תושבים בקריית עקרון נגד "השחיתות והסחיטות"

 

תושבי קריית עקרון דורשים משר הדתות לדחות את הבחירות לרבנות העיר, "משנים אידיאולוגיה כדי להיבחר – כל האמצעים מקודשים".

י"ג בסיון תשע"ג, 22/05/13, ערוץ 7.

תושבים בקריית עקרון שיגרו לאחרונה מכתב לשר הדתות, נפתלי בנט, בו דרשו לדחות את הבחירות לרב העיר בשל  "ריח השחיתות והסחיטות".

"כידוע לכבודו", פתחו התושבים את מכתבם, "מועד בחירת רב עיר בקרית עקרון נקבע לחודש יוני 2013 ואילו הבחירות לרשויות המקומיות נקבעו לחודש אוקטובר 2013".

"בחירת רב עיר אמורה להיערך בעוד כחודש ימים ע"י גוף בוחר שמחצית מנציגיו הם חברי מועצה מכהנים", כתבו התושבים וציינו כי חברי מועצה אלו, מתמודדים גם לבחירות לרשות המקומית בקרית עקרון שיערכו בעוד כ- 5 חודשים "ריח השחיתות והסחיטות מזהם את כל האויר בקרית עקרון".

כותבי המכתב ציינו כי מקרה אחד שהובא לידיהם מעיד על השחיתות. במכתב מספרים התושבים כי חבר מועצה נסע יחד עם אחד מהרבנים המתמודדים לבחירות,  לפגישה עם בכירים ביותר בש"ס והבטיחו 'בתקיעת כף', כי הם וכל משפחתם יתמכו באותו חבר מועצה שהוא מטעם ש"ס, בבחירות לרשות המקומית, זאת בתמורה לתמיכה לבחירתו כרב מקומי.

במכתבם מציינים כי האבסורד הוא כי הרב המתמודד יחד עם אביו הציגו עצמם כתומכי ש"ס ועם חילופי השלטון בעיר עשו אחורה פנה קדימה צעד לכיוון 'הבית היהודי' – במהירות הבזק שינו אידיאולוגיה, כדי להיבחר בבחינת כל האמצעים מקדשים את המטרה, כלשונם.

לאור הנ"ל, מבקשים במכתבים משר הדתות בנט להורות על דחיית הבחירות לבחירת רבני עיר, עד לאחר מועד הבחירות לרשויות המקומיות , "על מנת לנטרל השפעות בלתי הוגנות ושחיתויות בלתי מוסריות ובלתי חוקיות, מצד גורמים פוליטיים שונים, המעוניינים בתוצאות המשרתות אותם ואת האינטרסים שלהם".

בתנועת 'נאמני תורה ועבודה' תומכים במכתב התושבים, "אנו מקווים ששר הדתות החדש אכן יפעל להעברת הסמכות לקהילות באופן שירחיק את הדת מהפוליטיקה, אך ישאיר את המדינה כרגולטור העוקב אחר תקינות ושקיפות ההליכים. תיקונים אלה רק יחזקו את מעמדה של הרבנות ויקרבו את הציבור לאבינו שבשמיים".

 

לכתבה לחצו כאן