כתישת עזה אינה אומרת שאיננו מוסריים עוד. להיפך

זוועות הטבח שעשו מחבלי חמאס באזרחים תמימים ומספר לא יאומן של למעלה מ-1200 נרצחים, שינו אצלנו בראש ובראשונה את הרטוריקה. אם עד כה המרכז הישראלי לא העז להעלות על דל שפתיו ביטויים כמו 'למחוק את…', או לתמוך בעונש קולקטיבי, כעת הכל השתנה. אנשי ביטחון בהווה ובעבר, פרשנים ועיתונאים ואפילו הוגים ואינטלקטואלים מרשים לעצמם להתבטא בחופשיות […]

תגובות שונות שפורסמו ביחס לגיליון דעות 97

תגובה לגיליון מסורתיים מאת: ד"ר חגי משגב, לתגובה כפי שהתפרסמה בפייסבוק לחצו כאן חוברת שלמה הקדישו "נאמני תורה ועבודה" ו"תור הזהב" לתופעת המסורתיות. כמה מאמרים, שכולם מתנבאים בסגנון אחד (למעט אולי המאמר של הרב חיים נבון, שמושך כמו במאמרים רבים אחרים שלו לכיוון ההגות השמרנית-רפובליקנית): המסורתיות היא השבט החמישי (רפרנס לנאום ארבעת השבטים של ריבלין), […]

הלכה בימי קורונה / עידו פכטר

העולם ההלכתי חווה התעוררות מסוימת בזמן משבר הקורונה – יחידים, משפחות וקהילות דרשו מצד פוסקי ההלכה לפתח פתרונות יצירתיים לבעיות השעה. בפני הציבור נחשפו שיטות בהלכה שתמיד היו כאן אך הודחקו מסיבות שונות, ואולי בעקבות הקורונה הן ימשיכו לעצב את עולם ההלכה בשנים הבאות.

לא כל התפילות שוות / עידו פכטר

מספירת שורות הבניין ועד קריאת עלונים, תפילת הקבע נתפסת כטריז התקוע בין המתפלל ובין כוונת הלב. יש שיאמרו שהבעיה נעוצה בניתוק של האנשים מן התפילה, ואילו היו מחוברים אליה יותר היו מוצאים את המסגרת הנהוגה כמעשירה ומרוממת. אולם נראה שגם המסגרת המצויה אינה חפה מבעיות, שאף אינן עולות בקנה אחד עם ההלכה. חלק ניכר מהפתרון טמון דווקא במסגרת, ביצירת גיוון בבתי הכנסת, בין תפילות מלאות ומקוצרות, שיאפשר לכל מתפלל למצוא את התפילה המתאימה לו ולאורח חייו