נאמני תורה ועבודה: "מצטערים על דברי הרב זייני"

 

בתגובה להתקפת ראש ישיבת אור וישועה על הכיוון החינוכי החדש של החמ"ד בתחום הוראת התנ"ך אומרים בתנועה כי "רוחב מחשבה ורוחב דעת מעולם לא עמדו כנגד האמונה וקיום המצוות והם מהווים חלק מאבני היסוד של החינוך הדתי"


 


16.07.12


תנועת נאמני תורה ועבודה הגיבה היום בצהריים לדברי הרב אליהו זייני ראש ישיבת אור וישועה שקרא לפטר את מנסחי אתר התנ"ך החדש של החמ"ד.


 


הבוקר פרסמנו ב'סרוגים' מכתב ששיגר הרב זייני לראש החמ"ד, אברהם ליפשיץ בנוגע לתוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך. בין השאר כתב הרב זייני: כי "המחברים כמו המציגים מסמכים אלה ומתעתדים לעשות בהם שימוש, יצרו אנציקלופדיה זוועתית של ריכוז כפירתי שלא נשמע מעולם כמוהו מצד אנשים המתיימרים להיות מאמינים…."


"מי שפרסם פעם אחת כבר חומר כזה, פסל את עצמו מלהיות איש חינוך בצבור המאמין בה', ואף אם עתה יוריד הכל מן האתר, יישאר פסול לחלוטין למלא תפקיד חינוכי, ואף למניין נוכל לספור אותו רק אם נסמוך על הפוסקים הקובעים שניתן לצרף רשעים למניין" בהודעתם כתבו נאמני תורה ועבודה כי "תנועת נאמני תורה ועבודה מביעה צער רב על דבריו החריפים של הרב זייני. מי שקורא לתרבות ישראל תועבות ומחשיב אנשי חינוך יראי שמיים כרשעים, מוטב שימצא עצמו במערכת חינוך אחרת".


בתגובתם לדברים אלו נכתב כי "רוחב מחשבה ורוחב דעת מעולם לא עמדו כנגד האמונה וקיום המצוות והם מהווים חלק מאבני היסוד של החינוך הדתי.


אין לנו אלא להצטער על גורל הילדים שהרב זייני טוען שיעזבו, אולם שמירת ערכי החינוך הדתי, אינה יכולה לתת מקום לבעל שיח שכזה. דרכה של מערכת החינוך הדתי הינה להכיל את כלל הציבור הדתי על גווניו השונים והדעות הרבות הקיימות בו, ואולם דבר זה אינו יכול לבא במחיר של ויתור על עקרונות יסוד חינוכיים. לאור זאת, אסור לנו להיבהל ממי שבוחר להתנסח ולפעול באופן מדיר ופוגעני שכזה".