רשות הדיבור לסטודנטים: תא נת"ע בקמפוס
"מי את"? שאלה מגוחכת: אני שרה קמפלר, סטודנטית לתקשורת ומדעי המדינה בבר אילן. תשובה מדוייקת להפליא אך חלולה להחריד. האם שמי, או תחום לימודיי מעיד על מי שאני, מעיד על תכונות האופי שלי או על מידת הקשר שלי עם הקב"ה? לא. אך בעולם אקדמי אובייקטיבי, תשובה נטולת אופי, נטולת דעה פוליטית וניטרלית היא זו שמקבלת את מלוא הנקודות. בשפה אקדמית, מצויים אנו בעידן פוסט מודרני נטול שייכות והגדרות. ובעידן כזה מי רוצה להתמגזר? רבים לא מעוניינים להיות עם הכיפה על הראש, לחפש מניין בקמפוס בזמן ההפסקה, או להיות זו שלובשת חצאית ארוכה. הם חשים כי מתיש לשמור מצוות ומעייף להתבדל. הרי אחרי שמשרתים יחד עם עמ"י על כל גווניו בצבא, למה שהדת תפריד בינינו דווקא בלימודים?
ובכלל, יטענו המדופלמים, שבמציאות של "נרטיב" – לכל אחד יש את הפרשנות שלו לדת, כל אחת והקשר שלה עם "אלוקים", כל אחד והיחס שלו למצוות ולהלכה. ובמרחב פלורליסטי שכזה איש אינו שופט אותך! סופית תמו להם "ימי בני עקיבא", הישיבה או האולפנה העליזים. ובינינו ,למה לדבוק בפרדיגמות ארוכות שנים כשהסביבה מעודדת הפרכות? "תא של דתיים בקמפוס? השתגעתם?! האם אתם סובלים מכיסופים לחודש ארגון? מה לנו ולכם? הרי כבר אין משמעות "לאנחנו"! לא שאנחנו לא דתיים חלילה, אך למה להתאגד ולצאת בהצהרות? לא כל מפגש של עשרה חברים צריך שיפיקו ממנו מניין!". השתגענו? אלא שבניגוד לכך, ואולי דווקא משום כך, עם פרוש שנת הלימודים החדשה , בקמפוסים ברחבי הארץ קמים לראשונה תאים של "נאמני תורה ועבודה", או בשמם :"תא נת"ע!".
התא מיועד לסטודנטים שמסורים לחיי הלכה, ושחשובים להם ערכי היהדות כמו גם ערכים נוספים. סטודנטים שלא מפחדים להתמגזר ומבינים שהמגזר הוא חלק בלתי נפרד מהם אך הדת היא לגמרי שייכת לכולם. בימים שבהם הדעות חלוקות ונדמה לציבור שההלכה מאבדת מהרלוונטיות שלה, דרושים חברה צעירים לחיזוק ידי ההלכה, ההנהגה התורנית, החינוך ועוד. חבר'ה שמחפשים להוביל בעשייה דתית וחברתית ושדורשים לשמוע קול הלכתי שנותן מענה למציאות שממנו הם מגיעים. אנו דורשים אתכם אצלנו לדיון ועשיה! חפשו אותנו בקמפוס!
כמה עובדות:
- השנה קמו תאי סטודנטים בבן גוריון, בר אילן, העברית, אריאל ותל אביב.
- מטרות התאים – להעמיק את השיח הדתי, מתוך פתיחות ומעורבות בקמפוס בפרט ובחברה בכלל.
- העיתונאי יאיר שלג מלווה את קבוצת הרכזים.
- רוב רכזי התאים מגיעים אלינו מיישובי יהודה ושומרון.