בשנים 2015-2018, בדקנו עבורכם את הספרים המאושרים ע"י משרד החינוך בכיתות א'-ו' ומיפינו חלק מהספרים. זאת, על מנת שתוכלו לעבור על רשימת הספרים שילדיכם קיבלו, לראות אם הם מותאמים לציבור הדתי ואם יש להם אלטרנטיבות. עשינו זאת יחד עם אנשי ונשות מקצוע מהתחום.

מעקב אחר הטבלה המצ"ב יכול לסייע בידכם לעקוב אחר ספרי לימוד שהוצאו או עודכנו.

קשה לבחון כל ספר וספר ועל כן השתמשנו בשני מדדים פשוטים יחסית אותם קל יותר למדוד. אנו מניחים כי מדדים אלו יכולים להעיד במידה רבה על תכני הספר כולו:

חומש דברים הפרדה בנים בנותא. מגדר:

1. בנים בלבד-  אין אף ציור של בנות לכל אורך הספר

2. בעיקר בנים-  ישנם ציורים של בנות אך בצורה מעטה

3. בנים ובנות

4. אין איורים של דמויות

ב. גיוון משימות:

1. חד מימדי- מרבית הספר בנוי מ"שאלה-תשובה" על בסיס שינון וללא גיוון הדורש יצירתיות או מחשבה

2. בינוני- הספר בנוי משאלות ותשובות אך ישנן פעילויות נוספות שנדרשות מהתלמיד, לא בצורה משמעותית

3. מגוון- על התלמיד/ה נדרש פעילות מעבר להכרת החומר. גזירה-הדבקה, שאלות המקשרות בין חיי התלמיד לחומר הנלמד, גיוון משימות ושאלות המעודדות חשיבה יצירתית.