נאמני תורה ועבודה: הפרדת הלימודים האקדמאים – בריחה מהמציאות

 

בנאמני תורה ועבודה מגיבים ליוזמה החדשה של עמותת 'בית מדרש ישיבתי' להקים קבוצות נפרדות לבנים ולבנות באוניברסיטאות השונות, ומבהירים כי הדבר אולי לגיטימי, אך מהווה בריחה מהמציאות.

"כמו בכל מציאות בה אנו חיים, סטודנטים הלומדים בקמפוס כללי ומעורב אכן עלולים להיסחף, להתפרק מכללי ההלכה ולאבד את זהותם הדתית. הדרך למניעת שחיקה תורנית באה ע"י בניית עולם רוחני אשר ידע להתמודד עם ספקות, ביקורת ושגרה ואינו מבוסס על תמימות בלבד. מעבר לכך, על האדם ליצור לעצמו גבולות ברורים ועוגנים הלכתיים אשר יחזקו אותו בהתמודדות החברתית", מבהירים בנאמני תורה ועבודה.

"מסלול זה שנעשה לאור תמיכה רבנית מבורכת בלימודים אקדמיים, הינו לגיטימי ומותר לאדם לבקש הפרדה מגדרית. ואולם בעיניים חינוכיות, אנו רואים זאת כבריחה מהמציאות וכהסטת ההתמודדות ואתגרי הצניעות למקומות אחרים. בניית חומות מסוג זה, אינה אפשרית במציאות העכשווית, בה האדם הדתי חשוף לתרבות גשמית בדרכים ובמקומות רבים, גם באלו הנחשבים לכאורה כצנועים”.

"אם מערכת החינוך הדתית על ישיבותיה, לא ציידה את תלמידיה במטען רוחני מספק לשם כך- לא ברור לשם מה היא נוצרה וחובה עלינו לדון כיצד הגענו עד למקום שבו אנו נאלצים ליזום מסלולים שכאלו. בשלב כלשהו צריך שעולמו הרוחני של האדם יהיה בשל ע"מ להתמודד עם העולם ולשם כך עלינו לפעול למען חיזוק מערכות החינוך שלנו כבתי חינוך להתמודדות, כבר מגיל הגן”, קובעים בנאמני תורה ועבודה.

הבוקר (ב') פורסם ב'כיפה' כי חברי עמותת בית מדרש ישיבתי, פועלים בשבועות האחרונים בניסיון להקים קבוצות נפרדות של בנים ובנות באוניברסיטאות ברחבי הארץ, במטרה לאפשר לסטודנטים המעוניינים בהפרדה מגדרית להתקבל לכל אוניברסיטה וחוג לימוד בארץ, תוך הפעלת לחץ על האוניברסיטאות להקים כיתות נפרדות באמצעות 'קבוצות רכישה' של עשרות ומאות מעוניינים.

כתוב ע"י חנן גרינווד

הכתבה המקורית מופיעה באתר כיפה