אין מונופול אורתודוכסי
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3873188,00.html
"מי ששולט היום בכיפה, אינה אלא קבוצה חרדית קטנה, שלא סופרת אפילו את הרב עובדיה והרבנות הראשית". שמואל שטח כותב לאריאנה מלמד שבישראל אין מונופול אורתודוכסי. יש רפורמה של חרדים, בה אשמים החילונים
בבית הכנסת בו אני מתפלל יש מחיצה, איני נוסע ברכב בשבת ואני אף בודק שאין תולעים בחסה. ואף על פי כן גם אני מודר לא פעם ממערכת שירותי הדת בישראל. יש מונופול אך הוא בכלל לא אורתודוכסי!
במדינת ישראל של היום, גיוריהם של הרבנים הכי אורתודוכסים לא יוכרו, חלקם גם לא יקבלו היתר לחתן ולרשום לנישואין, הם לא יוכלו להיבחר כדיינים בבתי הדין, המדינה לא תנהג לפי רובם בסוגיית שנת השמיטה, בשאלת בית החולים ברזילי, ועוד בעשרות סוגיות הלכתיות הצצות חדשות לבקרים.
מי ששולט בכיפה אינן אלא כמה חצרות השייכות לקבוצה פנימית בתוך המגזר החרדי. לא רק שהם מתעלמים מכל גילוי סמכות שאין לו כיפה בצבע שחור, הם גם "לא סופרים" את הרב עובדיה יוסף , הרב הראשי הספרדי הרב שלמה עמאר ועוד רבנים גדולים אחרים המעזים מידי פעם להתחשב מעט במציאות ובנסיבות החיים
תהום רובצת ביני ובין הרפורמים. אני חולק עליהם ומתנגד לדרכם. מאידך, איני מקבל גם את דרכם של אלה ששמרנותם העבירה אותם על דתם, דת שיסודותיה יושר, צדק ומשפט ותורתה תורת חיים.
רפורמה עובדת לשני הכיוונים. נראה שבמובן מסוים גם החרדים רפורמים, או אולי תינוקות שנשבו בקרב עסקניהם: לא לעבוד ולהתפרנס מן הצדקה זו המצאה חדשה שאין לה יסוד בהלכה כשמדובר על ציבור שלם. גם בהעדפת קברים על פני החיים באשקלון, למשל, יש משום רפורמה.
האשמה בהתהוות המצב הנ"ל רובצת דווקא לפיתחם של החילונים.
בזמן הקרוב תבחר הועדה למינוי דיינים את הדיינים הבאים שיכהנו בבתי הדין הרבניים. מי שקבע לפני כשנה, בהצבעה חשאית להכניס לוועדה את ח"כ גפני ולא ח"כ דתי-ציוני ומודרני, היו דווקא חכ"ים חילונים. מי שבחר ברב יונה מצגר, אשר עושה לרוב את דברו של חצר הרב אלישיב, הם דווקא מנהיגי הציבור החילונים והשר שהתיר קווים נפרדים בניגוד לעמדת בג"ץ הינו חילוני ואינו שומר שבת.
לאחרונה פורסם כי עמותה שהועלו לגביה סימני שאלה ,של אדם שכונה בפי חסידיו "רב" ו"עוסק בנסתרות",הצליחה לגייס בשנה מעל 17 מיליון ש"ח תרומות. מרבית התרומות באו מאנשי עסקים חילונים ששחרו לפתחו. אותם אנשי עסקים לא בחרו לתרום למשל לארגון רבני צהר, הסובל מגרעון כלכלי קשה וגם לא למוסדות תורניים המשלבים תורה והשכלה, יראת שמיים ומוסר טבעי, אלא דווקא למה שנראה כהזוי, משדר קיצוניות ויהדות אפלולית.
איני יודע ממה הדבר נובע. האם מרגשי נחיתות או מרצון לתת את הכוח למי שאינו בר מחלוקת. אך ייתכן מאוד שגם אתם החילונים, עדיין מאמינים שרב או נציג הדת היהודית צריך להיות קיצוני, ובעל לבוש חרדי. ואינכם מבחינים בין היהודים השונים, בין הזרמים השונים והגישות השונות הקיימות ביהדות.
שמואל שטח משמש כמנכ"ל נאמני תורה ועבודה