רב ציוני בירושלים? איום משפטי על הגוף הבוחר

 


"נציגות בתי הכנסת הציוניים בבירה" דורשת לשנות את הפורום לבחירת רב דתי לאומי לבירה – "90% מהחברים אינם תושבי העיר" ומאיימת: "אם הפורום לא ישונה ולא נקבל התייחסות עניינית נשקול את כל הצעדים העומדים לרשותנו"

16.08.09


שבועיים לפני הההכרעה על זהות מועמד הציונות הדתית לתפקיד רב ירושלים, פנה היום (א') עו"ד אילן קמינצקי, בשם נציגות בתי הכנסת הציוניים בבירה, לרב חיים דרוקמן חבר נשיאות הפורום בדרישה לשנות את הרכב הגוף הבוחר.

 

בפנייה נאמר כי "בנציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים שהוקמה לפני כחודשיים, חברים כ-40 בתי כנסת וארגונים שונים של הציבור הדתי לאומי בירושלים. בהמשך לפנייתנו ולפניות גורמים נוספים, אנו שבים ופונים לשנות את הפורום הבוחר את רב העיר ירושלים. כפי שציינו בעבר, רב העיר ירושלים אמור להיבחר על ידי תושבי העיר אולם בפועל כ-90% מחברי הוועדה הבוחרת את רב העיר אינם תושבי העיר ירושלים".

 

בנוסף, מצויין במכתב כי "מאחר שישנה כוונה להציג מועמד ציוני אחד מוסכם הרי שיש לשתף את נציגות בתי הכנסת הציוניים ותושבי העיר בהליך לבחירת המועמד הציוני המוסכם. רק בדרך זו יוכלו כל הגורמים בציבור הדתי ציוני להציג עמדה אחידה ולפעול לבחירת מועמד ציוני מוסכם. יתרה מכך ההליך לבחירת המועמד הציוני המוסכם אמור להיערך בשקיפות מלאה תוך קביעת כללים ברורים ומוגדרים מראש לגבי הליך ההצבעה ותוך הצגת מלוא השיקולים בבחירת הפורום הבוחר את רב העיר".

 

על-פי עו"ד קמינצקי, "מסיבות שאינם ברורות, עד היום טרם פורסמו כללים לגבי הליך ההצבעה ולא ברור מה היו השיקולים בבחירת הפורום הבוחר את רב העיר".

 

לסיכום, מבקש קמינצקי התייחסות דחופה של נשיאות הפורום לנושאים האמורים להלן:

 

"א. האם בכוונתכם להוסיף לפורום הבוחר נציגות משמעותית של תושבי ירושלים?

 

ב. האם כל הרבנים בפורום הבוחר הביעו את רצונם והסכמתם להיות חלק בפורום הבוחר את רב העיר ירושלים?

 

ג. האם רבנים שנבחרו לפורום הבוחר ולא יוכלו להגיע ביום ההצבעה יוכלו לממש את זכותם להצביע?

 

ד. האם יהיה תוקף לבחירות אם בפועל יצביעו מספר קטן של רבנים?


ה. מה היו השיקולים בבחירת הפורום המורחב ומדוע לא ניתן היה להסתפק בפורום המצומצם עליו הוחלט מלכתחילה"?

 

לסיכום, כותב עורך הדין, "במידה שלא ישונה הפורום הבוחר את רב העיר ו/או ולא נקבל התייחסות עניינית לאמור לעיל עד ליום רביעי הקרוב, נשקול את כל הצעדים העומדים לרשותנו ובכלל זה פנייה לדין תורה".