פנייה לרב אליהו: "אמירתך – זלזול בתלמידי חכמים"

 

תנועת 'נאמני תורה ועבודה', שיגרה לרבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, מכתב חריף ובו דרישה לחזור בו מדבריו שנאמרו כלפי הנהלת 'רבני צהר'.

כזכור, בעקבות דבריו של הרב דוד סתיו לפיהם אין לחסל מחבל אחרי שנוטרל אמר הרב אליהו כי "הנהלת רבני צהר שוכחים את ההלכה ורק מעניין אותם איך אנחנו נראים בפני הגויים".

בריאיון לרדיו 'גלי ישראל' אמר הרב אליהו כי "אסור להשאיר רוצח חי".

לדבריו: "הם (הנהלת רבני צהר; ג"ע) לא למדו ספר שמות? הם מחקו את זה מהתורה? אני לא מבין אותם. איפה ההלכה? ההלכה ברורה: משה רבנו רואה איש מצרי מכה איש עברי מאחיו והסיפור שהתורה מספרת לנו כי אדם שאכפת לו מעם ישראל- לא איכפת לו מה יגידו לא יגידו, המציאות היא שבסוף החיים שאנחנו מתמודדים איתם הם החיים שלנו פה. אי אפשר כל היום לחשוב מה כל היום חושבים עלינו".

במכתב ששוגר לרב אליהו מטעם תנועת 'נאמני תורה ועבודה', נכתב בין היתר כי "בימים קשים אלו צריכים אנו לזכור את הגמרא ביבמות על מותם של תלמידי רבי עקיבא על כך שלא נהגו כבוד זה בזה – דבריו של המרש"א על אתר הם שלא נהגו כבוד זה בתורתו של זה".

במכתב מדגישים גורמים בתנועה את סגנונו של הרב אליהו ומציינים כי "אמירתך הקשה ביחס לרבני צהר נודפת ריח רע של אי כבוד וזלזול לתורתם של תלמידי חכמים. מצפים אנו ממך לחזור בך על סגנון דבריך ולהתנצל למען כבודה של תורה".

בתנועה מבקשים להבהיר כי המכתב אינו נוגע לסוגיה עצמה בה התבטא הרב אליהו אלא רק לאופן המחלוקת.

בתנועה סיימו את המכתב וכתבו: "מי ייתן ובימים קשים אלו נדע לחלוק בהלכה מתוך כבוד לתלמידי חכמים ונדע לשמור על כבודה של תורה. כל מהותו של בית המדרש הינו לחלוק זה על תורתו של זה, אך מתוך כבוד והערכה".

מלשכתו של הרב שמואל אליהו נמסר כי "כוונתו של הרב, כפי שהודגשה בתחילת הריאיון, הייתה להנהלת הארגון ולא לרבניו שעושים עבודה חשובה".

כתוב ע"י גיא עזרא

הכתבה המקורית מופיעה באתר סרוגים