"חוק לצורכי פריימריז"

 

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את חוק השבת של ח"כ מיקי זוהר, אולם כפי הנראה כעת, קידומו ייתקל בקשיים קואליציוניים.

עיקר ההתנגדות מקורה בסיעת 'כולנו' הטוענת כי מדובר בשינוי הסטטוס קוו, ולפיכך לפחות חלק מחבריה צפויים להתנגד לה במליאת הכנסת.

ח"כ רחל עזריה אמרה לאחר אישור החוק בוועדת השרים כי ״הצעת חוק השבת של ח״כ מיקי זוהר דרקונית ומפרה סטטוס קוו ולכן ועדת שרים החליטה לכבול אותה להחלטת ועדת המנכ״לים שתקום בנושא זה בהמשך הדרך. בכך הצעת החוק לא תממש את צורכי הפריימריס שנועדה למלא ולא תיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל".

גורמים ב'כולנו' אף צוטטו במהלך סוף השבוע כי אם הקואליציה תבקש לקדם את החוק של זוהר, הרי שהם יבקשו לקדם חוק שיאפשר תחבורה ציבורית בשבת באזורים מסוימים.

התנגדות נחרצת נרשמה גם בקרב סיעות האופוזיציה. "זו ההצעה ההזויה שתגמור, תפצל, ותהרוס את מדינת ישראל מבפנים – כאילו שאין לנו מספיק שסעים ומשברים אחרים להילחם בהם. ההצעה הזו, עלולה להוביל למלחמת אחים בתוך ישראל", טען ח"כ יואל רזבוזוב מ'יש עתיד'.

לדבריו, "רוב רובם של יהודי ישראל מבלים בשבת, קונים בשבת, ומנצלים את יום השבתון בדרך שאינה פוגעת כלל בציבור שומרי המסורת. מי שדווקא כן יפגע מהצעת החוק הזו, הם אותם אזרחים, חיילים, סטודנטים ועולים שחייבים את השבת בשביל להגדיל את פרנסתם".

עוד הוסיף רזבוזוב, "מוזר שדווקא ממשלת הליכוד, שנולדה מתנועת ה'חירות', והייתה זו שהביאה לישראל את העלייה הגדולה, נכנעה לשיגעון והיא זו שתחוקק חוק שיפגע בזכויות החשובות עליהם נבנתה המדינה, שתמנע מעולים נוספים להגיע לישראל, רק בגלל החשש ממרד של הח"כ ה-61. אם לא נעצור את הצעת החוק הזו – ישראל תהפוך לאיראן", אמר.

גם תנועת נאמני תורה ועבודה גינתה את החוק, אם כי מטעמים אחרים. "כאנשים דתיים אנו סבורים כי צמצום הפעילות המסחרית בשבת הוא מהלך מבורך אך לצד זאת ובמקביל, יש לאפשר פעילות קהילתית של תרבות ורוח, אשר יש בהן כדי לענות על צרכיהם של כלל אזרחי ישראל. ההצעה הנוכחית רק תפחית ממעמדה המקודש של השבת כפי שהיינו רוצים לראות במדינת ישראל ותגרום להמשך חילול השבת על ידי רוב העם".

"כחלופה להצעה הנוכחית ניסחה תנועת נאמני תורה ועבודה, בסיוע המכון לאסטרטגיה ציונית, הצעת חוק המבוססת על אמנות שנוסחו בעבר ובעיקרן אמנת גביזון מדן ואמנת כנרת שזכו לתמיכה רחבה גם בקרב הציבור הדתי".

פורסם בערוץ 7