ארבעת הבנים ב'
שלום לכולם ותודה לכם על דברי העלבון שאתם סותרים ומטיחים כנגדי, כאילו עשיתי משהו רע. למי שעדין לא הבין, אני חכם. כן, חכם. בלי גמגום ועם הרבה יושר, טוב לי עם עצמי.
במחילה מכם, אם יורשה לי מעט להגן על כבודי…
מה אתם חושבים, שזה קל להיות חכם? שזה בא ברגע? תקדישו לי דקה (אולי קצת יותר) מזמנכם, ואוכל לספר לכם מה זה להיות היום חכם.
בעידן של היום, אני נקרא חכם לא רק בגלל שאני אוגר בתוכי ידע עצום ורב. אני חכם גם ובעיקר בגלל הדרך שבה השגתי אותו. יש בי מיומנות מדהימה, נכונות, סקרנות ומסוגלות לרכוש ידע ממקורות שונים ומגוונים. אני משתתף בשמחה וברצון בשיעורים שמאתגרים אותי ומציבים לי מטרות יצירתיות שמביאות לידי ביטוי את המיומנויות הגבוהות שיש לי בכישורי חשיבה מסדר גבוה. אני מחפש ושואב מידע מכל מקור אפשרי- מאנשים, מהתקשורת, מרשת האינטרנט, מהתרבות הכללית והספרות העניפה, מאז ועד היום. בנוסף לכל אלו, אני יודע לסווג את מקורות המידע, להבחין במהימנותם ולהצליבם עם מקורות אחרים על מנת לבחון את אמינותם. המיומנויות שרכשתי כוללות בתוכם כישורי חשיבה גבוהים כגון אנאליזה וסינתזה, הסקת מסקנה, רפלקציה, מעבר מחשיבה מוחשית למופשטת, מחשיבה אסוציאטיבית לחשיבה לוגית, חשיבה מסתעפת ולא לינארית, הוצאת עיקר מטפל ועוד ועוד….
בנוסף, שיטות הלמידה שבהן אני רוכש את המיומנויות הללו ואת הידע העצום שבי, חנכו אותי לעבודה אינדיבידואלית משמעותית של פיתוח רעיונות, יכולת מופלאה של פתרון בעיות והתמודדות עם משימות חקר. כל זה ביחד עם פיתוח יכולות של עבודה צוות, תוך הפרייה הדדית ותרומה של כל אינדיבידואל לתוצר הסופי ששווה הרבה יותר מסכום חלקיו (!).
וכל זה לא היה מתאפשר ללא תמיכה, ליווי והנחייה מקצועית, נכונה ומתאימה של הורי ומחנכי בבית הספר. הזדמנות מצוינת לומר להם תודה.
טוב, לא אלאה אתכם במילים נוספות. אולי אתם בכלל לא כאן כדי להקשיב ולהבין ממש.
זה אולי לא אופנתי, וזה לא קוּל , אבל זה אני. אני מקוה שתקבלו אותי כמו שאני ותשאירו לי את המקום מתאים לי בליל הסדר. עבדתי מספיק קשה בשביל שבעל האגדה יכנה אותי חכם.
שלכם תמיד,
החכם.
ניסן תתס"ט
אפריל 2109
צופית שריג