גבעת שמואל:מאבק סביב סוגיית החינוך הנפרד

 

http://www.datili.co.il/index.php?id=45778

מחריף המאבק בגבעת שמואל סביב סוגיית החינוך הנפרד בין בנים לבנות בבתי הספר הממ"דים בעיר.
פעילים המתנגדים ליוזמתו של ראש העיר, יוסי ברודני לבטל את החינוך הנפרד יצאו למאבק וחילקו בפתח בית הספר היסודי 'מורשת זבולון‘ דפי הסברה תחת הכותרת: 'סכנה לילדים‘.
23/01/2011
מחריף המאבק בגבעת שמואל סביב סוגיית החינוך הנפרד בין בנים לבנות בבתי הספר הממ"דים בעיר. ביום שישי שעבר התייצבו בפתח בית הספר היסודי 'מורשת זבולון‘ פעילים המתנגדים ליוזמה לבטל את החינוך הנפרד בבית הספר. הם חילקו לעוברים ולשבים, כולל לתלמידים עצמם, דפי הסברה תחת הכותרת: 'סכנה לילדים‘.

בדפים נטען בין היתר, כי ראש העיר יוסי ברודני "פועל לביטול ההפרדה בין בנים לבנות בבית הספר מורשת זבולון, והדבר נוגד דעת תורה ואנשי חינוך‘. ברקע המאבק, לטענת המתנגדים לרעיון ההפרדה, הכוונה להמשיך את הלימודים המשותפים לבנים ובנות שנה נוספת, גם בכיתה ב‘. כיום הלימוד המעורב נמשך בכיתה א‘ בלבד, ואילו בכיתה ב‘ הבנים והבנות לומדים בנפרד. "בידינו לעצור את הדבר על ידי הבעת עמדתנו. אנו קוראים להורים להירשם לעצומה", נכתב בכרוזים שחולקו.

בנוסף צורפו מכתביהם של רבני העיר, הרב אלבז, והרב זינגר מלפני כמה שנים, המתנגדים להפרדה כזו. מודעות זהות נתלו ברחבי העיר. בשלב מסויים יצאה לעבר אותם פעילים מנהלת בית הספר וביקשה מהם לעזוב את המקום.

"הילדים קוראים את הדפים ויוצאים מבולבלים. אחרי הכל אנו צריכים ללמד כאן", אמרה המנהלת לפעילים, שעזבו את המקום.

שמואל שטח, מנכ"ל תנועת 'נאמני תורה ועבודה‘ מסר בתגובה כי "אין זה ראוי שמחלוקות חינוכיות יתרחשו בפתח בית הספר מול הילדים, ודאי לא כשמתנסחים בכותרת 'סכנה לילדים‘. דיון מסוג זה צריך להתקיים בצורה מכובדת ומכבדת ולא בשיטות של הפחדה".

לגופו של עניין, אומרת תנועת נאמני תורה ועבודה, כי "מדובר בשאלה חינוכית ולא הלכתית, כפי שיעיד ריבוי הדעות בנושא. קיים צורך גדול בחיזוק ערכי הצניעות במובנם הרחב, אך אין לזה כל קשר עם הפרדה בגילאים הנמוכים. דווקא פעילות חינוכית מעורבת, אשר מעניקה לילדינו כלים להתמודדות אמיתית, מהווה תגובה חינוכית ואמונית הולמת יותר לאתגרי זמננו".

כזכור,לפני מספר חודשים פורסמה ב‘מצב הרוח‘ כתבה בנושא, בעקבות כינוס שקיימה תנועת 'נאמני תורה ועבודה‘ בגבעת שמואל, תחת הכותרת 'ההפרדה בבתי הספר הממלכתיים דתיים יסודיים – בדיעבד או מלכתחילה. בכינוס הופיעו אנשי חינוך שהביעו התנגדות להפרדה בבתי הספר הממלכתיים דתיים יסודיים. גורמים בעיר ציינו כי המאבק סביב סוגיית החינוך הנפרד קשור גם לאופיו העתידי של בית ספר ממ"ד נוסף שעתיד לקום בגבעת שמואל בשנים הקרובות.