הרב רפי פרץ ימונה לרבצ"ר הבא

 

 

 http://www.datili.co.il/index.php?id=39506

סא"ל (מיל') הרב רפי פרץ, ראש המכינה הקדם צבאית "עוצם", יקודם לדרגת תת-אלוף וימונה לרב הראשי לצה"ל. הרב פרץ ייכנס לתפקידו בקיץ הקרוב.

 

26/01/2010

 

ההתמודדות על תפקיד הרב הצבאי הראשי הסתיימה לאחר שהרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי בחר ברב רפי פרץ, סגן אלוף (מיל') וראש המכינה הקדם צבאית "עוצם" לתפקיד הרבצ"ר הבא.
מינוי הרב הצבאי הראשי נעשה לאחר התייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון, הרב שלמה עמאר והרב הראשי, הרב יונה מצגר כמקובל. המינוי אושר על ידי שר הביטחון, מר אהוד ברק.
הרמטכ"ל, רב אלוף אשכנזי ראיין שלושה מועמדים להחליף את הרב אבי רונצקי: ראש מחלקת רבנות ברבנות הצבאית הראשית אל"מ הרב שלמה פרץ, סא"ל (מיל.) הרב רפי פרץ, והרב אביחי קצין ובסופו של דבר בחר ברב פרץ למרות לחצים פנימיים מצד אנשי הרבנות שרצו רב צבאי שיבוא מתוך המערכת, ולא אחד שהוצנח מבחוץ כשם שנעשה עם הרב רונצקי.
סא"ל (מיל.) רפי פרץ, נולד בירושלים והוא נשוי למיכל ואב ל-12 ילדים.הרב פרץ הוא ראש המכינה הקדם צבאית בעצמונה, וטייס יסעור במקצועו הצבאי. בצעירותו למד הרב רפי פרץ בישיבת נתיב מאיר. בשנת 1993 הקים את המכינה הקדם צבאית 'עוצם' ביישוב עצמונה שבגוש קטיף. אחרי ההתנתקות עברה המכינה ליישוב יתד שבנגב המערבי. בתקופה שקדמה לביצוע ההתנתקות, הדגיש פרץ שהוא שולל כל גילוי של התנגדות אלימה לביצועה.
תמונתו ביום העקירה כשהוא רוקד עם אלוף פיקוד הדרום דן הראל הקנתה לו הערכה רבה מחד, ומאידך גם מתנגדים רבים לדרכו זו. הרב רפי פרץ נחשב לרב כריזמטי ונערץ על תלמידיו, אבל עם זאת, אין לו ניסיון פיקודי ברמה של חיל.

יו"ר 'הבית היהודי', שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ אמר כי: "הרב רפי פרץ העמיד דורות רבים של לוחמים מובחרים המשלבים ספרא וסייפא ברוח המיוחדת שהנחיל להם. אין ראוי ממנו בעת הזאת לכהן כרב הראשי לצה"ל".

גם תנועת "נאמני תורה ועבודה" פרסמה הודעת ברכה על המינוי בה נכתב:"נאמני תורה ועבודה מברכת על בחירת הרב רפי פרץ כרב הצבאי הראשי. הרב פרץ, איש תורה ועבודה, מבטא את היפה בציונות הדתית, בלימוד תורה, בהגשמה בחלוציות התיישבותית בנגב, ובנאמנות עמוקה לדמוקרטיה הישראלית. הרב רפי פרץ הוא האיש הנכון בזמן הנכון. התנועה מאחלת לו הצלחה בתפקידו החדש, לחיזוק אופיו של צה"ל כמבטא ערכים יהודיים, ציוניים ודמוקרטיים".