דיוקנה של שולה קשת / קציעה עלון

 

לדיוקנה של שולה קשת- קוי מתאר
קציעה עלון

הכותרת נושאת בחובה משמעות כפולה: על הדיוקן בבחינת תיאור האישיות, האדם הממשי, ועל הדיוקן הציורי- צילומי, (כמו שאומרים היום בעגת האומנות: "הצילום המטופל") על עבודת האומנות, על הדימוי. הדיוקן הוא דו- איקון: תמונה מסדר שני של המציאות. ואולי ציור- צילום דיוקני של אדם הוא "טוב" רק כאשר הוא שולח מחושים חדים אל ה"ממשי" ונותן לנו לטעום ממהותו?

תערוכה-הללויה / קציעה עלון

 

תערוכת צילומים מרהיבה הוצגה לפני כחודש בבניני האומה בירושלים. הצלם אבי גולדברג, שזו לו תערוכתו ה22-, מציג עשרות צילומים שצולמו ב49- מדינות. התערוכה קרויה "הללויה" ומשקפת בכך את יחסו הבסיסי של הצלם אל מצולמיו השונים – הר, אדם או בעל חיים. יפעת הבריאה הוצגה במלוא הדרה. לכל צילום הוצמד פסוק מתאים, מה שהעניק לצילום בו זמנית הקשר אישי וכלל יהודי. התערוכה התבססה על ספר צילומים מקיף יותר, ממנו נבחרו הצילומים.