הקדמה: שר הדתות מתן כהנא על תקנות חדשות לרבני ערים (מה זה?? פירוט כאן)
שהמשמעות שלהן היא שמעתה רבני ערים יתמנו מתוך השטח המקומי ולא מבחוץ ע"י פוליטיקאים. יש לדבר חשיבות גדולה, ומתוך הנושא הזה נרצה לברר בכלל מה הוא מקומו של מנהיג.

מטרת הפעולה: היא לעורר את השיח עם החניכים על מי הוא מנהיג, ומה צריך להיות האופי שלו ותכונותיו.

מהלך הפעולה:
1. משחק הכתרים – זהו את המנהיג.
מבקשים חניך מתנדב. על ראשו מניחים כתר עם שם של מנהיג. תכינו את השמות מראש.
דוגמאות:
דוד בן גוריון, הרב קוק, מרים פרץ, נפתלי בנט, מרים הנביאה, משה רבינו. כל חניך בתורו צריך
לנחש מי המנהיג שכתוב בכתר על ראשו.

2. שיח נשאל את החניכים שלנו – איזה מנהיג/ ה אתם מכירים בסביבתכם? מי מנהיג/ה עבורכם?
)אחרי שחניכ/ה שלנו מספר/ ת כדאי להתייחס לנאמר בכמה מילים, או בהערכה על השיתוף. ככה
החניכ/ה יודע.ת שהקשיבו ל ו.ה וירצו לשתף גם בפעם הבאה.

3 .לימוד – דף מצורף מקור 1

4. סיכום – בצירוף הכתבה, מקור 2 מדברים עם החניכים על מה שקרה השבוע. חשוב מאד לדעת מה קורה במדינה שלנו. זו חלק מהאחריות שלנו ומהיכולת שלנו להשפיע על המציאות. אפשר לדבר
בהקשר הזה על כך שרב עיר – הוא כמו מנהיג. אנו מצפים ממנו, כמו ששוחחנו בפעולה הזו, להיות
קשוב לשטח ולהיות נציג ציבור נאמן. מלבד השיח על רבני ערים – אפשר לדבר עם החניכים שלנו על החיים שלהם – האם אנחנו רוצים
להיות מנהיגים? מה החשיבות של הנהגה? על מה אנחנו לוקחים אחריות?