הרב שרלו: לא אשלח את הבן שלי לחינוך עם חילונים
ראש ישיבת אמי"ת "אורות שאול" ומבכירי הרבנים המתונים בציונות הדתית, הביע התנגדות לזרם החינוך המשולב: "לפני מפגש עם החילונות, צריך לבסס מחוייבות לתורה ומצוות". בחודשים האחרונים מקודם פרויקט "החינוך המשותף", שמטרתו לגרום לבתי הספר בישראל להפוך למשותפים לתלמידים דתיים וחילוניים. הפרויקט זכה לתמיכה של אנשי ציבור מסוימים מהציבור הדתי, ואף לתמיכה של שר החינוך, הרב שי פירון, שבמסגרת ראיון למגזין "מוצש" הביע תמיכה ברורה בפרויקט המובל על ידי תנועת "צו פיוס".
סוגיית החינוך המשולב נמצאת במחלוקת בתוך המגזר הדתי-לאומי. בכנס השנתי של תנועת 'נאמני תורה ועבודה', שהתקיים בשבוע שעבר תחת הכותרת 'לעבדך באמת – עבודת ה' בעידן הפוסטמודרני', התייחסו לסוגיה שניים מבכירי רבני הציונות הדתית בעקבות שאלה מהקהל בפאנל שחתם את הכנס.
מתנגד לחינוך המשולב. הרב יובל שרלו צילום: אריק סולטן
הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אמי"ת "אורות שאול", אמר כי הוא אינו חושב שבסוגיה זו ישנה תשובה אחת נכונה לכולם, וכי "יש כאלה שזה מתאים להם ויש כאלה שלא". הוא ציין כי באופן אישי "לא הייתי שולח את ילדיי לבית ספר כזה. הסיבה: דיאלוג משמעותי מתרחש בין בני אדם עם חוט שדרה, שהוא יציב מחד גיסא ורך וגמיש מאידך גיסא. לפיכך, קודם כל להעמיד דמות של מחויב לתורה ולמצוות, ידע תורני נרחב, מעורבות והתרגשות מהקשר עם הקב"ה".
"אינני רוצה שיתחיל את דרכו החינוכית בעמדה כי לגיטימי לקיים מצוות ולגיטימי לא לקיים מצוות, והכל בסדר, ושום דבר אינו משמעותי, והכל תלוי ברצונו של אדם. ומתוך הדמות המחויבת והמאמינה – להיפגש עם כל הסובב אותו", אמר הרב שרלו.
"אינני רוצה שיתחיל את דרכו החינוכית בעמדה כי לגיטימי לקיים מצוות ולגיטימי לא לקיים מצוות". תלמידים בכיתה צילום: ארכיון: אלי דסה
גם הרב יהודה גלעד, ראש ישיבת ההסדר במעלה גלבוע, הסתייג מבתי הספר המשולבים. לגבי המישור החינוכי, אמר הרב גלעד כי הוא "סבור כי בגיל צעיר יש צורך לשדר לילדים אמיתות מוצקות ומוחלטות ככל שניתן, ולא להשליך על עולמם את המורכבות שהיא חלק מהוויתנו כאנשים בוגרים. מורכבת הנחשפת באופן בוסרי בגיל מוקדם מי עלולה להביא לבלבול או לאנמיה רוחנית. חבל לפגוע בתום ובהתלהבות הדתית הטבעית של הילדים הצעירים. בגיל בוגר יותר כשהם נטועים מספיק בעולמם יש לעמול על בניית המורכבות שבחשיפה לעולמות אחרים כקומה שנייה".
הרב גלעד הוסיף כי "במישור המהותי יש כאן כניעה להלך רוח פוסטמודרני המציב סימן שלאה אוניברסלי על כל האמיתות כולן. כל הערכים מוצגיים כיחסיים, כל ההיסטוריה הופכת לנרטיבים וחתירה לאמת, ואולי גם לעולם מוסרי, נהיית כמעט פטתית. במרחב כזה קשה מאד למצוא מקום לעבודת ה' וקל וחומר לחנך לכך. במצב כזה נעלמת לחלוטין התהום העמוקה, שחשוב לגשר עליה אך אי אפשר להכחיש את קיומה, הפעורה בין עובד ה' לאשר לא עבדו".
לכתבה המקורית באתר "nrg יהודות"