נאמני תורה ועבודה: לא למנות רב ראשי לירושלים

 

אחרי עשור ללא רב ראשי לבירה, קוראים בתנועה לשר הדתות בנט לפזר את תקציב הרב הראשי בין רבני השכונות והקהילות תנועת "נאמני תורה ועבודה" קוראת היום (ג') לשר הדתות נפתלי בנט לעצור את תהליך מינויו של רב ראשי לירושלים, אחרי עשור בו לא מכהן רב בתפקיד. בתנועה הציעו, כחלופה, לחלק את תקציב הרב הראשי בין רבני הקהילות בעיר.


מי צריך רב ראשי בכלל? רחבת הכותל בירושלים צילום: אדי ישראל


במכתב שהעבירה היום התנועה נכתב כי "בימים אלו עולה שוב השאלה מי הוא הרב הראוי לעיר ירושלים. השאלה מעלה מאבקים רבים וטמונים בה מצבים לא נוחים ולא נעימים… זה יותר מעשור שאין רב לעיר ולמעשה כמעט 20 שנה שאין רב פעיל לעיר. אף על פי כן, העיר לא חדלה מלספק שירותי דת ולתפקד, וזאת גם בזכות הקהילות הרבות הפעילות והתוססות בתוכה".

ב"נאמני תורה ועבודה" הציעו, אפוא, "לוותר על תקן רבני העיר ובמקומם לממן העסקה של רבני קהילות בכל רחבי העיר". בתנועה טוענים כי "רבני קהילות, אשר יבחרו על ידי הקהילות עצמן, יהוו גורם אשר יצליח לחבר ולהתחבר על כלל האוכלוסייה בעיר, על גווניה השונים. שינוי שכזה יהווה ברכה לכולם, והעיר תוכל על ידי כך לספק את שירותי הדת וההנהגה הדתית בצורה נכונה וראויה יותר".

בתנועה הבהירו כי הם אינם מתנגדים פרסונלית למינויו של הרב אריה שטרן, אשר נבחר כמועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לעיר, אך טוענים כי "לדעתנו אין צורך בתפקיד הזה". 

לכתבה המקורית באתר nrg יהדות