שר החינוך שי פירון מסתמך על פסיקת מרן הרב עובדיה

 

שר החינוך שי פירון החליט כשנכנס לתפקידו לממן את ההפרדה בין בנות לבנים בבתי הספר הדתיים. כעת, בתשובה לעתירה בבג"ץ נגד ההחלטה, משיב משרד החינוך כי הסתמך בין היתר על פסיקת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל שכתב בעבר כי "חובה קדושה בכל בית ספר המתנהל על פי התורה, לדאוג להפרדה" (חדשות הארץ)
י"ד באייר תשעד 15:30 14.05.14
שר החינוך שי פירון החליט מיד כשנכנס לתפקידו לממן את ההפרדה בין בנות לבנים בבתי הספר הדתיים. כעת מתברר כי בהחלטתו הסתמך על פסיקתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, שכתב בעבר כי "חובה קדושה בכל בית ספר המתנהל על פי התורה, לדאוג להפרדה בין הבנים לבנות, ובפרט בדורנו שהמתירנות עברה כל גבול, ויש בזה צורך גדול יותר מתמיד".

אחת ההחלטות הראשונות של פירון כשר החינוך היתה לממן את ההפרדה מכיתה ד' שעד אז מומנה בחלקה הגדול על ידי ההורים, רשויות מקומיות ועמותות.

ההחלטה, ככל הנראה, נועדה בעיקר כדי להביא לכך שהורים דתיים מחמירים יישארו במסגרות החינוך הממלכתי דתי ולא יעברו למסגרות פרטיות.

אור קשתי בבלוג "על המשמר" מדווח כי בשבוע שעבר הגיש משרד החינוך תגובה רשמית לבג"ץ על עתירה שהוגשה על-ידי "ישראל חופשית" נגד ההחלטה לממן את ההפרדה, בה הסתמך על פסיקת מרן הרב עובדיה זצוק"ל.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

עו"ד ערן לב, טען בעתירה כי "מטריד הדבר כי כ-61 שנה לאחר שבית המשפט העליון של ארצות הברית קבע את עיקרון היסוד על פיו 'נפרד אינו שווה', וזאת בהקשר של הפרדה על רקע גזעי, מוצא לנכון שר החינוך של מדינת ישראל, להנציח ולהרחיב, בכספי ציבור, אפליה על רקע מגדרי, שהנה פסולה באותה המידה".

כעת, בתשובת משרד החינוך שהוגשה בשבוע שעבר והובאה בבלוג "על המשמר", נכתב כי מטרת ההפרדה היא "להעמיד במערכת החינוך הדתי הרשמית מענה לחינוך נפרד, על מנת לבלום זליגה של תלמידים ומשפחות אל החינוך הדתי הפרטי".

משרד החינוך מציין בתשובתו כי "פוסקי ההלכה רובם ככולם מסכימים, כי יש לקיים את הלימודים תוך הפרדה, מטעמים של הקניית הרגלי צניעות ומניעת מתירנות עוד מגיל בית הספר", כאשר הוא מפנה לפסיקתו של מרן הגר"ע.

בפסיקתו, כתב מרן הגר"ע זצוק"ל כי "מצווה על מנהיגי הציבור להודיע לצאת מרעיתם את כל דברי התורה הזאת, כי כל המנהיג חינוך מעורב בבתי הספר או בתנועות הנוער, עוונו ישא וגדול חטאו לבלי חקר, כי אין לדעת את גודל ההשלכות המגיעות מחינוך שאינו על פי תורה".

"כשם שחיוב גמור על מקימי בתי הספר והמנהלים להנהיג את בתי הספר על פי רוח התורה, כמו כן חובה קדושה על ההורים לשלוח את ילדיהם ללמוד בבתי ספר תורניים, ובוודאי ישלם ה' שכרם מושלם", פסק הגר"ע.

תנועת "נאמני תורה ועבודה" בדקה והעלתה כי בעוד בשנת 2000 למדו 40$ מהתלמידים בחינוך היסודי דתי, בהפרדה, הרי שבשנת 2013, מספר התלמידים הלומדים בהפרדה עומד על 57 אחוזים.

לפי נתוני משרד החינוך, כפי שמביא אור קשתי, בכ-200 בתי ספר בממלכתי דתי ישנה הפרדה מלאה ובכ-50 נוספים הפרדה חלקית. רק כ-140 התלמידים לומדים במתכונת מעורבת.

לכתבה המקורית באתר כיכר השבת לחץ כאן