"תלמידות בני עקיבא, הפגינו נגד נשות הכותל"

 

 

 

 

03/11/2013

התחרדות? נקיטת עמדה פוליטית? מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא קרא לאולפנות החברות בארגון לשלוח את תלמידותיהן לתפילה-הפגנה של בנות הסמינרים החרדיים נגד נשות הכותל. נאמני תורה ועבודה: "אין זה נכון לערב בה תלמידות באופן אקטיבי" 

האם בני עקיבא מצטרפת לחרדים? אתר 'כיפה' חשף אמש כי האולפנות החברות במרכז ישיבות "בני עקיבא" יצטרפו למחאת בנות הסמינרים מהמגזר החרדי ברחבת הכותל המערבי, לתפילת-הפגנה נגד "נשות הכותל" אשר מתפללות במקום כמדי ראש חודש. ההפגנה צפויה להתקיים מחר, ב' ראש חודש כסלו.
בקרוב לא רק חרדיות – הסרוגות מצטרפות למאבק. מהומות בכותל
בקרוב לא רק חרדיות – הסרוגות מצטרפות למאבק. מהומות בכותל צילום: ארי גלהר

לאתר נודע כי מנכ"ל מרכז ישיבות "בני עקיבא" הרב בני נכטיילר פנה בשבוע שעבר לראשי האולפנות החברות ברשת החינוך הציונית-דתית וקרא להם להשתתף בהפגנה. יש לציין כי מדובר במהלך משמעותי, שכן עד כה רק אולפנות מהמגזר החרדי לקחו חלק במהלך – וכעת תצטרפנה אל התלמידות החרדיות גם תלמידות מזרם החינוך המרכזי בציונות הדתית.

ממרכז ישיבות בני עקיבא נמסר בעקבות פניית ארגון נאמני תורה ועבודה: "אולפנות בני עקיבא נענו לפניית הנשים המסורתיות לבא ולחזק אותן ולהוכיח שנשות הכותל הן מיעוט שאינו מייצג את רובו של עם ישראל. הכותל הוא מקום תפילה ולא אתר לפרובוקציות". יש לציין כי במרכז הגדירו את הנערות החרדיות "מסורתיות", אך יש להבין כי מדובר בהצטרפות לבנות הסמינרים החרדיים.

צוות החינוך של תנועת נאמני תורה ועבודה שלח הבוקר (א') מכתב לרב בני נכטיילר ולרב חיים דרוקמן, והביע בו התנגדות לשיתוף של תלמידות האולפנה בהפגנה.

"לאור דברים אלו, אנו פונים אליכם ומבקשים לפעול למניעת שליחת בנות רשת ישיבות בני עקיבא לתפילת מחאה בכותל המערבי בנושא סוגיית נשות הכותל" כתבו. "במכתב זה איננו מביעים דעה ביחס לעצם הסוגיה השנויה במחלוקת, אלא טוענים כי אין זה נכון לערב בה תלמידות באופן אקטיבי".

בארגון ביקשו להתחשב בבנות שבאים מבתים שתומכים בנשות הכותל ובמאבקן. "גם בתוך הציבור הדתי פנימה מתנהל דיון על אופיו של הכותל. ישנן דעות רבות ומגוונות שנשמעות בציבור הדתי בנוגע לסוגיה זו, החל מדעות התומכות בזכותן של נשות הכותל להתפלל כרצונן וכלה בדעות המתנגדות לכך מכל וכל. גם את המתנגדים ניתן לחלק לאלו אשר תומכים בהפגנות הנגד, ולאלו אשר חושבים שההפגנות לא תועלנה אלא רק תיצורנה עוד נזק לאינטרס האורתודוקסי".

נשות הכותל: "אי קריאת המפה"
חברת הנהלת נשות הכותל ד"ר אלה קנר אמרה היום לnrg יהדות כי היא מאוכזבת מאוד מהחלטת מרכז ישיבות בני עקיבא לתמוך בחרדים במאבק על צביון הכותל. "מבחינת החוק ישנו איסור על מנהלים להוציא תלמידים להפגנות כלשהן, ואנחנו מבקשות משר החינוך הרב שי פירון לבחון את הנושא". עוד אמרה קנר, המזוהה עם הציונות הדתית, כי "אני מצרה על כך. יש בהחלטה זו אי קריאת מפה; יש הרבה משפחות באורתודוקסיה המודרנית ובציונות הדתית שתומכות בנשות הכותל. אני לא מצליחה להבין את ההחלטה הזאת".

כאמור, מחר (ב') תתקיים התפילה המסורתית של נשות הכותל, בה יציינו 25 שנה להקמת הארגון בשורה של אירועים מיוחדים. "אנו נחגוג את הכניסה שלנו לתודעה ולציבוריות הישראלית" מציינת קנר, "אנו הקבוצה שעוררה מחדש את לוח השנה העברי, ואני מברכת על כך". 


לכתבה לחצו כאן