שופטי ישראל לרבנות: מותר לנו להיות חזנים בימים הנוראים

 

בפנייה ששלחו שופטים, אנשי פרקליטות ובעלי תפקידים במשרדי הממשלה, הם קוראים לרבנות הראשית להסתייג מדבריו של הרב אברהם יוסף, שפסק שחייבים להתעלם מקיומם ולא לצרף אותם לשום דבר שבקדושה.
 
26.08.10

בעקבות פסיקתו של הרב אברהם יוסף, רבה הראשי של חולון וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, שפסק שאסור לצרף שופטים או בכירים במערכת השלטונית למניין, ארגנה תנועת נאמני תורה ועבודה פנייה לרבנות הראשית בבקשה להבהיר את עמדתה בנושא. על הפנייה חתמו שופטים בדימוס ומשפטנים בכירים דתיים.

הרקע לפנייה הוא קביעתו של הרב יוסף, בפינת הלכה ב"רדיו קול חי", כי אין לצרף שופטים למניין וקל וחומר מלכהן כשליחי ציבור. הרב יוסף הוסיף כי פסיקתו אמורה כלפי כל בעל תפקיד בכיר במערכת השלטונית או במערכת בתי המשפט. בין השאר אמר הרב: "אנשים אינם יראי שמים, מחללי שבת בפרהסיה או בעלי תפקידים בכירים במערכת השלטונית או במערכת בתי המשפט, אסור לתת להם לצרף או אותם לשלב אותם בשום אמירה שהיא, חייבים להתעלם מקיומם, והיו כאוויר בעלמא. אדם ירא שמים ירחיק מעליו כל אדם שכזה, לא לצרף אותו לשום דבר שבקדושה וגם כמובן לא לשלב אותו בקטעי התפילה".

תנועת נאמני "תורה ועבודה", שארגנה את הפנייה מבקשת לשמוע הסתייגות רשמית של הרבנות הראשית, מדבריו של הרב יוסף. בהודעה שהוציאה נאמר: "דבריו הקשים של הרב אברהם יוסף, פוגעים קשות באלפי אנשי חוק ומשפט בארץ, המכהנים כשופטים, כאנשי פרקליטות, ובתפקידים בכירים במערכת השלטונית, רבים מהם שומרי תורה ומצוות המדקדקים במצווה קלה כבחמורה וחלקם אף תלמידי חכמים מובהקים בהלכה. אנו מקווים כי הרב אברהם יוסף יחזור בו מדבריו, ומצפים מן הרבנים הראשיים להסתייג מדברי הרב יוסף בצורה פומבית".

בין החותמים על הפנייה, ח"כ דוד רותם, יו"ר ועדת חוקה (עו"ד בהכשרתו), השופטים בדימוס מנחם אלון, ומנחם נאמן (המשמש כחזן בימים הנוראים בבית הכנסת שלו) ועוד.