כנס רבנים וח"כים חרדים נגד לימודי ליבה

 

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/167/819.html?hp=1&cat=468

 

בכירי הציבור החרדי התכנסו הלילה בבני ברק כדי לאותת לראש הממשלה, לשר החינוך ולבג"ץ שכל ניסיון לכפות את לימודי הליבה יסתיים במאבק ובהפלת הממשלה
18/10/2010 
הלילה נערך בבני ברק כינוס חירום של בכירי הרבנים החרדים נגד שר החינוך גדעון סער ונגד התוכנית לשילוב מקצועות הליבה בחינוך החרדי. ראוי להקדים ולהבהיר כי נכון להיום אין למשרד החינוך שום תוכנית קונקרטית לכפיית לימודי הליבה על מערכת החינוך החרדית, אולם מול עיניהם של הרבנים עמד צו על תנאי שהוציא בג"ץ נגד המדינה, ב-19 בספטמבר, ובו נדרשה המדינה להשיב בתוך 120 ימים מדוע החרדים פטורים מלימודי הליבה.

ההחלטה על כינוס החירום התקבלה במוצאי שבת וגם נקבע כי ה אירוע ייערך בביתו של הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן בן ה-96. בכינוס השתתפו עשרות רבנים וראשי ישיבות הן מהציבור הליטאי והן מהציבור החסידי שאותו יצגו בין היתר מנהיג חסידות בעלז, שבראשה עומד הרב יששכר דב רוקח. מי שנעדרו מהאירוע באופן בולט הם הרב יוסף שלום אלישיב שמפאת גילו (100!), הסתפק במכתב תמיכה.

גם האדמו"ר מגור בלט בהיעדרו ובשל כך גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נעדר מהכנס באופן הפגנתי ובולט, אולם שאר חברי הכנסת של יהדות התורה נכחו במקום, כולל סגן שר החינוך, מאיר פרוש, אשר הופעתו במקום מהווה סטירת לחי ממלכתית לבוס שלו – גדעון סער אשר שוהה בימים אלו בחו"ל. אגב, במשרד החינוך סירבו אמש להגיב על הכנס.

אך גם בלעדיהם רשימת הרבנים ייצגה את כל גווני הציבור החרדי – הרב יוסף אפרתי שהקריא את מכתבו של הרב אלישיב, הרב מיכל יהודה לפקוביץ ועוד רבנים אשר הבהירו כי לא יהססו להורות לחברי הכנסת של יהדות התורה לפרוש מהממשלה ולפרק את הקואליציה של בנימין נתניהו.
"אל תגעו במשיחי"

ראוי להדגיש כי אתמול בערב בכירי סיעת יהדות התורה העדיפו שלא לדבר עם התקשורת, אולם בניגוד לעימותים על רקע פינוי קברים עתיקים באשקלון, או חילול שבת במסגרת פתיחת חניון כרטא בירושלים, כל התערבות במערכת החינוך החרדית תגרום לחרדים לצאת לרחובות ולהפגין ולא פחות קריטי – תלחץ על ש"ס לסייע בפירוק הממשלה.

בני סגל, כתב "בחדרי חרדים" מדווח כי בתום הכנס הוקראה הודעת סיכום שבה נאמר: "התכנסנו כיום לנוכח הגזירות המתחדשות ובאות על תלמודי התורה מוסדות הפטור על ידי משרד החינוך, בשינוי תוכניות הלימודים והכנסת הליב"ה כולה או חלקה והתערבות בסדרי מוסדות החינוך בפיקוח ובפרטים שונים, דבר אשר הוא סכנה קיומית לעצמאות החינוך, לטהרתו ולקדושתו.

"מודעים אנחנו לעול הכבד מאוד המוטל על כתפי מנהלי הת"תים בקיום המוסדות ובפרט לנוכח המצב הכלכלי השורר כיום בעולם. לזאת, מובן גודל הניסיון אשר
חרב הקיצוצים מונפת קשות להכריחם לקבל את גזירות משרד החינוך. לכן התכנסנו באסיפה זו לקרוא את הקריאה 'אל תגעו במשיחי', אלו תינוקות של בית רבן שהוא סוד קיום כלל ישראל על ידי החינוך בדרך התורה על טהרת הקודש כפי שקיבלנו מאבותינו מהר סיני, ולחזק את ידי המנהלים העומדים בפרץ, חיזקו ונתחזקה לעמוד בעוז לא לתת יד למעל הזה וה´ יהיה בעזרנו".

תנועת נאמני תורה ועבודה מסרה בתגובה כי היא "קוראת ללשר החינוך להאזין למציאות ולתהליכים העוברים על צעירי המגזר החרדי, אשר מבינים אט אט כי אכן חובה לקיים את ההלכה המפורשת הדורשת שהאדם ילמד את בנו אומנות. חבל שרבים ממנהיגי חברה זו מתעקשים על דבר שאין בו לא אמת הלכתית ולא הבנה והסתכלות לטווח ארוך. חלקים רבים ונרחבים במגזר החרדי יוכירו לשר תודה על מאבקו הצודק, אשר בסופו של דבר יביא להגדיל תורה ולהאדירה ולא להצגתה כקרדום לחפור בה".