'למנוע מינוי חרדים לועדה למינוי דיינים'

 

חברי תנועת נאמני תורה ועבודה פנו לחברי הכנסת הדתיים ברשימת הליכוד על מנת שאלו ידאגו כי נציגי הקואליציה והאופוזיציה בוועדה למינוי דיינים יהיו חברי כנסת המחויבים לערכים יהודיים וציוניים

עמיעד טאוב  30/03/2009 . דתילי.

בעקבות ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ל'בית היהודי' במסגרתו לא ניתנה למפלגת "הבית היהודי" נציגות בוועדה למינוי דיינים פנו אנשי תנועת "נאמני תורה ועבודה" לחברי הכנסת הדתיים בליכוד (ח"כ יולי אדלשטיין ח"כ זאב אלקין, ח"כ ציפי חטובלי, ח"כ ד"ר לאה נס וח"כ ציון פניאן)בבקשה לפעול למינויים של דיינים ציוניים בוועדה למינוי דיינים.

כזכור חתם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ערב הבחירות על אמנה עם נציגי היונות הדתית במסגרתה התחייב לדאוג לצרכי המגזר הדתי לאומי בישראל.

בפנייה לחברי הכנסת הדתיים בליכוד נכתב כי:"אופייה של הוועדה חשוב ביותר, והרכבה עשוי להכריע סוגיות בוערות שעל סדר היום הציבורי, הפעם, אולי לראשונה מאז הקמת המדינה, לא הובטח למפד"ל נציג בוועדה זו, חיזוק הנציגות החרדית בוועדה על חשבון הציוניות הדתית לא תשפר את המינויים, ועלולה לפגוע עוד יותר בתפקודו ובדימויו של מוסד זה".

עוד נאמר בפנייה כי:"ערב הבחירות הציג עצמו הליכוד כמחויב לציונות הדתית, והדגיש את מקומכם הנכבד ברשימתו. כעת הגיעה עת הפירעון. כנציגי הציונות הדתית בליכוד אנו פונים אליכם להבטיח כי נציגי הקואליציה והאופוזיציה בוועדה למינוי דיינים יהיו חברי כנסת המחויבים לערכים יהודיים וציוניים. אל תחרישו בעת הזאת"