה עצמית.
הרב צבי קורן, ראש תחום חינוך בתנועת נאמני תורה ועבודה: "יש אנשים שבוחרים בחינוך נפרד כי הם חושבים שזה יותר דתי, אבל יש צדדים שדווקא בחינוך המעורב מכינים את הבנים והבנות בצורה טובה לחיים של יראת שמים בחברה המודרנית".
הוא הוסיף: "איננו יכולים למדוד יראת שמים, אבל היתרונות הפדגוגיים והאקלימיים בחינוך המעורב, שעולים שוב ושוב במחקרים, עשויים להשפיע לטובה גם על החינוך לאהבת תורה ושמירת המצוות. אנו רואים בנתוני המחקר קריאה להורים לשקול מחדש לבחור בחינוך המעורב".