הקדמה: בשבת הקרובה אנחנו עומדים ערב שבועות! ננסה בפעולה לדבר וללמוד עם החניכים בהשראת חג שבועות על אהבת התורה ומסירות לתורה.

מהלך הפעולה:

1.נפתח את הפעולה בהצגה: חפשו 2 מתנדבים מהחניכים/העבירו את ההצגה בעצמכם – בהצגה נשחק חתונה – ובתוכה כלה וחתן (כדאי להביא אביזרים איתכם בשקית, זה יכול מאד להוסיף (הינומה צעצוע, חולצה לבנה/חליפה לחתן, מטפחת לבנה גדולה לחופה). נסו להציג חופה כמו שהיא, עם ברכות ושירים – כשאתם ממצים את השלב של ההצגה, תשאלו את החניכים- מי החתן ומי הכלה? ( על החניכים לגלות שהחתן הוא הקב"ה והכלה היא עם ישראל) בקשו מהחניכים שישאלו וינסו לגלות באמצעות שאלות של כן ולא- במי מדובר (אם קצת קשה, תנסו לעזור להם עם רמזים… ) המטרה היא לנסות גם לשחק את החופה מראש מתוך המחשבה שצריך לנסות ולנחש מי החתן והכלה. אולי שווה אפילו להכין שלטים עם סימן שאלה/"נחשו מי" שהחתן והכלה השחקנים יוכלו לשים על עצמם.

2.אז כן! בשבועות עם ישראל מקבלים את התורה וזוהי בעצם ה'חתונה' שלהם עם הקב"ה. כחלק מהרצון לציין את משמעות החג והאירוע הזה שהפך אותנו לעם ה', אשר קיבל את התורה, בליל חג שבועות אנו נוהגים להישאר ערים כל הלילה וללמוד תורה. מנהג זה נקרא "תיקון ליל שבועות".

בואו נתכונן יחד לחג מתן תורה ונחשוב – מה הסיפור בתורה האהוב עלינו? מה מצווה האהובה עלינו?

בשבט קטן (עד 10 חניכים) אפשר שכל חניך בתורו מספר חלק בתורה שאהוב עליו. בשבטים גדולים אפשר לחלק למעגלים של עד 10 חניכים, ורצוי שבכל מעגל ינכח מדריך/חניך אחראי שיכוון את השיח.

3.נלמד את הסיפור על הלל הזקן יחד (מצ"ב מקור 1). שאלות מכוונות ללימוד מצורפות בדף הלימוד.

4.סיכום – מגיל קטן אנחנו מכירים את התורה ואוהבים אותה. חג שבועות נותן לנו הזדמנות להיזכר ביכולת להתמסר ללימוד התורה, לילה שלם – כמו הלל הזקן שלימד אותנו מה היא מסירות אמיתית לשמיעת התורה. בחג הזה ננסה גם אנחנו לכוון ולהרגיש את הטעם המתוק בתורה, להתמסר אליה ומתוך כך להתחבר בצורה שלמה אל הקב"ה.

שבת שלום וחג שמח!