הקדמה: בשבת הקרובה נקרא את פרשת בלק.
נלמד ונדבר על: "בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו". מעשה בלעם והאתון המופיע בפרשה מעלה את השאלה אם אנחנו רואים בדרך את המקומות שלא טובים לנו. הקב"ה, המציאות, הסימנים שמאותתים שעלינו לעצור ולא ללכת בדרך עיוורת למטרה – האם אנו מבחינים בהם? האם אנחנו יודעים ללכת בדרך הנכונה לנו? ומה היא הדרך הנכונה לנו? ננסה לדבר על זה בפעולת השבת.
מהלך הפעולה:
1.נפתח את הפעולה במשחק: נבקש מתנדב מקרב החניכים. נבקש מהמתנדב לצאת. נחביא בחדר (אצל אחד מהחניכים או אם יש ארון בחדר) חפץ כלשהו, ועל החניך שיצא למצוא את החפץ. המשחק קצת מסתבך. כל החניכים בחדר יכולים להגיב תגובות שונות כדי לקדם את החניך שיצא. הם יכולים להגיב במילים כמו "חם", "קר", "כן", "לא". מה שהחניך שיצא לא יודע זה שחצי מהקבוצה תכוון אותו נכון למה שהוא מחפש, וחלק מהקבוצה צריכה לתת לו את ההוראות ההפוכות. החניך יצטרך להבין תוך כדי המשחק על מי לסמוך כדי לנצח ולהגיע לחפץ אותו הוא מחפש. (בגלל הקונספט של המשחק, יהיה אפשר לעשות אותו רק פעם אחת. תוודאו שכל החניכים יודעים בדיוק מה צריך לעשות לפני שהחניך שהתנדב חוזר לחדר והמשחק מתחיל.)
2.שיח- השיח יתרכז ב2 שאלות עיקריות, ולפיכך נחלק את הקבוצה ל-2 ואת המדריכים בין הקבוצות. קבוצה אחת תתרכז בשאלה: "איך יודעים ללכת בדרך הנכונה ולא לטעות?" קבוצה שניה תתרכז בשאלה "מה היא הדרך הנכונה ללכת בה בחיים?" בסוף השיח נבקש מנציג מכל קבוצה להציג את השיח שהיה בקבוצה- ונסכם את המסקנות שהחניכים אמרו. (מדריכים – אנא קראו את הלימוד לפני השיח. ככה תוכלו לדעת באיזה נקודות בשיח אפשר להתמקד/לעבות כדי שהשיח יתקשר ללימוד בצורה מיטבית)
3.נלמד את דף המקורות המיוחד לפעולה.
4.סיכום –בכל צומת בחיים ראוי שנחשוב ונתבונן – מה במעשים שלי ישמח את ה'? מה הדרך שבה הקב"ה היה חפץ שאבחר? לא תמיד קל לדעת מה ה' רוצה מאתנו. אם מדובר בשאלות מורכבות, תמיד אפשר להתייעץ עם אמא/אבא או דמות אחרת במשפחה או בבית הספר או בקהילה שאני סומך עליה, איתה אפשר יחד לברר את הדרך, שתמצא חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם.
שבת שלום וחופש טוב!
לשאלות הערות ומחשבות על הפעולה – שלחו לנו הודעה באינסטגרם או בטיקטוק של חדר השאלות!