הקדמה: בפרשת השבוע אנחנו מגיעים לשיא הסיפור בו יוסף נחשף לפני האחים. יוסף מתפרץ ומתגלה רק אחרי הנאום של יהודה – נאום לקיחת האחריות על כל הסיטואציה, נאום בו הוא מבהיר שהם לא יפקירו את בנימין..

1.נפתח במשחק הדגל: מחלקים את שטח המשחק ל2- מודיעים לחניכים איפה עובר החצי. לכל קבוצה יש חפץ שנקרא הדגל, אותו הם ממקמים איפה שהם רוצים בשטח שלהם בתחילת המשחק, ללא אפשרות להזיזו לאחר מכן. המטרה היא להביא את הדגל של הקבוצה השניה אל הדגל של הקבוצה הראשונה. מרגע תחילת המשחק כל מי שנתפס בשטח של הקבוצה היריבה נעמד, והוא שבוי – וכדיי להשתחרר הוא צריך לקבל כיף מחבר קבוצתו. ברגע שחבר מהקבוצה השניה נתפס עם הדגל – הדגל נשאר במקום שבו השחקן נתפס.

2.שיח: אפשר לשאול את החניכים – מה היתה המטרה שלכם במשחק? להציל את הדגל? אפשר להעלות ביחד איתם את הנקודה שכל עוד המטרה היא לא לשחרר גם את החברים השבויים – אז יש יותר סיכוי להפסיד ולא להצליח לגנוב את הדגל. למעשה, כדי לנצח – צריך לדעת לגלות אחריות קבוצתית ולא רק למעשה הספיציפי שיביא לקבוצה ניצחון – גניבת הדגל עצמו.

מכאן נדבר על פרשת השבוע עם החניכים. אנחנו בלב אירועים מאד דרמטיים של 12 האחים, בני יעקב. הגביע נתפס אצל בנימין ויוסף מבקש להשאירו במצרים ולשחרר את האחים. למעשה יוסף בודק- האם למדתם את הלקח? האם אתם יכולים ומסוגלים להיות ערבים לאחיכם? אתם יודעים לגלות אחריות?

3.בואו נלמד יחד את דף הלימוד לפרשה, שחלקו האחרון גם יכול להיות צ'ופר לפעולה.

4. סיכום הפעולה. להיות אדם אחראי זה אומר לצאת מעצמי. להסתכל על מה שקורה סביבי, ולפעול. בחיים שלנו יש לנו את המטרות האישיות שלנו – וזה טוב להתקדם לעברן – אבל אנחנו לומדים מהחיים וכמובן מפרשת השבוע שהיותנו אדם שהוא חלק מחברה- דורש מאיתנו לבדוק ולהיות ערבים לכך שאנחנו לא מתקדמים לבד למטרה. האם מישהו מחבריי עצר במקום? אני צריך לעצור ולבדוק, ואולי יש משהו שאני יכול לעשות כדי לשחרר אותו. האחים לא היו חוזרים הביתה בלי בנימין. הם למדו את הלקח אחרי האירועים עם יוסף. מה איתנו? האם נקח את הלקח לחיים שלנו?

שבת שלום!

לשאלות הערות ומחשבות על הפעולה – שלחו לנו הודעה באינסטגרם או בטיקטוק של חדר השאלות!