רבנים סרוגים לליצמן: "בטל ההסכם עם סין"

 

רב קיבוץ ניר עציון ונשיא תנועת 'נאמני תורה ועבודה', הרב רונן לוביץ', בצירוף חתימתם של בכירי רבני הציונות הדתית, שיגר מכתב לשר הבריאות, יעקב ליצמן, הקורא לו לבטל את הסכמי שיתוף הפעולה בנושא בריאות בין ישראל לסין.

על המכתב, שהופץ גם בצורת עצומה, חתומים, בין היתר, הרב אליקים לבנון, הרב יובל שרלו, הרב אורי שרקי, הרב שלמה אבינר, הרב איתמר ורהפטיג, הרב דוד רוזן
תחת הכותרת "הסכמי שיתוף פעולה עם סין בנושאי בריאות", כתב הרב לוביץ': "לאחרונה, ישראל חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בנושא הבריאות, עם סין. אין ספק שפיתוח קשרים רפואיים הוא אינטרס ישראלי מובהק, אולם יחד עם זאת קשה להתעלם מהעובדה שסין היא גם מעצמה של רשע ודיכוי זכויות אדם".

במכתב מציין הרב לוביץ' כי "המשטר בסין מבצע עוולות רבות שכבני אדם בכלל וכיהודים בפרט, חובה עלינו להתקומם נגדם: עקירת מיליוני אנשים מבתיהם באכזריות ללא כל פיצוי וללא התראה ורציחה וכליאה של אסירי מצפון חפים מכל פשע. השלטון בסין רודף את אנשי הפאלון-גונג (הנקראים גם: פאלון-דאפא), וזאת בצורה האכזרית ביותר. על פי דרישות וחקירות חוזרות ונשנות של ארגונים בין-לאומיים שונים, מדובר בציבור גדול של אנשים שכל עניינם הוא בחיזוק הגוף והנפש".

הרב לוביץ' כותב כי "במחנות בסין כורתים מהם איברים לשם מכירה לתעשיית השתלות האיברים, וזאת בהרדמה חלקית, ומשליכים להשמדה גופות אנשים שטרם מתו. קצירת איברים לשם סחר איברים להשתלה נעשית בסין על ידי השלטונות עצמם. כיהודים הזוכרים היטב את הרדיפות שנרדפנו ואת אכזריות שונאינו שבכל הדורות, חובה עלינו להיזהר מכריתת הסכמים עם שלטונות רשע, שעלולים לחזק את ידיהם ולתמוך במעשיהם".

בתחתית המכתב נאמר: "לפיכך אנו החתומים מטה קוראים לך, שר הבריאות, שהמוסר של תורת ישראל הוא נר לרגליך, והכלל "חביב אדם שנברא בצלם" (אבות ג, יד), לנגד עיניך, שתימנע מהידוק שיתופי הפעולה עם המשטר בסין בתחומי הבריאות, שבהם משטר זה מבצע עוולות איומות. במיוחד אנו גורסים שיש לעשות הכל כדי למנוע כל קשר בין ישראל או ישראלים לתעשיית ניתוחי ההשתלות הסינית עד אשר הפשעים בסין יפסקו לחלוטין".

פורסם באתר סרוגים