שיעורים שהיו בכנס

תמונות מהכנס

"ה' שפתי תפתח- חיבור לתפילה בדור ה-z"

Connecting to Prayer in Gen Z

הכנס נערך בשיתוף מתן השרון

חמישי-שבת, ב'-ג'-ד' אדר התש"פ, פרשת תרומה, 27-29.2.2020

מלון יערים, מעלה החמישה

ההרשמה החלה

בדור חמישי של מחשבים ומכשירים ניידים, כשהכל מסביב מהיר ועצבני

– כיצד יוצרים יישוב דעת להתפלל?
– האם רלוונטי לומר מילים עתיקות ויש האומרים ארכאיות?
– אולי איבדנו את יכולת ההקשבה?
– האם צריך להחליף את התפילה או אולי להחליף את הכוונה?

מוזמנים/ות לכנס מרתק של חיבורים, העמקה וחיבור לעבודת השם, יחד עם:

פרופסור אביגדור שנאן

פרופסור אביגדור שנאן

פרופסור אמריטוס בחוג לספרות עברית, ספרות יידיש ופולקלור יהודי והשוואתי באוניברסיטה העברית בירושלים.

הרב צבי קורן

הרב צבי קורן

ראש תחום חינוך בנאמני תורה ועבודה
רב קהילת ‘כינור דוד’ ברעננה. רב בית ספר אמי"ת רננים, מלמד במתן ובמדרשת לינדינבאו בוגר ישיבת הסדר שעלבים, הר עציון ו‘בית מורשה’. בעל תואר ראשון במדעי הרוח מהאוניברסיטה הפתוחה. חבר בארגון ‘בית הלל’, ולשעבר חבר בהנהלת הארגון וראש בית המדרש הרעיוני. מייסד ישיבת אמי"ת נחשון בבית שמש

הרבנית אשרה קורן

הרבנית אשרה קורן

מייסדת, מנהלת ומרצה במתן השרון; מייסדת תכנית בת-מצווה בין-לאומית; תואר ראשון במחשבת ישראל ובספרות עברית, האוניברסיטה העברית; בוגרת תכנית ‘מתמידות’ במתן ירושלים;

לאה מימוני

לאה מימוני

בעלת תואר ראשון בקלינאות תקשורת, אוניברסיטת תל אביב, תואר שני בייעוץ חינוכי, בוגרת תכנית ‘מתמידות’ במתן השרון. מלמדת קורס שנתי במדרש במתן, רכזת פעילות ‘גוונא’ בסטודיו ותכניות בת המצווה ברחבי הארץ. ממייסדות אתר ‘תוכו כברו’ (www.tochokevaro.com) לתכנים, הפעלות ועיצובים סביב מעגל השנה.

אריאל דיטשר

אריאל דיטשר

ר"מ בתיכון אמית כפר בתיה ומורה לתנך בתיכון אוסטרובסקי רעננה. בוגר ישיבת אורות שאול, מוסמך לרבנות מהרבנות הראשית לישראל.

 הרבנית רחלי שפרכר פרנקל

הרבנית רחלי שפרכר פרנקל

ראש תכנית ‘הלכתא’ - התכנית ללימודים מתקדמים בהלכה. בוגרת המחזור הראשון של המכון התלמודי העיוני במתן. יועצת הלכה ומלמדת תלמוד והלכה בנשמת ובמתן. נשואה ומתגוררת עם משפחתה בנוף אילון.

הרב ד"ר עידו פכטר

הרב ד"ר עידו פכטר

רב קהילת ישראל הצעיר, רמת פולג, נתניה, חבר מערכת מוסף שבת של מקור ראשון, חוקר האורתודוקסיה המודרנית, כותב בענייני הלכה ומחשבה יהודית-מודרנית, מרצה במסגרות שונות, מחבר הספר ‘עומק הפשט - קריאות חדשות בפרשת השבוע על דרך הפשט’

הרב ראובן-טל יאסו

הרב ראובן-טל יאסו

חוקר ועוסק בכתבי הקודש בעברית, גאז וארמית
מומחה למסורת של בית ישראל וההלכה הרבנית/אורתודוקסית
מגשר משפחתי ויועץ זוגי.
מתרגם עברית-תיגרינ‘ה-אמהרינ’ה.
מדריך מסעות לאתיופיה בעקבות ההיסטוריה הישראלית של אתיופיה.

ד"ר גבריאל חיים כהן

ד"ר גבריאל חיים כהן

נולד בבזל (שוייץ). למד בבית המדרש למורים ע"ש ליפשיץ, ובישיבת מרכז הרב. ד"ר (האוניברסיטה העברית, אונ’ קולומביה ניו יורק, אוניברסיטת אמסטרדם) במקרא ובהיסטוריה יהודית. מייסד ועורך ‘דעות’ (בטאון האקדמאים הדתיים) במשך 30 שנה, ממקימי בית כנסת ‘אהל נחמה’ בירושלים, מנהל ‘מכון גולד’ להכשרת מורות לגולה ומרצה למקרא באוניברסיטת בר-אילן. מחבר הספרים ‘עיונים בחמש המגילות’ (הופיע גם באנגלית), ‘מה אהבתי תורתך’ ועורך הספרים ‘פרקי נחמה’ ו‘התפילה היהודית-המשך וחידוש’ (הופיע גם באנגלית). יקיר ירושלים.

רחל ברקוביץ

רחל ברקוביץ

רחל ברקוביץ היא מורה בכירה במכון פרדס ללימודי היהדות בירושלים, שם היא מלמדת משנה, תלמוד והלכה כבר למעלה מעשרים שנה. רחל מרצה בארץ ובחו"ל בעיקר בנושאים הנוגעים לנשים והלכה ולאתיקה מינית יהודית. היא עורכת וסופרת של "הלכות נשים", הסדרה ההלכתית של התחברות הפמיניזם היהודי-אורתודוקסי (JOFA), שפורסמה לאחרונה על ידי הוצאת קורן. רחל היא חברה מייסדת של קהילת "שירה חדשה", מנין שתופי הלכתי, וחברה בוועדת ההלכה שלהם. ב- 2015 רחל סימה את התכנית של בית מדרש הר אל וקיבלה הסמכה לרבנות מרב הרצל הפטר ורב דניאל שפרבר.

הרבנית בתיה קראוס

הרבנית בתיה קראוס

יועצת הלכה, בוגרת קרן אריאל, המכון התלמודי עיוני במתן. מלמדת הלכה במתן בתכנית מורות הלכה ובשיעורים השנתיים, בהתמקדות בממשק בין הלכה וחברה, משפחה ורווחה. עו"ס בכירה בתחומי זיקנה, נכות, וקהילה.

יפית קליימר

יפית קליימר

מנהלת פדגוגית של מכינת צהלי ומדרשת רוני, מרצה בבתי המדרש של מתן ברעננה וברחובות ובבית המדרש של הקיבוץ הדתי, מרכז יעקב הרצוג. מנחת קבוצות אימהות ובנות לבת מצווה. בעלת תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית, תעודת הוראה ממכון כרם ותואר שני מאוניברסיטת חיפה בשילוב עם מתן.

הרב גרשון קליימר

הרב גרשון קליימר

בוגר אוניברסיטת בראון במגמת לימודי רוסית וספרות משווה ולימודים מתקדמים ביהדות בבית מורשה בירושלים. בשנת 1998 הוסמך לרבנות ע"י רבותיו הרב רסקין והרב ברובנדר ויצא עם משפחתו לשליחות לשלוש שנים מטעם ארגון "תורה מציון". הצטרף לנתיב בשנת 2003 ומכהן מזה 15 שנים כראש האגף האזרחי ואחראי על כיתות הגיור האזרחיות המתנהלות בכל רחבי הארץ.

מעיין דיטשר

מעיין דיטשר

מחנכת, מורה לתנך ותושבע, ומובילה רוחנית בתיכון אמית רננים. מלמדת מחול במת"ן השרון. בוגרת תכנית "מורות הלכה" במתן השרון. תואר ראשון בתנך ותושבע ממכללת הרצוג

 והשנה נארח בכנס: "כו-לל-נו בתפילה" עם המוסיקאים והאחים בנימין שוורץ ופנינה וינטרוב

תקצירי ההרצאות:

*רחלי פרנקל: למדני א-להי ברך והתפלל – על פנים וחוץ בחוית התפילה.
נתייחס לבעיית השפה, לתפילה כחוויה פנימית בתנאים משתנים, ועל עמדות נפשיות שונות בתפילה.

*הרבנית בתיה קראוס: נגישות למקום זכות חובה או צדקה? האם בית הכנסת הוא מקום מכיל ומקבל את השונה המיוחד והאחר? נסקור את הבעיות המרכזיות ואת הפתרונות שמציעה ההלכה. נראה איך ערכיה של הקהילה משפיעים  על נגישות ופתיחות של בתי הכנסת ושילובם של השונים בתפילה.

*הרב ראובן-טל יאסו: תפלת קבע מול תפילת לב הומה-על התפילה בקהילת יוצאי אתיופיה.

לקריאת דף המקורות של הרב יאסו- תפילת קבע מול לב הומה לחצו כאן 

*פרופ' אביגדור שינאן: נשיב עטרה ליושנה: הפיוט בחיי בית הכנסת.  לאמירת הפיוטים – בעיקר אלו המורכבים והמסובכים של הימים הנוראים – יצא שם לא טוב בעולם התפילה. ההרצאה מבקשת להגן על אמירתם ולהבהיר את תפקידם המקורי וחשיבותם לתולדות התפילה, וכן את היותם כלי נפלא לרענון עולם התפילה וכוונותיו. להוכחת הטיעון הזה נקרא פיוטים קדומים משל הפייטן יניי (מאה חמישית-שישית) ופייטנים עלומי שם שקדמו לו.

לקריאת דפי המקורות של פרופ' אביגדור שינאן – נשיב עטרה ליושנה לחצו כאן

*ר' רחל ברקוביץ: "רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע"? – על שותפות נשים בתפילת הקהילה. היכן יש פתח בהלכה לאפשר השתתפות פעילה של נשים בבית הכנסת? נבחן חלקים שונים מטקס התפילה בציבור ונראה מה חז"ל, ראשונים ופוסקים במשך הדורות, אמרו על מעורבותן של נשים. נתמקד בסוגית קריאת התורה בציבור ובחלקים אחרים בתפילה שההלכה מאפשרת לשמע קולן של נשים.

לקריאת דפי המקורות תורה ועבודה נשים של הרב' רחלי פרנקל לחצו כאן 

*הרב צבי קורן: תשובה חדשה לשאלה ישנה – אנחנו נשנה את רצון ה'?! ימי השאלה כימי עולם: האם אנחנו בתפילתנו נשנה את רצון ה'?! כולנו למדנו הסברים שונים האומרים שהתשובה באמת היא לא. לתפילה יש מטרות אחרות. אז הנה, תשובה חדשה, שרואה בתפילה גם כח גדול וגם ייעוד נעלה.

*הרב ד"ר עידו פכטר: נוסח פולין בארץ ישראל? – על הצורך בעיצוב תפילה ישראלית. השיעור יעסוק בהשפעה שצריכה להיות לשיבה לארץ על נוסח התפילה. ננתח את ההיבטים הבעייתיים שקיימים בשימור נוסחי התפילה שנוצרו בגלות על אדמת ישראל ונציע פתרונות להתאמת התפילה למציאות ימינו.

לקריאת דפי המקורות -מעצבים תפילה ישראלית -הרב עידו פכטר

נספח נוסח ספרד הרב עידו פכטר

*הרב גרשון קליימר, Roleplaying and Intimacy in the Siddur

An exploration of the roles we play as we pray. Who are we and who is He? How changing perspectives invite us to different relationships with the Divine in blessings and prayers throughout the siddur.

לקריאת דף המקורות הכנה לתפילה – הרב גרשון קליימר לחצו כאן

*הרב צבי קורן: תפילה – ליטווק או חסידיש? מעשה בחמישה חסידים וחמישה ליטאים שנאלצו להשלים מנין אלה לאלה. איזה סוג של תפילה זו תהיה? חוויה או עבודה? התעלות או קבלת עול? האם הקווים המקבילים יכולים להיפגש?

*הרב ד"ר עידו פכטר: עולם התפילה בין מזרח למערב. השיעור יעסוק בהבדלים שבין עולם התפילה האשכנזי ועולם התפילה הספרדי. לאחר הצגת ההבדלים והפערים שבין הנוסחים נעלה את השאלה האם עלינו לשאוף כיום לאיחוד נוסחים או לשימורם, וכיצד עושים זאת?

לקריאת דף המקורות תפילה בן מזרח למערב- הרב עידו פכטר לחצו כאן

לאה מימוני: זְמַן בְּרָכָה – מִשֶּׁיֵּצֵא חָתָן לִקְרַאת כַּלָּה, תפילות לפני גשמים ואחריהם: מתי, מי או מה מביא גשם, איפה, וזו שבכלל נשכחה. – שלוש ברכות שונות למציאות אחת.

לקריאת דפי המקורות של לאה מימוני – זמן ברכה לחצו כאן 

אשרה קורן: קדיש יתומה. השיעור יעסוק במקורות הרעיוניים וההלכתיים של אמירת קדיש על ידי אשה. תוך שימת דגש על התפתחות והיישומים בקהילות ישראל.

לקריאת דפי המקורות- אושרה קורן -קדיש יתומה לחצו כאן 

*הרב ד"ר עידו פכטר : The World of Prayer Between East and West

The lecture will deal with the differences between the Ashkenazi Prayers and those of the Sefardim. After presenting the differences and gaps within the two versions of our Prayers, we raise the question of whether we should strive to consolidate the Prayers into a single, unified version for all, or whether we should seek to preserve the traditional historical versions that we have.

*הרב ד"ר יוסף לייבוביץ:

Midrash in the Siddur – Isaiah Chapter 6 – Isaiah Chapter 6 is a well known chapter parts of which are in the daily prayer service. We will examine the text and context and show how the Rabbis adopted it as the Haftorah of Yitro and placed it in the daily prayers.

*יפית קליימר: קָרָאתִי אֵלֶיךָ – הֲמִשׁוּם שֶׁיֶּשְׁךָ אוֹ מִפַּחַד הֱיוֹת בִּלְעָדֶיךָ?  (אברהם שלונסקי).  שירי תפילה בשירה העברית לדורותיה, תפילה מלווה את קורות האנושות מאז ראשית עמידת האדם על עובדת קיומו. האדם כך נראה הוא 'יש מתפלל'. בני אדם, מאמינים ושאינם מאמינים, מוצאים עצמם נושאים תפילה.  אהרון שבתאי מתאר את השפה כמושתת על התשוקה לבקש. ומהי בקשה אם לא תפילה? ואכן, השירה העברית מאז קום המדינה מלאה בשירי תפילה. נרצה לבחון אותם דווקא לאור העובדה שתופעה זו אינה נגזרת בהכרח מהשתייכות דתית ותחושת חובה דתית ואפילו לא באמונה בא-לוהים והיא נחשפת כעובדה ראשונית בחיי אדם.

לדף המקורות יפית קליימר- תפילה בשירה העברית לחצו כאן 

לו"ז הכנס

יום חמישי, ב’ אדר, 27.2

  • 14:00 קבלת חדרים וטעימה קלה בלובי המלון
  • 16:15 תפילת מנחה (אולם שקד)
  • 16:30 פתיחה –הרבנית אשרה קורן
  • 16:45 הרבנית רחלי פרנקל – “למדני אלקי ברך והתפלל” – על פנים וחוץ בחוויית התפילה
  • 17:45 הרב ראובן-טל יאסו – “תפילת קבע מול תפילת לב הומה” – על התפילה בקהילת יוצאי אתיופיה
  • 18:40 ארוחת ערב
  • 19:45 תפילת ערבית באולם ערבה (צמוד ללובי)
  • 20:00 הרבנית בתיה קראוס נגישות למקום – זכות, חובה או צדקה? (אולם ערבה)
  • 21:00 "כו-לל-נו בשיר תפילה” – עם המוסיקאים והאחים פנינה וינטרוב ובנימין שוורץ (התחלה באולם ערבה ומעבר לאולם שקד)

יום שישי, ג’ אדר, 28.2

 

  • 07:00 הרב צבי קורן – עיון תפילה – המתפלל/ת והציבור
  • 07:00 דף יומי – לימוד משותף
  • 07:30 שחרית, ארוחת בוקר

*חברי חוג הידידים, שגרירים, ומובילי התנועה יתכנסו לארוחת בוקר משותפת, שיח ודיון על תוכנית התנועה לשנים 2023-2022. הארוחה תתקיים באולם ארז, בסמוך לחדר האוכל.

  • 09:15 (בחירה) הערכות לקמפיין גיוס המונים
  • 09:30 פרופ’ אביגדור שינאן – נשיב עטרה ליושנה: הפיוט בחיי בית הכנסת
  • 10:30 ר' רחל ברקוביץ – “רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע”? – על שותפות נשים בתפילה
  • 11:15 הפסקה
  • 11:35 נשים בקהילה – קולות מהשטח בהנחיית רבקה לינזר ובהשתתפות הרבנית יפית קליימר, הרבנית אשרה קורן, ר' רחל ברקוביץ ושמואל שטח
  • 12:35 הרב צבי קורן – תשובה חדשה לשאלה ישנה – אנחנו נשנה את רצון השם!?

השיעור מתקיים לע"נ חברנו גדעון אלטשולר, אשר תרם מחכמתו, בתבונה וצניעות, לניהולה הכלכלי של התנועה.

  • 13:15 טעימת צהרים קלה (מחוץ לאולם שקד)
  • 16:30 בואי כלה – בניגון ושירה. מוזמנים להביא כלי נגינה (אולם שקד)
  • 17:15 זמן הדלקת נרות (הדלקת נרות במבואה של אולם שקד ליד הבר)
  • 17:25 תפילת מנחה
  • קבלת שבת
  • דבר תורה – הרבנית אשרה קורן
  • תפילת ערבית
  • סעודה ראשונה
  • 20:00 הרב ד”ר עידו פכטר – נוסח פולין בארץ ישראל? – על הצורך בעיצוב תפילה ישראלית
  • 21:00 התוועדות – שרים תפילה עם הרב צבי והרבנית אשרה, הרבנית יפית, ציפי רמתי, הרב ד"ר עידו וכל הקהל

שבת, ד’ אדר, 29.2

 

  • 07:00 קפה ועוגה (מבואה אולם שקד)
  • 07:20 דף יומי – לימוד משותף
  • 07:30 הרב גרשון קליימר – “פתח לנו שער” – הכנה לתפילה
  • 08:00 תפילה
  • 10:00 קידוש וסעודה שנייה (חלבית)
  • 11:15 שיעור בחירה:
  • א. הרב ד”ר עידו פכטר- עולם התפילה בין מזרח למערב (אולם שקד)

ב.  הרב צבי קורן – תפילה ליטווק או חסידיש? (אולם גפן, קומה 3)

ג. *אנגלית – הרב גרשון קליימר   Roleplaying and Intimacy in the Siddur (אולם ברוש, קומה 2)

  • 12:15 שיעור בחירה:

א. הרבנית אשרה קורן – קדיש יתומה (אולם שקד)

ב. לאה מימוני – זְמַן בְּרָכָה – מִשֶּׁיֵּצֵא חָתָן לִקְרַאת כַּלָּה (אולם גפן, קומה 3)

ג.*אנגלית – הרב ד”ר עידו פכטר – The World of Prayer Between East and West (אולם ברוש, קומה 2)

  • 13:15 מנחה וסעודה שלישית (בשרית)
  • מנוחה
  • 16:00 – שיעור בחירה:
  • הרבנית יפית קליימר – קָרָאתִי אֵלֶיךָ – הֲמִשׁוּם שֶׁיֶּשְׁךָ אוֹ מִפַּחַד הֱיוֹת בִּלְעָדֶיךָ? (אברהם שלונסקי) שירי תפילה בשירה העברית לדורותיה (אולם שקד)
  • אנגלית – הרב ד"ר יוסף לייבוביץ – Midrash in the Siddur – Isaiah Chapter 6 (אולם ברוש, קומה 2).
  • 16:40 קפה ועוגה (מבואה שקד)
  • 17:05 רב שיח: חינוך לתפילה בהנחיית הרב צבי קורן עם מעיין ואריאל דיטשר, ד”ר גבי כהן, הרבנית יפית קליימר.
  • 18:05 סיכום ודיון פתוח – להפוך את התורות לתפילות: הרבנית אשרה קורן ושמואל שטח
  • 18:40 הבדלה מוסיקלית ותפילה ערבית (צאת השבת ב- 18:14)

מידע נוסף לאורחים:

כמידי שנה אנו מתרגשים מחדש לקראת הכנס.

על מנת שכולנו נתכונן היטב מראש, אנא בבקשה, קראו בעיון את ההודעות שלהלן,

נשמח לכל הערה והארה ולכל עצה ותבונה.

1. כמו בכל פעם נחלק לאורחים “דף קשר” פשוט עם מספר טלפון, דוא”ל, ושם הישוב של כל אחד ואחת מן האורחים. הדף נועד למטרת שמירה על קשר בין המעוניינים. במידה ומישהו מכם אינו מעוניין ששמו יופיע ברשימה, נשמח אם בבקשה יאמר לנו באמצעות פנייה למשרד.

2. לוח הזמנים צפוף ועמוס ואנו ממליצים לכם לבא מוקדם, לנוח מעט ואז להיכנס רעננים לכנס. הכניסה לחדרים מתחילה רשמית בשעה 14:00 אך מרביתם יהיו מוכנים לכניסה בשעה 13:30.

עניין נוסף הוא שעת הסיום. אע”פ שהשבת יוצאת בשעה מעט מוקדמת יותר, רב השיח המסכם, תפילת ערבית והבדלה יסתיימו בערך בשעה 18:45. אנו מבקשים מכם לתכנן את עיתותיכם על פי לוח זמנים זה.

3. מי אחראי על מה?

תכני הכנס: מתן השרון ע"י הרבנית אושרה קורן ולאה מימוני. עניינים הקשורים לאירוח במלון: ענבר תיירות (ע”י רינת): 052-5353540. ענייני תשלום, משרד נאמני תורה ועבודה (ע”י אידית), 02-5611761. לכל דבר אחר: שמואל שטח- 052-7731906

4. ספא- יש הנחה לאורחי המלון. במידה ואתם מעוניינים בטיפולי ספא, אנו ממליצים לכם להרשם מראש (כבר היום) על מנת לאפשר לצוות הספא להתארגן בהתאם. קישור לעמוד הספא.

5. נגישות: המלון על מתקניו השונים, נגיש לנכים ולבעלי מוגבלויות. ישנם חדרים המיוחדים לשם כך (יש לתאם איתנו מראש).

6. נא להביא סידורים, חומשים וברכונים. בסיום השבת ודאו שלא שכחתם אותם במלון.

7. מיזוג אוויר בחדר ההרצאות: מיזוג האוויר פועל באופן קבוע לפי טמפרטורה קבועה. באופן טבעי, פיזור האוויר משתנה ממקום ישיבה אחד למשנהו. אנו ממליצים להביא סוודר נוסף למקרה של קור. לא נוכל לשנות את מערכת הקירור בהתאם לכל אדם באופן אישי.

8. שעוני שבת: אין שעוני שבת ובכל מקרה אנו תמיד ממליצים להשאיר רק אור קבוע בחדר האמבטיה. כמו כן, יש לכוון את טמפ’ המזגן מערב שבת בהתאם להעדפותיכם.

9. דרכי הגעה למלון, כולל תחבורה ציבורית, יש אוטובוסים עד למלון. ב-WAZE יש להקליד: לחצו כאן

10. בערב שבת (לפני כניסת השבת) תתקיים קבלת שבת מוסיקלית. הנכם מוזמנים להביא איתכם כלי נגינה, להצטרף ולהוביל את השירה. מי שיודע/ת נגן- נשמח אם יעדכן אותנו.

11. בשבת תופעל מערכת הגברת קול שפיתח מכון “צומת”. מיותר לציין שמדובר בפיתוח טכנולוגי שמיועד לתפקד בשבת ללא כל חשש לחילול שבת והמערכת מיועדת לאו דווקא למקרים של דיעבד. על מנת ללמוד במה מדובר, מומלץ להיכנס לאתר של צומת בקישור זה.  רכשנו לעצמנו את המערכת ונשמח להשאילה לאירועי החברים.

12. עליות וחיובים: בעלי "חיוב" או אלו אשר מבקשים/מציעים לעלות לתורה, לקרוא בתורה ולהיות חזנים – אנא פנו אלינו בבקשה לשמואל שטח או באמצעות פנייה אל המשרד.

13. המלון הוא זה שמחליט על שיבוץ החדרים ולכן אין באפשרותנו להתחייב לשמירת חדר מסויים באגף מסויים.

14. בסיום הכנס נא לא לשכוח להחזיר את מפתח השבת למלון. אי השבתו כרוכה בתשלום גבוה.

עלות הכנס (שני לילות): 

לזוג: 2,280 ש"ח. ליחיד בחדר: 1790 ש"ח.

לזוג חברי "נאמני תורה ועבודה"  2,180 ש"ח

(לחידוש חברות לחצו כאן או צרו איתנו קשר בהרשמה).

פירוט מחירים לילדים, תינוקות, הישארות במוצ"ש, זוגות צעירים וכו' – ניתן לקבל במשרד: 02-5611761

* ניתן לבטל את הרישום לשבת חודש מראש. לאחר מכן, תחוייבו בתשלום של 250 ש"ח. ביטול אחרי 14 יום לפני תחילת האירוע, יגרור תשלום מלא עבור השבת. במקרה של ביטול ברגע האחרון הנעשה בעקבות מחלה או כוח עליון, אנו ננסה מול המלון למנוע את החיוב המלא. יחד עם זאת יישארו דמי ביטול וטיפול, על סך 250 ש"ח.