פעולה לשבת – תרומה – לתת כשאתה אוהב

1.סבב פתיחה: נבקש מכל חניך לחשוב על מישהו או מישהי שהם אוהבים במיוחד – (זה יכול להיות מהמשפחה או מהחברים, מהסניף או מהביה"ס… מישהו שהם מכירים באמת ולא מרחוק..) ולספר לשבט למה הם אוהבים דווקא אותו או אותה. אפשר לעשות את אותו סבב ולשאול שאלה קצת שונה 'ספרו משהו שאתם מאוד אוהבים/מחוברים אליו' (זה אולי יתאים יותר בשבטים צעירים/שבטים מעורבים).

2.דיון: מה גורם לי לאהוב משהו יותר מדברים אחרים? (נשמע מה יש לחניכים לומר בעניין). ננסה להמחיש לחניכים רעיון:  אהבה נוצרת מתוך השקעה ונתינה. מה הכוונה? הרבה פעמים אהבה גדולה מתעוררת דווקא כשאני משקיע במשהו, נותן לו את כל כולי. יש קבוצה שאתה אוהד בכדורסל? הלכת להמון משחקים ואתה עוקב באדיקות? אתה עושה הרבה כדי להיות מעורב ואוהד פעיל, וכך גם האהבה גדלה. אתם כמדריכים – ברור שהאהבה שלכם לחניכים השתנתה מאז שאתם בקשר איתם! וככה זה גם בחברות – ככל שמשקיעים יותר בחברות היא חזקה יותר – ואפילו בכל תחביב שלנו שאנחנו משקיעים בו אנחנו אוהבים אותו יותר!

3. לימוד. איך זה קשור לפרשת שבוע?

סיוון רהב מאיר:

"אין קשר בין "ולנטיינס דיי" לפרשת השבוע, אבל גם פרשת תרומה עוסקת באהבה. אלוקים כבר קרע לנו את הים ונתן לנו את התורה – למה השבוע הוא מבקש שכל אחד יתרום ויתנדב כדי לבנות את המשכן? הוא הרי יכול לבנות אותו לבד, להוריד אותו מהשמיים, בלי כל הוראות הבנייה המפורטות האלה, בלי לגרום לנו לטרוח כל כך הרבה.

פרשנינו מסבירים שאלוקים לא צריך מאיתנו כסף וזהב. הוא רוצה את השותפות, המעורבות והמחוייבות שלנו. עד עכשיו היינו פסיביים, ראינו את הניסים, קיבלנו את התורה. הגיע הזמן להתחיל לפעול ולעשות. בסוף, זה מחנך ומשפיע על האדם יותר מניסים. ברגע שאתה משקיע מכספך, או נותן יד ובונה את המשכן – אתה יותר קשור ואוהב.

זה נכון בכל מערכת יחסים, בכל אהבה: בזוגיות (ככל שאני משקיע יותר – אני מרגיש קשור יותר), בהורות (ההשקעה בילדים מחברת אותנו אליהם), בחינוך ילדים (כשהם עוזרים בבית ולא רק מקבלים הכול – הם קשורים יותר), וזה נכון גם ביחס לתורה עצמה (אם עמלתי ולמדתי והשקעתי – זה שלי, אני שייך).

פרשת תרומה מלמדת אותנו משהו עמוק על הדרך ליצור קשר משמעותי, עם אלוקים ועם אנשים."

4.סיכום

הקב"ה מבקש מהאדם שיהיה פעיל, שיהיה שותף. בניית המשכן וההשקעה בו היוו דרך של עם ישראל ליצור קשר עם הקב"ה, להתחייב אליו ולהרגיש שייכים אליו. גם בחיים שלנו הדרך ליצירת אהבה היא אכפתיות, רצון להתקשרות והשקעה מתאימה. שנזכה ליצור אהבה בתוך החיים שלנו- בתוך המשפחה, החברים, הסניף הקהילה וכמובן אל מול הקב"ה.

שבת שלום מחדר השאלות!

יש לכם במקרה שאלה לא פתורה? על הפעולה, או בכלל? אנחנו כאן בשבילכם – גם בוואטספ!

שלחו הודעה 02-3764999!