הרב שמואל אליהו סירב להגיע לחקירת משטרה

 

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-257825-00.html

 

הרב הראשי לצפת סירב להיחקר בעניין דבריו נגד השכרת דירות לנוכרים "האם זומנו לחקירה גם דויד גרוסמן, יוסי שריד ושולמית אלוני שהפגינו נגד התישבות יהודית בשכונת שמעון הצדיק?"

31/12/2010
▪ ▪ ▪

רבה של צפת שמואל אליהו, שיזם וחתם על קול קורא שלא למכור או להשכיר דירות לנוכרים, זומן לחקירה בתחנת מגרש הרוסים של משטרת ירושלים ביום ראשון, אך הודיע כי לא יוכל לבוא במועד הזה.

"אינני מתכוון לשחק לידיה של מערכת משפט הפועלת באופן לא שוויוני, ואינה מזמנת לחקירה גם את מי שהפגינו נגד התיישבות יהודית בשכונת שמעון הצדיק בירושלים", הסביר הרב אליהו, שביקש לברר אם זומנו לחקירה גם דויד גרוסמן, יוסי שריד ושולמית אלוני. "אם הם לא זומנו לחקירה, זו איפה ואיפה", אמר.

עוד הוסיף כי "זכותו של רב וחובתו לפסוק הלכה לשואליו, עשינו זאת בעבר ונמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

תנועת נאמני תורה ועבודה מסרה בתגובה כי "דבריו של הרב שמואל אליהו כבר עמדו תחת חקירתם ההלכתית של גדולי הרבנים אשר מצאו את דבריו כבלתי עומדים במבחנה של תורת ישראל. רבני ישראל כפופים לחוקי המדינה כמו כל אזרח בישראל, ולמחויבות זו גם משמעות הלכתית של דינא דמלכותא דינא, ולכן אי שיתוף פעולה עם רשויות החוק לא רק שיוצר רושם שיש אזרחים שהם מעל לחוק, יש בו גם משום בעיה הלכתית. במקביל, מן הראוי שרשויות החוק יבדקו את עצמן האם אינם נוהגות באיפה ואיפה ביחסם להתבטאויות של אישי ציבור בישראל, מימין ומשמאל".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ, וח"כ אורי אריאל מוחים נמרצות על רדיפת התורה, כלשונם, והרבנים. "ערך חופש הדיבור נעשק מתלמידי חכמים על-ידי המשטרה והפרקליטות, אשר מגיע לדעתם רק לאנשי אקדמיה רדיקלים ופוסט ציוניים הקוראים שלא להשכיר בתים ליהודים בשכונות ערביות".

הרב חיים דרוקמן קובע כי פסקי הלכה אינם גזענות וכי זכותם וחובתם של רבנים להביע דעתם, דעת תורה גם בנושאים ציבוריים. הרב דרוקמן מגבש קול קורא של רבנים שבו נכתב כי בעקבות פסק הדין של רבני הערים לאסור מכירת או השכרת דירות לנכרים נשמעו קריאות לעצור אותם או לפטר אותם או לפגוע בהם בכל דרך שהיא, ולכן יש לומר בקול ברור כאמור, כי זכותם וחובתם של רבנים בכל מקום שהוא להביע את דעתם , דעת תורה גם בנושאים ציבוריים. פסקי הלכה אינם גזענות. מאבקה על זהותה היהודית של מדינת ישראל הוא חלק מרכזי מתפקיד רבני ישראל.
נוצר: