פעולה לשבת – סוכות

הקדמה: השבת נתמקד עם החניכים שלנו בעומק שמאחורי חג הסוכות. בשבת זו אנו מצויים בין יום הכיפורים לחג הסוכות – זו ההזדמנות לדבר על החיבור המיוחד שנוצר מהסמיכות של שני החגים. בשבת אפשר להתבונן מעט על ההבנות שלנו מיום הכיפורים ומתוכן להתכונן לחג הסוכות.

מהלך הפעולה:

1.נפתח את הפעולה במשחק הכיסאות:

לטובת מי שצריך תזכורת – הוראות למשחק: מסדרים שורה של כסאות במספר נמוך ממספר החניכים, כאשר הכיסאות מסודרים בצורה שבה כל כיסא פונה לכיוון המנוגד לכיסא שלידו. המדריך ישיר את המנון התנועה או שיר סוכות לבחירתו ויחליט מתי לעצור את השירה. ברגע שהשירה נעצרת על החניכים להתיישב בכיסא פנוי, כאשר מי שנשאר עומד יוצא מהמשחק. בשלבים הבאים מוציאים בכל סיבוב כיסא מהשורה וכך ממשיכים עד שנשארים שני חניכים וכיסא בודד.

המשחק הוא פתיחה לשיח שאנו רוצים ליצור בפעולה הזאת – דיבור על "מקום": כמה חשוב ומוסיף לנו ביטחון שיש לנו מקום וכמה מאתגר להיות ללא מקום.

2.שיח- נדבר עם החניכים על החיבור בין יום כיפור לסוכות: ביום כיפור כולנו התפללנו לקב"ה שיתן לנו חיים. תחושה מאד חזקה שעולה מתפילות יום כיפור היא שהאדם תלוי במאה אחוזים בקב"ה, בישועתו, ובמחילתו.

בסוכות, אנחנו לוקחים את הרעיון הזה צעד אחד קדימה – לרמת המעשה. אנו יוצאים מהבית הבטוח שלנו, עם הדלת הנעולה, והקירות שמגנים עלינו מכל מזג אוויר לסוכה. הסוכה היא מקום ארעי, כלומר לא קבוע, ועל אף שיש לנו סכך – אנו תלויים לגמרי בחסדי הקב"ה. זה הזמן לחשוב יחד עם החניכים על התחושות האלו שעולות משני החגים הסמוכים – בצורה כזו נצליח להוסיף עוד קומה של ערך לחג סוכות, שמעבר לחג של אורחים ושמחה של מפגש ויציאה מהבית – מהווה חג של יישום האמונה בה'.

3.נלמד את דף המקורות שמצ"ב כנספח 1, שימשיך ויעמיק את הרעיון עליו דיברנו במשחק ובשיח. יש 2 מקורות לפי רמת קושי של כל שבט.

4.סיכום – לא סתם הסוכה נקראת "צילא דמהמנותא" צל השכינה. בסוכות אנחנו חוגגים את החיבור עם הקב"ה על ידי ביטוי האמונה הגדולה שלנו מתוך המעשה, מתוך בניית הסוכה מיד אחרי יום כיפור, אכילה בה ושינה בה. הפעולה הזו מזמינה את כולנו לשבת בסוכה ולכוון לחיזוק האמונה והקשר שלנו עם הקב"ה. תהנו מהחג ומהעומק המיוחד שבו!

חג שמח ושבת שלום!

לשאלות הערות ומחשבות על הפעולה – שלחו לנו הודעה באינסטגרם או בטיקטוק של חדר השאלות!