נאמן הדיח את הרב בן דהאן

 

הועדה למינוי דיינים קיבלה את דעתו של השר נאמן והחליטה להדיח את מנהל בתי הדין הרבניים הרב אליהו בן דהאן. ארגוני הציונות הדתית שנכשלו במאבק פנו לשר המשפטים, נאמן בניסיון למנות מועמד א-פוליטי. רבני'צהר':'עמוד בהבטחתך שהתפקיד לא יהיה פוליטי'.'נאמני תורה ועבודה':"מצא מועמד שיהיה מוסכם על כלל הנשים והגברים".
13/06/2010

שר המשפטים יעקב נאמן יישם ביום שישי האחרון את עמדתו לפיה יש להחליף לאלתר את מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אליהו בן דהאן. החלפתו של בן דהאן עלתה על הפרק בעקבות החלטת הממשלה לקצוב את כהונתם של בכירים בשירות המדינה.

יצויין כי הרב בן דהאן המוערך מאוד ע"י ה'סרוגים' הצליח במשך שנות כהונתו לבצע רפורמות מרחיקות לכת בשירות הניתן לאזרחים, להקים יחידה מיוחדת לטיפול בעגונות שפתרה את בעייתן של יותר מאלף נשים, להקים קרן סיוע לעגונות לתשלום חובן לבעליהן וכן להביא לחקיקתם של חוקים לטובת מסורבי גט כמו חוק הסנקציות על סרבני גט והחוק למניעת אלימות במשפחה.

בהמשך חיווה היועץ המשפטי לממשלה את דעתו כי החלטת הממשלה אינה חלה על הרב בן דהאן שכן הגורם המוסמך לקצוב את כהונתו הוא הועדה לבחירת דיינים ונאמן החליט לפעול בדרך זו. ביום שישי האחרון כינס כאמור נאמן את הועדה שהחליטה כצפוי לאחר מאבק פנימי עיקש על סיום כהונתו של הרב בן דהאן.השתתפו בדיון: הרב עמר, הרב מצגר, השר נאמן, השר אלי ישי, ח"כ שנלר וח"כ גפני.

ארגוני הציונות הדתית שניסו לפעול כנגד החלפתו של הרב בן דהאן, הפגינו מחוץ לדיוני הועדה והזהירו מפני מינוי חרדי לתפקיד הרגיש הפנימו די מהר את החלטתו של נאמן ועברו לניסיונות לשכנעו שלא למנות מועמד פוליטי.

בעקבת החלטת הועדה לבחירת דיינים היום להדיח את הרב אליהו בן דהאן מתפקידו כמנהל בתי הדין הרבניים אומר ארגון רבני "צהר" כי כעת, על שר המשפטים יעקב נאמן לעמוד בהבטחה שנתן ל"צהר" כי מינוי המנהל הבא יהיה חף משיקולים ומלחצים פוליטיים.

יו"ר ארגון רבני "צהר" הרב דוד סתו אומר כי הארגון מביע הערכה רבה לפעלו של הרב בן דהאן שהשכיל לפתח יכולות גבוהות של גישור בין זרמים שונים ומקובלות על קהלים רחבים, של הבנה ואמפתיה לנזקקים לבתי הדין. הרב בן דהאן הצליח במשך שנות כהונתו לקדם נושאים חשובים ולבצע רפורמות מרחיקות לכת בשירות הניתן לאזרחים במערך בתי הדין הרבניים. יש להבטיח כי הועדה תבחר במועמד מתאים שימשיך ברפורמות ולא ישיג את מערך בתי הדין לאחור.

תגובת נאמני תורה ועבודה על הדחת מנכ"ל בתי הדין:"אנחנו מצרים על הדחתו של הרב אלי בן דהן שהיה נקודת אור בבתי הדין הרבניים ומקווים כי המנכ"ל הבא יצליח להיכנס לנעליים הגדולות אשר נותיר אחריו הרב בן דהן. אנו מאחלים לשר המשפטים יעקב נאמן כי יצליח במשימה הכבדה למציאת מועמד ראוי לתפקיד, אשר יהיה מוסכם על כלל הגברים ונשים הנזקקים לשירות בתי הדין"

בתיה כהנא דרור, מנכ"לית מבוי סתום למען מסורבות גט אמרה כי:"אנו מברכים את הועדה על המהלך ורואים בו פריצת דרך לשינוי אמיתי בתוך בתי הדין הרבניים, ולתחילת המהפך ביחס לנישואין וגרושין במדינת ישראל. אנו מייחלים שהמנכ"ל הבא יהיה אדם ראוי הקשוב לכלל הציבור אשר יחזיר למערכת בתי הדין את אמון הציבור במערכת בתי הדין."