מתיוונים או יהודים?

1. משחק – נחלק את השבט למעגלים של 5-10 ילדים. כל ילד בתורו צריך להגיד משהו אחד שהוא עושה שנחשב "יהודי" – כמו תפילה. תפילין. ברכה על אוכל. החניך הראשון שלא מוצא פעילות 'יהודית' ביום יום שלו יוצא מהמשחק. בסוף מאחדים למעגל אחד את כל האלופים מכל המעגלים. האחרון שנשאר במעגל האלופים הוא המנצח הגדול!

2. דיון – נדבר עם החניכים על המשחק שעשינו –נשאל אותם איך היה המשחק אם היינו מבקשים מכם להגיד כל פעם משהו אחד שאתם עושים שהוא לאו דווקא יהודי. כמו ללמוד. לשחק כדורסל. ללכת לבית ספר. לשחק במחשב. לראות טלויזיה. ללכת לשופינג. הרשימה לא הייתה מסתיימת ואף אחד לא היה מפסיד… נשאל את החניכים – מה המרכז בחיים שלנו? האם אנחנו מדגישים וחשוב לנו החיים היהודים -תורניים שלנו? ממה אנחנו מתלהבים יותר- מללכת לסניף או מללכת לשופינג? מה יש לנו יותר בחיים – את החול או את הקודש?

3. נלמד את המקור המצורף בקובץ בכפתור מטה

4. סיכום: בשבוע האחרון היינו עדים שוב להצפת האנטישמיות ברחבי ארה"ב והעולם. בתקופה כזו של חושך כל כך גדול, כשהאנטישמיות המכוערת מרימה ראש- אנחנו צריכים להיזכר בגאווה מי אנחנו. יהודים מול יוונים והתיוונות זה לא רק בחנוכה. להשתדל על אורח החיים היהודי, על עבודת השם, על רוחניות זה מאמץ חיים! נלמד מבית הלל – שכשם שכל יום מוסיפים נר בחנוכיה לנר שדלק אתמול, גם אנחנו נוסיף אור כל יום מחדש. נקבל על עצמנו מעשים טובים. נתחזק ברוחניות ובעבודת ה'. נהיה יותר יהודים ונפיץ את האור של הקב"ה בעולם.

שבת שלום וחג חנוכה שמח מחדר השאלות!

לשאלות הערות ומחשבות על הפעולה – שלחו לנו הודעה באינסטגרם או בטיקטוק של חדר השאלות!

מוזמנים לשלוח לנו הודעה בוואטספ של חדר השאלות – לשאול שאלות ולדבר איתנו! אנחנו כאן בשבילכם. שלחו הודעה 02-3764999!